AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Er det noen som vet om fastlegen min kan sende henvisning om UL for meg til et annet sykehus enn den landsdelen jeg bor i? Tar så lang tid å komme i kontakt med legekontoret og komme igjennom til legen min, at jeg tenkte jeg skulle spørre her før jeg begynner prosessen. Om noen har gjort dette før og vet om det er uproblematisk? Eller må man dra på det sykehuset man tilhører? Anonymkode: 6a359...714
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Det er fritt sykehusvalg så du velger jo selv hvor du skal henvises. Anonymkode: c271f...1c3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #3 Skrevet 4. juni 2021 Du kan enten få fastlegen eller en lege på Volvat, Aleris, eller annen privatklinikk til å sende henvisning. Alternativt kan du ringe sykehuset du ønsker å ta ul på, og høre om de kan ordne det direkte. Det ville jeg prøvd først. Anonymkode: 675af...991
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #4 Skrevet 4. juni 2021 Man har rutineultralyden på det sykehuset man har fødeplass på, og du kan fint søke om fødeplass selv, trenger ikke gå gjennom lege Som over sier er det fritt sykehusvalg, så du kan velge selv hvor du vil føde Anonymkode: 7f417...ad2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #5 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alternativt kan du ringe sykehuset du ønsker å ta ul på, og høre om de kan ordne det direkte. Det ville jeg prøvd først. Anonymkode: 675af...991 Forsøkte det, men sykehuset nesten lo til meg i telefonen Sa at dersom de åpnet opp for å ta i mot slike forespørsler på telefon så ville de aldri hatt tid til annet... Jaja, jeg beklaget bare og sa jeg skulle snakke med legen. De måtte ha henvisning så. AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Man har rutineultralyden på det sykehuset man har fødeplass på, og du kan fint søke om fødeplass selv, trenger ikke gå gjennom lege Som over sier er det fritt sykehusvalg, så du kan velge selv hvor du vil føde Anonymkode: 7f417...ad2 Ja fødeplass er jo en annen ting. Men nå skal jeg bare på ferie akkurat når UL bør/skal tas. Ikke like interessert i å ha fødeplass på et sykehus et par landsdeler unna der jeg bor Anonymkode: 6a359...714
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #6 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Forsøkte det, men sykehuset nesten lo til meg i telefonen Sa at dersom de åpnet opp for å ta i mot slike forespørsler på telefon så ville de aldri hatt tid til annet... Jaja, jeg beklaget bare og sa jeg skulle snakke med legen. De måtte ha henvisning så. Ja fødeplass er jo en annen ting. Men nå skal jeg bare på ferie akkurat når UL bør/skal tas. Ikke like interessert i å ha fødeplass på et sykehus et par landsdeler unna der jeg bor Anonymkode: 6a359...714 Da synes jeg du skal ta det privat. Helt utrolig at du tror du kan få dette på et annet sykehus, fordi du skal på ferie. Gir snart opp menneskeheten. Anonymkode: f3fa9...a0d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #7 Skrevet 4. juni 2021 Nei, om du ville ha ultralyd på et sykehus du ikke skal føde på i en annen del av fordi du skal på ferie der så skjønner jeg at de lo av deg i telefonen altså, det skjønner du vel ikke er innafor? Da må du som over sier heller eventuelt ta ultralyd privat. Men jeg hadde absolutt følt med tryggest ved å møte opp til ultralyd ved sykehuset jeg skal føde på, det er det som er standard. Anonymkode: 7f417...ad2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #8 Skrevet 4. juni 2021 UL kan tas i uke 18-20, er du på ferie i 3 uker? Anonymkode: 021d1...df2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå