AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Hei! Jeg har lyst til å jobbe som prosjektleder. Hvilken utdannelse bør jeg ta for å bli det? Er det noen her inne som vet? takk på forhånd for alle svar:) Anonymkode: 2f82f...d3c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Her finner du litt informasjon rundt dette. Anonymkode: 340d3...fc2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #3 Skrevet 4. juni 2021 Et godt utgangspunkt er en utdannelse og noen års erfaring innen det området du vil være prosjektleder i Anonymkode: 8c046...2dc 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #4 Skrevet 4. juni 2021 Hva type prosjekter og innenfor hvilken bransje ønsker du å lede prosjekter i? Er du ferdig utdannet? Tenker du på etterutdanning eller lurer du på å ta en grad på universitetet? Om du skal ta en hel grad så kan du ta ingeniør bachelor og en økonomi master. Da er ofte prosjektledelse et eget fag på master. Med en slik master vil du også ha økonomi og administrasjonsfag som er veldig nyttig om du vil jobbe som prosjektleder. Ønsker du å jobbe som utleid prosjektleder eller prosjektleder i en bedrift? Som utleid prosjektleder kan du bli leid ut til mange forskjellige bransjer og bedrifter. Da vil en typisk arbeidsplass være Soprasteria eller PWC. Disse bedriftene har også egene interne kurs med prosjektledelse. Om du allerede har en utdannelse men vil bygge på for å kunne kvalifisere til andre jobber så kan du vurdere å ta et kurs/sertifisering. Du kan google prince2 og ITIL. Anonymkode: f0784...a3c
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #5 Skrevet 5. juni 2021 Jeg har jobbet som prosjektleder i flere teknologibedrifter. Jeg har phd i informatikk. Har tatt et dagskurs i prosjektledelse. Anonymkode: f6604...e48 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #6 Skrevet 5. juni 2021 Jeg jobber som prosjektleder innen utdanning og har master i fagfeltet. Det beste er at du tenker på hva slags sektor du ønsker å jobbe i og så spesialiserer deg. Du kan jobbe prosjektbasert innen de fleste sektorer. Anonymkode: 0f28d...75c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå