Gå til innhold

Helthjem -pakke ikke hentet fordi den ikke var der..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La ut en pakke i postkassen til henting, fikk sms dagen etterpå at den ikke ble hentet fordi det ikke var en pakke der... Tok kontakt med hjelthjem og de undersøkte saken og kort fortalt så kan de ikke gjøre noe med det. Ingen erstatning, ingenting.. Aldri opplevd at en pakke blir stjelt fra postkassen, og må jo si at det er rimelig godt timet 🤔.. 

Men hvem erstatter dette da? Må jeg tilbakebetale kjøper? 😞

Anonymkode: c0f4d...a5c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

HeltHjem er håpløs. Har kun negative erfaringer med dem og bruker dem ALDRI igjen. Om nettsted eller selger vil bruke HeltHjem lar jeg være å handle 

Anonymkode: e0443...e35

• Liker 8
Skrevet

Skjedde meg en gang også. Plutselig 1 mnd. etterpå fikk jeg melding fra mottaker at hun hadde fått pakken. 😵

Det er litt av ulempen med helthjem, at hvem som helst kan hente pakken når den ligger ute om natta. Og hvis det skjer før helthjem henter pakken, så får man jo ikke erstatning. :(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vet.. Men hva har folk gjort i dette tilfellet da? Virker som om det er mange som har opplevd det

AnonymBruker
Skrevet

Undersøk om det går på innboforsikring? 

Anonymkode: c838e...d55

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Undersøk om det går på innboforsikring? 

Innboforsikringen? Forsikringen dekker vel ikke tap fordi man selv har tatt sjansen på å legge "verdigjenstand" i postkassa. 😅

Anonymkode: a689f...d2e

• Liker 3
Skrevet (endret)

Å ha ulåst postkasse er risikosport. Det er utrolig mange tyver der ute, som rutinemessig sjekker postkassene til folk etter ting å stjele. De er ute etter verdisaker som kredittkort, bankkort, og som i ditt tilfelle; pakker med varer i.

En gang for en del år siden, mens jeg fremdeles røyket, satt jeg ute en stille sommernatt og røyket på terrassen. Hadde ikke noe lys på, satt bare i mørket, helt stille og alene. Så ser jeg to unge menn i hettejakker plutselig komme rundt svingen og inn i gata vår. Uten å si ett ord, delte de seg i to lag og gikk til hver sin side av gaten, han ene begynte å sjekke postkassene på venstre side av gata, og han andre tok postkassene på høyre side. De gikk stille, og la lokkene på postkassene forsiktig ned igjen så det ikke skramlet eller bråkte. Meg så de ikke i halvmørket. De tok for seg hele gata, inkludert vårt postkassestativ, og fortsatte nedover veien.

Jeg våget ikke si noe eller slå alarm for det var midt på natten og jeg var alene mot de to i så fall. Og antagelig ville de bare løpt sin vei, uten at jeg kunne gitt noe signalement i halvmørket (en sommernatt) og de hadde jo hettejakke på med hettene over hodet.

De virket svært godt vante, og det var åpenbart ikke første gangen de sjekket postkasser etter ting å stjele.

Jeg tror det er mange som dem der ute, for nordmenn er godtroende og har som regel ulåste postkasser...

Endret av Million
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Innboforsikringen? Forsikringen dekker vel ikke tap fordi man selv har tatt sjansen på å legge "verdigjenstand" i postkassa. 😅

Anonymkode: a689f...d2e

Det er vel ikke noe å le av??? Innboforsikring dekker mer enn bare det som er inni huset. Her har jeg sakset fra Storebrand sin innboforsikring: 

-Tyveri fra uteareal knyttet til privat bolig, inntil 40 000 kroner

-Veskenapping inntil 40 000 kroner, ran og overfall

Jeg ville forhørt meg med forsikringsselskapet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er vel ikke noe å le av??? Innboforsikring dekker mer enn bare det som er inni huset. Her har jeg sakset fra Storebrand sin innboforsikring: 

-Tyveri fra uteareal knyttet til privat bolig, inntil 40 000 kroner

-Veskenapping inntil 40 000 kroner, ran og overfall

Jeg ville forhørt meg med forsikringsselskapet. 

Det er som regel egenandeler på flere tusen kroner i forsikringssaker. Innboforsikringen min tror jeg har en egenandel på 2000 eller 3000 kr.  

Anonymkode: e9d88...983

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men når man fyller ut helthjem-skjemaet så fyller man jo også ut verdi på gjenstanden, for det står at den er forsikret? 

image.png.cf5d2a4ff669669117eee83a0de54c6e.png

Hva betyr det da tro? 

Anonymkode: e9387...71c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men når man fyller ut helthjem-skjemaet så fyller man jo også ut verdi på gjenstanden, for det står at den er forsikret? 

image.png.cf5d2a4ff669669117eee83a0de54c6e.png

Hva betyr det da tro? 

Anonymkode: e9387...71c

Det betyr etter at den er registrert hentet hos avsender og frem til den er levert hos mottaker. Altså mens Helthjem har pakken i sin besittelse. 

Anonymkode: e823c...eac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sender kun pakker med posten. Dårlig erfaring med helt hjem

Anonymkode: 54c07...364

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Budet til helthjem hentet pakken her, jeg satt på verandaen og så det selv. Fikk så melding om at pakken ikke var der. 

Tok kontakt og forklarte situasjonen og hva jeg så, fikk pengene for tingen + frakt tilbakebetalt. 

Helthjem har knallgod kundeservice, så synd med uærlige bud. Har sendt over 30 pakker med de, og dette er den eneste gangen det har gått dårlig.

Anonymkode: 8a84a...a3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

La ut en pakke i postkassen til henting, fikk sms dagen etterpå at den ikke ble hentet fordi det ikke var en pakke der... Tok kontakt med hjelthjem og de undersøkte saken og kort fortalt så kan de ikke gjøre noe med det. Ingen erstatning, ingenting.. Aldri opplevd at en pakke blir stjelt fra postkassen, og må jo si at det er rimelig godt timet 🤔.. 

Men hvem erstatter dette da? Må jeg tilbakebetale kjøper? 😞

Det er mye tyveri med helt hjem, lar være å handle om nettsider bruker helthjem

Anonymkode: a3058...db7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Budet til helthjem hentet pakken her, jeg satt på verandaen og så det selv. Fikk så melding om at pakken ikke var der. 

Tok kontakt og forklarte situasjonen og hva jeg så, fikk pengene for tingen + frakt tilbakebetalt. 

Helthjem har knallgod kundeservice, så synd med uærlige bud. Har sendt over 30 pakker med de, og dette er den eneste gangen det har gått dårlig.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mye tyveri med helt hjem, lar være å handle om nettsider bruker helthjem

Anonymkode: a3058...db7

Helt Hjem har ikke egne bud - de bruker de samme som distribuerer avisene i området.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Teatrica said:

Helt Hjem har ikke egne bud - de bruker de samme som distribuerer avisene i området.

Fortsatt bud for helthjem, du forstår hva vi mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...