AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Min sønn på 10 år er litt for opphengt i tik tok, og har filmet mange videoer av seg selv hvor han står og danser osv. Ikke noe farlig, bare vanlige typiske "tik tok danser". Jeg selv er ikke noe spesielt fan av denne appen, men har sagt det er ok siden vennene hans får lov.(Jeg vet de får lov, han har vist meg kontoene deres). Men i går kveld, da han skulle gå inn på tik tok, så var kontoen hans stengt permanent pga gjentatte brudd på tik toks regler. Jeg stusset veldig på dette, for alle videoene han har lagt ut som jeg har sett har vært veldig uskyldige uten noe stygt språk eller noe. Så jeg stusset på dette. Etter en prat kom det frem at sønnen min og en kompis hadde lagt ut en video tidligere på dagen hvor de danset etter en sang med mye stygt og seksualisert språk. Så vidt jeg vet har tik tok strenge retningslinjer på slike ting, og det er helt greit. Men, jeg er nå bekymret for at dette kan få noen videre konsekvenser. Er det slik at å legge ut en slik video er straffbart på noen måte? Det er snakk om barn som ikke forstår at det ikke er greit å legge ut ting med slikt språk, de er tross alt i den alderen hvor sånn prat en kjempemorsomt Anonymkode: 8174f...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Det er ikke straffebart. Gutten din er dessuten under den kriminelle lavalderen. Men nå har gutten din vist at han ikke er moden for sosiale medier. Håper du tar det til etterretning. Du hadde visst ikke så mye kontroll over det han har gjort online som du kanskje har trodd. Anonymkode: bf6dc...75e 34
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #3 Skrevet 4. juni 2021 Vil tro tiktok har slettet videoen uansett. Straffen er nok at han blir utestengt permanent, selv om jeg synes det var litt overreaksjon. Du får ta en prat med han om å sette seg inn i retningslinjene til det stedet man skal poste før han gjør noe, og nettvett generelt. Anonymkode: 90ec1...67f 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #4 Skrevet 4. juni 2021 Det er ikke ulovlig selv om det er i strid med tiktoks retningslinjer. Det får ingen videre konsekvenser. Anonymkode: 2867a...df0 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #5 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke straffebart. Gutten din er dessuten under den kriminelle lavalderen. Men nå har gutten din vist at han ikke er moden for sosiale medier. Håper du tar det til etterretning. Du hadde visst ikke så mye kontroll over det han har gjort online som du kanskje har trodd. Anonymkode: bf6dc...75e Vi har nå sagt at han ikke får lov å ha TikTok igjen før han er nådd aldersgrensen som er satt. Han var enig i det Anonymkode: 8174f...fcf 4
kjetil + hagbart<3 Skrevet 4. juni 2021 #6 Skrevet 4. juni 2021 det er ikke straffbart å legge ut en sånn video. btw, sønnen din sin konto ble sikkert også stengt fordi han er 10 år gammel. aldergrensen på tiktok er 12/13 år. 10
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #7 Skrevet 4. juni 2021 Den ble stengt fordi han er 10 og aldersgrensen er 13. Opplevde det samme med datteren min og Pokemon go. Husker ikke hva jeg gjorde for å få åpnet ny konto på henne, men måtte iallfall inn et sted og stille som ansvarlig for kontoen hennes. Anonymkode: 47f49...10b 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #8 Skrevet 4. juni 2021 Måtte de bare stenge hele TikTok! Anonymkode: f7f1c...5a3 8
Anonymous 91 Skrevet 4. juni 2021 #9 Skrevet 4. juni 2021 Tik tok har for det første13års grense. Og det er også veldig mange barn, men også voksne, som skriver stygge ting til andre, på både video og live stream. Altså kaller folk for feit,stygg ,ekkel osv. Slike ting blir rapportert og kontoen KAN bli stengt. Har sønnen din over 1000følgere kan han ha live. Som da igjen er 16års grense. 2
Gjest hellokitty Skrevet 4. juni 2021 #10 Skrevet 4. juni 2021 Så bra at han har blitt utestengt. En 10-åring har INGENTING på sosiale medier å gjøre. Og for en dum unnskyldning. Han får lov fordi alle vennene får lov?! Hva blir det neste?? Hva vil du si når han kommer og spør om alkohol som 15-åring? Alle vennene får jo lov. Eller bare kjøre litt med mopeden i gata for å øve seg alene før han har førerkort fordi alle venne får jo lov.....
Stoltskeiv Skrevet 4. juni 2021 #11 Skrevet 4. juni 2021 Man blir også utestengt om man ikke er gammel nok. Skjedde med en bekjent
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #12 Skrevet 4. juni 2021 De sletter ikke en konto over noe så lite. Jeg har nettopp sett en video av en dame som danser og har det gøy på sykehuset med sitt dødfødte barn. Og det er helt greit på tiktok. Anonymkode: 810cd...2c8 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #13 Skrevet 4. juni 2021 Du lar 10-åringen din være på TikTok.... Jeg undres mer og mer over om folk bruker huet i det heletatt etter de har valgt å få barn... Anonymkode: 71cab...bcb 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #14 Skrevet 4. juni 2021 Så flott. De må bare stenge. Håper de stenger disse halvnakne fjortisene også. Og for å ikke glemme damer over 25 som vrikker og vrir på seg med trutmunn og superfilter på. Få det vekk! Det bringer ikke noe bra til samfunnet! Anonymkode: 8a68c...26d 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #15 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De sletter ikke en konto over noe så lite. Jeg har nettopp sett en video av en dame som danser og har det gøy på sykehuset med sitt dødfødte barn. Og det er helt greit på tiktok. Anonymkode: 810cd...2c8 Helt seriøst? Denne damen måtte da være gal? Kan alle som er på tiktok gå inn og se for eksempel den videoen som du refererer til her? Anonymkode: 15ab4...061
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #16 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt seriøst? Denne damen måtte da være gal? Kan alle som er på tiktok gå inn og se for eksempel den videoen som du refererer til her? Anonymkode: 15ab4...061 Den er skjult bak en advarsel om at det er sensitivt innhold sånn at du vet det på forhånd. Men alle kan se det ja. Anonymkode: 810cd...2c8
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #17 Skrevet 4. juni 2021 Det er garantert ikke kun den ene videoen de har gjort, når kontoen blir stengt med beskjeden ‘gjentatte regelbrudd’. Anonymkode: 40374...5b5
Honey Dew Skrevet 5. juni 2021 #18 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): De sletter ikke en konto over noe så lite. Jeg har nettopp sett en video av en dame som danser og har det gøy på sykehuset med sitt dødfødte barn. Og det er helt greit på tiktok. Anonymkode: 810cd...2c8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #19 Skrevet 5. juni 2021 Tiktok har blitt strenge på å stenge kontoer til barn som ikke er gamle nok Anonymkode: ae33c...cc9 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #20 Skrevet 5. juni 2021 kjetil + hagbart<3 skrev (På 4.6.2021 den 9.47): det er ikke straffbart å legge ut en sånn video. btw, sønnen din sin konto ble sikkert også stengt fordi han er 10 år gammel. aldergrensen på tiktok er 12/13 år. Tror dette kan stemme ganske bra. Det har skjedd her hos oss og. Videoene var det ingenting i veien med. Eldste har konto der, og den ble plutselig stengt uten videre. Barnet er 13, men det er ikke umulig at tiktok har trodd alderen var yngre. (Det samme skjedde med en veldig lav venn..) Anonymkode: 232c1...08c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå