AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Jeg begynte med Mysimba på onsdag i uka her, nå er det fredag. Jeg har merket stor effekt, gjennom at jeg blir fortere mett, tenker ikke konstant på mat som jeg gjorde før, og går lett forbi både is og sjokolade på butikken. Spiser saktere fordi jeg rett og slett ikke er så interessert. Bare det er jo helt fantastisk kjenner jeg, hjernen er så mye mer fokusert. På hjemmekontor klarer jeg faktisk å konsentrere meg om arbeidsoppgavene, og ikke hva som ligger i kjøkkenskapene nede. Jeg teller kalorier med Lifesum og i følge den skal jeg ligge på ca. 1700 kalorier med min vekt og høyde. Det har jeg ligget under. Går 15000 skritt hver dag, samt trener litt styrke og sykler til og fra jobb når jeg ikke har hjemmekontor. Jeg vet jo det bare har gått to dager, men når merka dere effekt på vekta? Anonymkode: 14e33...720 1
Wit Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Jeg merket ingen ting den perioden jeg prøvde Mysimba. Ble bare veldig plaget av bivirkninger som svimmelhet, endret delvis personlighet og ble veldig "flat" i humøret. Så pass på dette. Når jeg sluttet med Mysimba pga bivirkningene spiste jeg ikke mer enn mens jeg gikk på de. Sier ikke dette gjelder deg altså, men det er ikke sikkert det fungerer likt for alle 😊 Jeg gikk ned like mye før jeg startet på pillene som da jeg gikk på de, og som jeg nå gjør etterpå. Jeg hadde også et problem med at jeg spiste alt for mye, men syns ikke pillene reduserte sultfølelsen. Og ja, jeg gikk på de frem til jeg var på full dose. Da sluttet jeg på grunn av bivirkninger.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #3 Skrevet 4. juni 2021 Takk for svar! Jeg håper sånn det skal hjelpe, jeg er så sliten etter å ha fått barn, hatt fødselsdepresjon, skilsmisse, ny jobb, søvnunderskudd, og alt mulig annet man kan tenke seg kan skje i et voksent menneskes liv de siste årene, og jeg har spist mer enn jeg burde det siste året og vekta bare øker - fordi kroppen selvsagt skriker etter mat når man er utslitt. Jeg har liksom ikke overskudd til å gå rundt og tenke på kaloriunderskudd osv. i tillegg liksom 😅 Har ikke merket noe til noen bivirkninger ennå, men. Får se hva som skjer, jeg er jo forberedt på at det ikke virker og Dersom bivirkningene ikke tar knekken på meg tenkte jeg å gå på dem i 16 uker i hvert fall, det er vel anbefalt å kutte dem ut hvis man ikke har gått ned 5 % av vekta på det tidspunktet. Anonymkode: 14e33...720
Wit Skrevet 4. juni 2021 #4 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar! Jeg håper sånn det skal hjelpe, jeg er så sliten etter å ha fått barn, hatt fødselsdepresjon, skilsmisse, ny jobb, søvnunderskudd, og alt mulig annet man kan tenke seg kan skje i et voksent menneskes liv de siste årene, og jeg har spist mer enn jeg burde det siste året og vekta bare øker - fordi kroppen selvsagt skriker etter mat når man er utslitt. Jeg har liksom ikke overskudd til å gå rundt og tenke på kaloriunderskudd osv. i tillegg liksom 😅 Har ikke merket noe til noen bivirkninger ennå, men. Får se hva som skjer, jeg er jo forberedt på at det ikke virker og Dersom bivirkningene ikke tar knekken på meg tenkte jeg å gå på dem i 16 uker i hvert fall, det er vel anbefalt å kutte dem ut hvis man ikke har gått ned 5 % av vekta på det tidspunktet. Anonymkode: 14e33...720 Bivirkningene kom ikke hos meg før jeg hadde begynt å øke dosen. Og jo mer jeg økte, jo verre ble det. Det viktigste er å passe på de psykiske bivirkningene. Ikke alltid du ser dem selv, men her hjemme merket i hvertfall familien min det veldig godt 😉 Det er ikke alle som får bivirkninger, så det kan hende at du er en av dem. Hvis ikke sa legen til meg at jeg også kunne prøve Saxenda siden jeg fikk så mye bivirkninger. Hun mente de var bedre, men jeg måtte prøve Mysimba først. Jeg valgte å klare dette videre uten medisiner, men da har du et alternativ hvis du syns du ikke kan bruke Mysimba lenger. Og ja, du skal ha gått ned 5% av vekta i løpet av 16 uker. Hvis ikke virker de ikke som de skal på deg.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #5 Skrevet 4. juni 2021 Det spørs om bivirkningene kommer ved økning i dose ja. Men det er vel også sånn at dersom man merker at tablettene fungerer på en viss dose, så trenger man ikke øke? Jeg har "bare" BMI på 30, så Saxenda er vel utelukket sånn sett Jeg har egentlig bare 15 kilo å gå ned, og marginene mine er veldig små. Jeg spiser ikke voldsomme mengder mat, drikker ikke kaloriene gjennom alkohol, osv. Jeg spiser bare for mye vanlig, sunn mat. For mye nøtter som mellommåltid, litt for mye potet og laks til middag, osv. er grunnen til at jeg går opp. Tar meg fort en ekstra banan og ei ekstra brødskive om dagen, og da sniker kiloene seg på. Jeg har også vært på slankekur siden jeg var 5 (er 37 nå) og har gått opp og ned mye, så jeg mistenker at forbrenninga mi er litt sånn på halv tolv og. Derfor jeg liksom klamrer meg til håpet om at dette skal hjelpe meg nå Anonymkode: 14e33...720
Wit Skrevet 4. juni 2021 #6 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det spørs om bivirkningene kommer ved økning i dose ja. Men det er vel også sånn at dersom man merker at tablettene fungerer på en viss dose, så trenger man ikke øke? Jeg har "bare" BMI på 30, så Saxenda er vel utelukket sånn sett Jeg har egentlig bare 15 kilo å gå ned, og marginene mine er veldig små. Jeg spiser ikke voldsomme mengder mat, drikker ikke kaloriene gjennom alkohol, osv. Jeg spiser bare for mye vanlig, sunn mat. For mye nøtter som mellommåltid, litt for mye potet og laks til middag, osv. er grunnen til at jeg går opp. Tar meg fort en ekstra banan og ei ekstra brødskive om dagen, og da sniker kiloene seg på. Jeg har også vært på slankekur siden jeg var 5 (er 37 nå) og har gått opp og ned mye, så jeg mistenker at forbrenninga mi er litt sånn på halv tolv og. Derfor jeg liksom klamrer meg til håpet om at dette skal hjelpe meg nå Anonymkode: 14e33...720 Hvis du får bivirkninger på høyere doser kan du velge å gå på lavere doser hvis det virker bedre. Det var ihvertfall det legen sa til meg Jeg hadde noe av de samme problemene som deg, men er nå veldig bevisst på hva jeg putter i munnen i løpet av dagen. Og det har hjulpet. Sulten jeg hadde i starten forsvant etter noen uker, så nå har magen min vent seg til mindre mat og jeg er egentlig aldri sulten.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #7 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det spørs om bivirkningene kommer ved økning i dose ja. Men det er vel også sånn at dersom man merker at tablettene fungerer på en viss dose, så trenger man ikke øke? Jeg har "bare" BMI på 30, så Saxenda er vel utelukket sånn sett Jeg har egentlig bare 15 kilo å gå ned, og marginene mine er veldig små. Jeg spiser ikke voldsomme mengder mat, drikker ikke kaloriene gjennom alkohol, osv. Jeg spiser bare for mye vanlig, sunn mat. For mye nøtter som mellommåltid, litt for mye potet og laks til middag, osv. er grunnen til at jeg går opp. Tar meg fort en ekstra banan og ei ekstra brødskive om dagen, og da sniker kiloene seg på. Jeg har også vært på slankekur siden jeg var 5 (er 37 nå) og har gått opp og ned mye, så jeg mistenker at forbrenninga mi er litt sånn på halv tolv og. Derfor jeg liksom klamrer meg til håpet om at dette skal hjelpe meg nå Anonymkode: 14e33...720 Hvis du mistenker at du har tullet med forbrenningen så vil jeg anbefale denne podcast episoden Gjesten her er klinisk ernæringsfysiolog og jobber med klienter som får sin hvileforbrenning testet gjennom oppfølging. Hun hjelper folk få forbrenningen opp igjen og så hvordan gå ned i vekt langsomt, men stabilt. Anonymkode: f3e41...a5c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #8 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis du mistenker at du har tullet med forbrenningen så vil jeg anbefale denne podcast episoden Gjesten her er klinisk ernæringsfysiolog og jobber med klienter som får sin hvileforbrenning testet gjennom oppfølging. Hun hjelper folk få forbrenningen opp igjen og så hvordan gå ned i vekt langsomt, men stabilt. Anonymkode: f3e41...a5c Takk for tips! ❤️ Anonymkode: 14e33...720 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #9 Skrevet 4. juni 2021 Wit skrev (15 minutter siden): Hvis du får bivirkninger på høyere doser kan du velge å gå på lavere doser hvis det virker bedre. Det var ihvertfall det legen sa til meg Jeg hadde noe av de samme problemene som deg, men er nå veldig bevisst på hva jeg putter i munnen i løpet av dagen. Og det har hjulpet. Sulten jeg hadde i starten forsvant etter noen uker, så nå har magen min vent seg til mindre mat og jeg er egentlig aldri sulten. Ja, det er jo egentlig en veldig "simpel" løsning på vektnedgang, det er jo faktisk så enkelt som å spise mindre enn man forbrenner. Det er bare å finne sin egen måte å gjøre det på, som er vanskelig. Sist jeg gikk fra 120+ kilo til 90 kilo trente jeg hardt tre ganger i uka, byttet ut alle måltider med knekkebrød og fiskepinner og raste ned i vekt. Men den måten går ikke nå alene med en toåring liksom, så nå må jeg finne en annen måte å gjøre det på. Som jeg ikke har klart å funnet, derfor håper jeg på Mysimba. Men går ikke det, så må jeg jo klare å finne en annen løsning. Nekter å mistrives sånn i min egen kropp. Men takk for dine innspill her ❤️ Anonymkode: 14e33...720 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #10 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg begynte med Mysimba på onsdag i uka her, nå er det fredag. Jeg har merket stor effekt, gjennom at jeg blir fortere mett, tenker ikke konstant på mat som jeg gjorde før, og går lett forbi både is og sjokolade på butikken. Spiser saktere fordi jeg rett og slett ikke er så interessert. Bare det er jo helt fantastisk kjenner jeg, hjernen er så mye mer fokusert. På hjemmekontor klarer jeg faktisk å konsentrere meg om arbeidsoppgavene, og ikke hva som ligger i kjøkkenskapene nede. Jeg teller kalorier med Lifesum og i følge den skal jeg ligge på ca. 1700 kalorier med min vekt og høyde. Det har jeg ligget under. Går 15000 skritt hver dag, samt trener litt styrke og sykler til og fra jobb når jeg ikke har hjemmekontor. Jeg vet jo det bare har gått to dager, men når merka dere effekt på vekta? Anonymkode: 14e33...720 Fikk du de på resept? Hva var bmi? Anonymkode: 1ee2a...724
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #11 Skrevet 4. juni 2021 Har gått på det en mnd nå, ingen bivirkninger. Er på 2+2 nå. Merker at klærne har blitt litt større, men har ikke veid meg enda. Spiser mye mindre enn før, ligger på 1300 kcal. Logger alt i Lifesum. Det finnes grupper på FB dersom du ikke vet det😊 Mange deler sine erfaringer der. Jeg hadde bmi på 30 da jeg begynte, så fikk dem ikke på resept. Anonymkode: 89663...0f7 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #12 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har gått på det en mnd nå, ingen bivirkninger. Er på 2+2 nå. Merker at klærne har blitt litt større, men har ikke veid meg enda. Spiser mye mindre enn før, ligger på 1300 kcal. Logger alt i Lifesum. Det finnes grupper på FB dersom du ikke vet det😊 Mange deler sine erfaringer der. Jeg hadde bmi på 30 da jeg begynte, så fikk dem ikke på resept. Anonymkode: 89663...0f7 Om du ikke fikk dem på resept, kjøpte du de bare over disk på apoteket? Uten legetime? Anonymkode: 1ee2a...724
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #13 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Fikk du de på resept? Hva var bmi? Anonymkode: 1ee2a...724 Fikk på resept ja, har BMI på 30. Kostet vel rundt 1100 kroner for en pakke, men usikker på hvor lenge den varer når det skal trappes opp til 4 tabletter om dagen etter tre uker. Anonymkode: 14e33...720
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #14 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har gått på det en mnd nå, ingen bivirkninger. Er på 2+2 nå. Merker at klærne har blitt litt større, men har ikke veid meg enda. Spiser mye mindre enn før, ligger på 1300 kcal. Logger alt i Lifesum. Det finnes grupper på FB dersom du ikke vet det😊 Mange deler sine erfaringer der. Jeg hadde bmi på 30 da jeg begynte, så fikk dem ikke på resept. Anonymkode: 89663...0f7 Takk for tipset, fant en gruppe på Facebook nå 😊 Anonymkode: 14e33...720
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #15 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om du ikke fikk dem på resept, kjøpte du de bare over disk på apoteket? Uten legetime? Anonymkode: 1ee2a...724 Nei, hadde legetime først. Skrev feil, mente at jeg ikke fikk dem på blå resept😅 Beklager. Anonymkode: 89663...0f7 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #16 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei, hadde legetime først. Skrev feil, mente at jeg ikke fikk dem på blå resept😅 Beklager. Anonymkode: 89663...0f7 Da er jeg med! Takk for svar Anonymkode: 1ee2a...724
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #17 Skrevet 4. juni 2021 6 uker på Mysimba nå, ned 4,1 kg. Deilig å slippe cravings og sultfølelse. Anonymkode: 886c0...815
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #18 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): 6 uker på Mysimba nå, ned 4,1 kg. Deilig å slippe cravings og sultfølelse. Anonymkode: 886c0...815 Tusen takk for svar! Kjenner på samme følelse, bare spent på om det vil vises på vekta 😀 Anonymkode: 14e33...720
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå