AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Mange trives i frimenigheter, inkludert meg. Det er et tettere felleskap og ofte mer forståelig andakter for barn og ungdom. Jeg må likevel si at jeg som ung jente liker veldig godt liturgien i den norske kirke, det flotte bygget kirken er og også orgelmusikk. Er jeg alene om dette som ung jente? Jeg kjenner til og med mennesker med teologisk utdanning som synes tradisjonelle gudstjenester er kjedelige. Anonymkode: a328c...978 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Gudstjeneste er kjedelig og frikirke greiene er freakshow Anonymkode: afaae...8d5
Kniv & gaffel Skrevet 7. juni 2021 #3 Skrevet 7. juni 2021 Jeg er trolig en del år eldre enn deg, men liker meg også best i Den norske kirke (DNK). Har vært innom møter i forskjellige frimenigheter, men synes lett det blir masete og slitsomt. I kirka finner jeg ro og mulighet for stillhet og ettertanke. Jeg liker liturgien og musikken, og at måten gudstjenesten er bygd opp på står i en lang tradisjon. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #4 Skrevet 25. juni 2021 Jeg hører selv til i et frikirkelig trossamfunn, og føler meg totalt sett mest hjemme i det. Jeg har vært på relativt få gudstjenester i DNK. Likevel kjenner jeg mer og mer på at jeg liker de liturgiske innslagene der. Jeg er forøvrig midt i 20-årene. Men jeg kjenner også en del som ikke liker det, og synes det blir veldig stivt og tvunget. Anonymkode: a1d57...20e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå