Gå til innhold

Bør jeg anmelde 30 år gammelt overgrep ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ca 30 år siden så var jeg på overnattingsbesøk hos gode venner.

Våknet på natten av at en drev å fingret og slikket meg.

Han hadde sneket seg inn så jeg våknet faktisk av at han holdt på .  Jeg kastet han ut av rommet , og han gikk.

Det som er greia er at jeg tenker på dette fortsatt den dag i dag, og lurer faktisk på om jeg bør anmelde saken.

Anonymkode: e1650...651

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For ca 30 år siden så var jeg på overnattingsbesøk hos gode venner.

Våknet på natten av at en drev å fingret og slikket meg.

Han hadde sneket seg inn så jeg våknet faktisk av at han holdt på .  Jeg kastet han ut av rommet , og han gikk.

Det som er greia er at jeg tenker på dette fortsatt den dag i dag, og lurer faktisk på om jeg bør anmelde saken.

Anonymkode: e1650...651

Det er foreldet og det blir i tilfelle sannsynligvis ord mot ord. Man skal ikke ta lett på slike ting, men om dette er noe som ikke plager deg i dag så ville jeg gått videre.

Anonymkode: b69d7...709

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Overgrepet er foreldet i juridisk forstand.

Det er ikke det samme som at det er foreldet for deg.

Har du vurdert å snakke med overgriperen om dette? Det kan ha en forløsende effekt for deg, om du forbereder seg godt, har et godt definert mål for samtalen og overgriperen er klar for å gå i seg selv.

AnonymBruker
Skrevet
Alterego666 skrev (6 timer siden):

Overgrepet er foreldet i juridisk forstand.

Det er ikke det samme som at det er foreldet for deg.

Har du vurdert å snakke med overgriperen om dette? Det kan ha en forløsende effekt for deg, om du forbereder seg godt, har et godt definert mål for samtalen og overgriperen er klar for å gå i seg selv.

Er det også foreldet ved tilståelse? Regner vel med at det er det...

Anonymkode: c2789...520

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er foreldet og det blir i tilfelle sannsynligvis ord mot ord. Man skal ikke ta lett på slike ting, men om dette er noe som ikke plager deg i dag så ville jeg gått videre.

Anonymkode: b69d7...709

Om det er foreldet E lø er ikke kommer an på hvor gammel TS var da dette hendte. 

Anonymkode: db282...85e

Skrevet

Overgrepet er foreldet, også om vedkommende tilstår. Unntaket er hvis du var under den seksuelle lavalder. Da blir saken aldri foreldet. 

Selv om saken preger deg fremdeles, er det ikke en politisak. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes du burde burde gjort det for maaaange år siden! Jeg selv lå med en på 19 år som 14 åring. Helt frivillig. Hadde ikke funnet på å anmelde det, selv om det var ulovlig og i dag så  tenker jeg at vedkommende ikke burde utnyttet en så ung naiv jente. Synes andre jeg burde anmelde han 20 senere?

Anonymkode: f7ee1...4ad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...