Gå til innhold

Går det ann?

Gjest Mulig.

Anbefalte innlegg

Er det farlig å bade i et badekar når man har mensen? Uten å bruke tampong? Det er bare meg som bade i det vannet og etterpå så trekker jeg vannet ut igjen? Kan det komme vann inn der i skjeden?

Jeg skjønner jo at man må bruke tampong når man bader i svømmebasseng eller i sjøen pga. andre og pga. hygenen. Selvfølgelig.

Men når jeg bare bader alene i mitt eget badekar så kan jeg vell bade uten tampong? Jeg klarer ikke å stikke inn tampong jeg. det er så vondt. Har prøvd det flere ganger, men jeg klarer ikke å slappe av.

Går det ann å bade i et badekar når man har mensstruasjon? Er det farlig for underlivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen grunn til å bruke tampong... ihvertfall ikke i basseng, med midre man har mensen

Så kan jeg bade når jeg har mensen i midt eget badekar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det komme vann inn i skjeden inne i meg når jeg bader under mens i badekaret.?

Siden kanskje det er et større hull der nå siden menstruasjonen strømmer gjennom der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel ja---men er det ikke litt ekkelt med blod i vannet..?

Men det er jo midt egen blod..

Akkurat som å blø på armen når man bader..

Også har man masse blod inne i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madeline

Det er da ikke noe problem å bade uten tampong i eget badekar. Vet også at da jeg gikk på skolen ble jentene oppfordret til å ha svømming når de hadde mensen og det var ikke nødvendig å bruke tampong en gang. Det ble sagt at du ikke blør så lenge du er i vannet. Hvorfor vet jeg ikke men jeg har aldri fått blod i vannet når jeg har badet i badekar under mensen, så det kan nok stemme. Det blør igjen først når du kommer opp igjen.

Endret av Hannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vil nok ikke skade underlivet ditt :)

Det der med at man ikke blør i vann har jeg ikke hørt før...

Men kjekt om det er riktig.

Forøvrig ville jeg brukt tampong om jeg skulle badet i badekaret selv om det bare var mitt eget blod, jeg ville nok følt på det hygienisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med å blø når man er i svømmebasseng er jeg ikke helt sikker på. Husker det var mye snakk om en i parallellklassen på ungdomsskolen som fikk mensen da vi hadde svømming. Men er mulig det var en historie som ble blåst veldig opp... :roll: (er jo også mulig at det var at hun blødde når de satt på bassengkanten eller noe)

Men farlig å bade uten tampong er det nok ikke. Selv føler jeg ikke for det, men det blir jo opp til hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke blødd når jeg bader. Har ikke sett noe blod..

Men jeg har bare badet før da det var lite mens igjen sånn på slutten..

Men i går badet jeg når jeg hadde masse mens uten tampong, og jeg så ikke noe blod på vannet jeg..

Før da jeg dusjet og hadde badekar proppen i så så jeg blod som fløt på vannet..

Men ikke i går da jeg badet??

Er ikke dette veldig rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...