AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Hei Noen som har råd og hjelp? Har blitt forlatt av den jeg elsker. Har aldri vært så forpliktet til noen før. Han var alt jeg ønsket meg (høres klisjé ut, men det er sant). Han forlot meg og har funnet seg ny dame kort tid etter. Jeg strever så sykt med å forholde meg til dette og jeg kjenner at jeg har en sorg som spiser meg opp innenfra. Jeg har alltid trivdes med den personen jeg er men nå føler jeg meg både stygg, ekkel, dum og patetisk. Den nye damen er ikke sånn fantastisk pen/utstråling og da tenker jeg at hun sikkert har en fantastisk personlighet og da blir jeg også veldig sjalu og lei meg Hører selv når jeg skriver dette at følelsene er litt ute på viddene men jeg syns ærlig talt det er helt grusomt å stå i dette. Noen som har det sånn? Innspill? Erfaringer? ❤️ Anonymkode: bd99b...1e4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Vær glad du er kvitt han. Hvis han gikk så fort inn i nytt forhold så er han empatiløs. Forstår det er vondt, men det blir bedre. Ikke stalk han eller henne på sos medier. Det forlenger sorgen. Anonymkode: 2bc51...77e 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #3 Skrevet 4. juni 2021 Har vært i din situasjon. Ble brått dumpet av mannen i mitt liv. Ofret mye for han og han var personen jeg gjorde alt for og stolte mest på i hele verden. Han fikk ny kjæreste under ett halvt år etter bruddet. Og ble samboere nesten med en gang og er det fortsatt i dag. Ikke dvel ved det. At han fant ei så fort betyr at han var ferdig med deg før han slo opp. Det igjen betyr at han er en drittsekk. Er du sint og har en trang til å si til han hva du mener om han og bruddet så gjør du det!!!!! Ikke over mld men ansikt til ansikt. Men hvis du kun savner han og bare ønsker han tilbake så slett han fra livet ditt. Blokker han slik at du ikke kan søke han opp på sosiale medier. Blokker hans nye kjæreste også. Dette gjør du også etter at du har sagt hva du mener hvis du ønsker å gjøre det. Det er ingen råd eller tips som gjør ting så mye bedre med en gang. Det tar tid med kjærlighetssorg. Men mitt beste tips som hjalp meg veldig var blokkering og null kontakt. Jeg innså at jeg fortjener bedre. Det gjør du også. Selvtilliten din har vært en knekk, men ikke la den vare. Gjør ting som gjør deg glad. Gråt ut. Gå ut i frisk luft. Anonymkode: bdbf1...faa 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #4 Skrevet 4. juni 2021 Det er vondt nå. Sorgen må du igjennom. Men det går over. Det er ikke noe galt med deg, men dere passet ikke sammen. Eller så bare var det ikke meningen at dere skulle være sammen for alltid. I et forhold som ikke er overfladisk, så er det personligheten man går etter. Og så er det en fordel at man ser ok ut, selvsagt. Både du og hun nye er nok både pene og har fine personligheter. Ellers hadde han ikke vært sammen med noen av dere. Aldri tro vondt om deg selv. Dere har vært sammen lenge! Det er fordi du er fantastisk! Det har ikke plutselig endret seg. Det er følelsene hans som har endret seg, ikke du! Du sier at han fant seg ei ny fort. Dessverre er det slik at når de finner seg ei ny rett etter et brudd, så ble de trolig sammen før bruddet, men kunne ikke gjøre det offisielt før etter bruddet. Dette er IKKE fordi det er noe galt med deg. Dette er HANS følelser som har endret seg. Anonymkode: 14517...c43 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #5 Skrevet 4. juni 2021 Hvor raskt etter bruddet ble han sammen med den nye kjæresten? Anonymkode: acd10...38b 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #6 Skrevet 4. juni 2021 Dette er en av de klassiske tingene i livet som de fleste går gjennom. Snu på det og gjør det til en sunn prosess. Du skal videre. Han tilhører nå din fortid. Gråt, trøstespis og tillat deg selv å være lei deg. Det er en langt mer naturlig reaksjon enn å hoppe raskt videre til neste mann. Men etter at du har sørget en stund - be done. Hva han gjør nå angår ikke deg. Hvem han er med angår ikke deg. Hvorvidt han er singel eller i et forhold er således ett fett, det er ikke din business uansett. Anonymkode: c98a4...83b 1
Realverdien Skrevet 4. juni 2021 #7 Skrevet 4. juni 2021 Enig. Han stod nok i med henne da var med deg. Derfor så fort sammen med henne. Vel vel. Du får ha lykke til med å komme over ham. 1
McMary Skrevet 4. juni 2021 #8 Skrevet 4. juni 2021 Du var tydeligvis ikke alt han ønsket dessverre. Kanskje var det udefinerbart, så han bare mistet følelsene uten å kunne forklare hvorfor. Kjærlighet er litt komplisert, ikke alltid godt å si hvorfor man har følelser for den ene og ikke den andre. Det er hvert fall ikke noe galt med deg selv om du ikke passet med ham! Det er sikkert mange menn som ville elsket deg mens som du ikke blir forelsket i, det er jo ikke noe galt med de mennene for det?! Tenk på andre kvinner og menn du kjenner, måles verdien deres i at den de er forelsket i er forelsket i dem? Eller er de flotte mennesker i seg selv? Du må prøve å tenke rasjonelt - tankene dine styrer følelsene dine. Jo flere selvkritiske, negative tanker du spinner på, jo værre vil du få det. Når en kjip tanke kommer, la den fare, ikke ta tak i den og tro at det du tenker er sannheten, for det er det ikke. En tanke er bare nettopp det; en tanke. Dette med å finne en ny kort tid etter kan bety at han er flinkere til å ikke gruble og/eller at han føler seg tom uten deg og fyller tomrommet med en annen uten at det er de helt store følelsene. Eller noe annet, du kan ikke tolke alt andre gjør ut i fra hvordan DU tenker og føler. Vi er alle forskjellige. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #9 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har aldri vært så forpliktet til noen før. Hva mener du med det? Anonymkode: 0f51e...766
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #10 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke dvel ved det. At han fant ei så fort betyr at han var ferdig med deg før han slo opp. Det igjen betyr at han er en drittsekk. Da er det jaggu mange drittsekker rundt om kring, av begge kjønn. Det er veldig vanlig her å fortelle at den forlatte har fått signaler i lang tid, men valgt å ignorere/overhøre. Så kanskje ts har vært blind og naiv i troen på at alt var ok? Anonymkode: 59583...46c 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #11 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da er det jaggu mange drittsekker rundt om kring, av begge kjønn. Det er veldig vanlig her å fortelle at den forlatte har fått signaler i lang tid, men valgt å ignorere/overhøre. Så kanskje ts har vært blind og naiv i troen på at alt var ok? Anonymkode: Hva med å snakke sammen og være ærlig med hva du tenker? Skal man hinte om at man er ferdig med en person da? Hinte om at man egentlig har lyst til å slå opp? Anonymkode: bdbf1...faa 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #12 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da er det jaggu mange drittsekker rundt om kring, av begge kjønn. Det er veldig vanlig her å fortelle at den forlatte har fått signaler i lang tid, men valgt å ignorere/overhøre. Så kanskje ts har vært blind og naiv i troen på at alt var ok? Anonymkode: 59583...46c Hvorfor skal du gå rundt og være usikker på et forhold i kanskje mange mnd uten å si noe til kjæresten din? Og at det er hennes feil at hun ikke fanget opp signaler?? Ja, da er du drittsekk faktisk. Kommuniser og vær ærlig. Da viser du at du bryr deg og ønsker det beste for begge. Anonymkode: bdbf1...faa 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #13 Skrevet 4. juni 2021 Opplevde det der for noen år siden, og det var grusomt. Jeg fant ut om den nye kjæresten ved at han endret profilbilde ganske raskt - av dem som så forelsket inn i øynene til hverandre. Jeg stalket henne dagen lang. Jeg trodde jeg skulle krepere, det var så forferdelig. Og jeg 'lette' alltid etter argumenter for å rettferdiggjøre at han var en drittsekk. At de må ha kjent hverandre fra før, at han var følelsesløs, narsissistisk osv. En god kompis banket litt fornuft inn i meg; han er ikke en drittsekk, og han skal ikke måtte skjule sin lykke på sosiale medier for å spare dine følelser. Jeg ble sur da, men ser i etterkant at han hadde rett. Vi var ikke rett for hverandre - jeg var mer forelsket i ham enn han var i meg, og det var også fordi jeg var ung og ikke visste hva slags mann jeg egentlig var mest kompatibel med. Nå har jeg en sånn mann, og er glad det er ham det ble. Skal du se etter en "silver lining", så er det nettopp det at han er i et nytt forhold. Det er spikeren i kista for dere, og det er jo derfor det gjør vondt. Men det er så definitivt at det gir deg en jump start for å komme deg videre. Det er ingen vits i å lure på om han tenker på deg, stalke ham på sosiale medier eller håpe han kommer tilbake. Det er bare å trøstespise litt, drikke med venninner, og så få seg en ny klipp og bruke mye penger på noe som får deg til å føle deg bra, og komme seg videre. Anonymkode: 17cf9...ded 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #14 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor skal du gå rundt og være usikker på et forhold i kanskje mange mnd uten å si noe til kjæresten din? Og at det er hennes feil at hun ikke fanget opp signaler?? Ja, da er du drittsekk faktisk. Kommuniser og vær ærlig. Da viser du at du bryr deg og ønsker det beste for begge. Anonymkode: bdbf1...faa Mennesker gjør som regel ikke optimale og ideelle ting. Jeg vil påstå at det er normen, at et brudd er ferdig tenkt og planlagt av den parten som går. Det er gjerne måneder eller år med grubling, og veiing for og i mot. Når skal du egentlig si det da, for ikke å være drittsekk? "i dag var forholdet vårt på sitt aller beste, og fra nå av vil det bare gå nedover, til jeg på ett eller annet tidspunkt kommer til å gå fra deg" Om 2 eller 10 år. Anonymkode: 59583...46c
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #15 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg vil påstå at det er normen, at et brudd er ferdig tenkt og planlagt av den parten som går. Det er gjerne måneder eller år med grubling, og veiing for og i mot. Når skal du egentlig si det da, for ikke å være drittsekk? "i dag var forholdet vårt på sitt aller beste, og fra nå av vil det bare gå nedover, til jeg på ett eller annet tidspunkt kommer til å gå fra deg" Om 2 eller 10 år. Anonymkode: 59583...46c Du skal si det litt kjappere enn etter 1+ år. For den andre har da ellers brukt 2-10 år i god tro. Anonymkode: 4b91e...62c
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #16 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vær glad du er kvitt han. Hvis han gikk så fort inn i nytt forhold så er han empatiløs. Forstår det er vondt, men det blir bedre. Ikke stalk han eller henne på sos medier. Det forlenger sorgen. Anonymkode: 2bc51...77e Trenger ikke være empatiløs, men at man fant noen som passet bedre da de gamle følelser forsvant. Anonymkode: a8e1b...95b 1
norw Skrevet 5. juni 2021 #17 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vær glad du er kvitt han. Hvis han gikk så fort inn i nytt forhold så er han empatiløs. Forstår det er vondt, men det blir bedre. Ikke stalk han eller henne på sos medier. Det forlenger sorgen. Anonymkode: 2bc51...77e Langt ifra sikkert. Han kan ha følt seg litt ferdig med dette forholdet en god stund før de gjorde det slutt. Det er ikke unormalt, og det er heller ikke slik at man dropper en ny dame som dukker opp bare fordi man ikke har vært singel lenge nok. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #18 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Du skal si det litt kjappere enn etter 1+ år. For den andre har da ellers brukt 2-10 år i god tro. Anonymkode: 4b91e...62c Dette med spenn mellom 2-10 ble nok satt litt på spissen da. Men jeg er enig med deg i at brudd bør skje uten for mange års dveling. Det er direkte ondskapsfullt gjort mot partneren. Sannheten er derimot at mange- ALTfor mange går og dveler i årevis i forhold de ikke føler seg lykkelige eller tilfredse med. Men de blir i forholdet imens de leter etter noen andre. Fordi de er redde for å være alene. Og ja det er lett å tenke at det er drittsekker som gjør dette, så da var det likegreit det ble slutt. Men det finnes så utrolig mange drittsekker der ute. At det fører til at jeg mister motivasjonen til å tro på kjærligheten. Første kjæresten min var en umoden drittsekk som aldri svarte på sms, holdt avtaler eller viste at han elsket meg. Holdt ut med han i hele 2 år. Andre kjæresten min ville svært fort frem, gifte seg og få barn snarest mulig, maste og maste. Og da jeg sa jeg trengte tid, slo han opp som lyn fra klar himmel, med argument om ‘at han hadde ikke tid å vente’?! 7 mnd langt forhold. Tredje dumpet meg til fordel for en annen etter 4 år. Og min nåværende samboer har blitt så stile og tankefull siste ukene, at jeg er overbevist om at han vurderer å dumpe meg. Jeg har spurt om alt er ok, og han sier bare han har vært trøtt siste tiden😌 Jeg tørr ikke spør mer for å ikke virke masete. Kjærligheten er grusom å forholde seg til av og til😔 Anonymkode: 2f69d...a7b
Drizzt Skrevet 5. juni 2021 #19 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vær glad du er kvitt han. Hvis han gikk så fort inn i nytt forhold så er han empatiløs. Forstår det er vondt, men det blir bedre. Ikke stalk han eller henne på sos medier. Det forlenger sorgen. Anonymkode: 2bc51...77e Hæ? Man er ikke empatiløs fordi man går inn i et nytt forhold kort tid etter at man har avsluttet forrige. Det betyr at følelsene for forrige partner ikke var tilstede lenger og da står man fritt å avslutte og innlede et nytt forhold. TS, det er tøft, men eksen har gått videre i livet og det må du også gjøre. Det blir bedre med tiden selv om det føles som verdens ende nå. 2
utakulanini Skrevet 5. juni 2021 #20 Skrevet 5. juni 2021 (endret) Jeg gjorde det slutt med eksen min etter noen måneder hvor jeg følte meg mer og mer sikker på at vi ikke var riktige for hverandre. Forhold går gjennom gode og dårlige faser og jeg måtte ta den tiden jeg trengte for å virkelig føle på om det var en fase, eller om jeg var sikker. Han ble veldig såret og ønsket ikke å gjøre det slutt, men det føltes såpass riktig for meg at jeg ikke nølte. Hvis jeg nølte ville det ha blitt vondere for ham over lengre tid tror jeg. Fire måneder etter traff jeg på en mann som det var fullstendig klaff med og jeg følte med det samme at han var mannen i mitt liv. I dag er vi gift og jeg er lykkelig, men som mange andre i tråden sier, så oppfattes et nytt forhold kort tid etter brudd som om det var utroskap. Min eks har mistenkt det i følge felles venner, og jeg følte meg elendig for det i lang tid. Til slutt innså jeg derimot at jeg ikke kunne ta ansvar for hans følelser lengre - jeg er fullstendig lojal i forhold og jeg leter ikke etter bekreftelse hos andre enn min partner, og jeg tok valgene jeg gjorde utifra gode intensjoner. At jeg fant min sjelevenn når jeg gjorde er ikke noe jeg føler jeg burde unnskylde meg for, selv om det var veldig vondt for ham.. Jeg forstår veldig godt smerten for jeg har selv opplevd utroskap hvor jeg ble dumpet til fordel for en annen. Det unner jeg ingen og jeg ville aldri ha gjort det mot noen. Det er ikke sikkert din eks har gjort det han heller TS, men kanskje hans historie er som min. Dessverre var ikke de rette følelsene for deg til stedet lengre, og han var åpen for å falle for en annen kvinne. Det betyr at du også snart kan være klar til å falle for en annen mann, som etterhvert forhåpentligvis vil få deg til å se at du og denne eksen ikke var rett for hverandre! Endret 5. juni 2021 av utakulanini 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå