Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg opplevde ma i juni 2020, og siden den gang prøvd å bli gravid. Fikk diagnosen pcos i januar i år, og begynte med metformin. Fikk også beskjed om å ta p-piller i 3 mnd for å få normal syklus, også ta letrozol på dag 3 i syklus i 5 dager på siste brettet med piller.

jeg gjorde det, Og testet meg hver dag, men ingen positiv test. Fikk så mensen, og var klar for å kjøre på med runde 2 med letrozol, men tenkte å ta en graviditetstest før jeg skulle ta pilla, bare for å være på den sikre siden. Og den viste 2 streker. 
hvordan er det mulig med positiv test mens man har mensen? Dette var 24.juni.

tatt flere tester og alle var positive, tok også digital test som viste 1-2 uker gravid. Har ømme/såre brystvorter og murring nederst i magen.

Bestemte meg for å måle hcg via blodprøver, og tok første prøve 1.juni, den viste en hcg på 12. tok ny blodprøve 3.juni, den viste også 12.

er dette vanlig? Skal sies at jeg ikke har smerter eller noen ting, og kun hatt litt lyserosa utflod på papiret. 
noen andre som har opplevd lignende?

kan også slenge med at jeg hadde sex inatt, og etter sex hadde jeg vondt nederst i magen, akkurat som det var ømt. Aldri opplevd før. Etter en liten stund gikk smertene bort. Heller ikke noe blod etter sex.

Håper på tilbakemeldinger 😊

Anonymkode: c510a...6c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hcg på 12 er innenfor normalen, dog i nedre sjiktet, for hvor langt du er på vei. Det er store variasjoner fra kvinne til kvinne her. Det som dog ikke skal variere, er at hcg--en skal doble seg annenhver dag. Var det gått mindre enn 48 timer mellom målingene? 

Anonymkode: 4cabd...807

AnonymBruker
Skrevet

En kjemisk graviditet. 

Anonymkode: 58f82...ce0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hcg på 12 er innenfor normalen, dog i nedre sjiktet, for hvor langt du er på vei. Det er store variasjoner fra kvinne til kvinne her. Det som dog ikke skal variere, er at hcg--en skal doble seg annenhver dag. Var det gått mindre enn 48 timer mellom målingene? 

Var litt over 48 timer mellon målingene :)

AnonymBruker
Skrevet
Kamillae91 skrev (5 minutter siden):

Du må vente til denne blødningen kommer. Deretter kan du starte på letrozol ved neste menstruasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
Kamillae91 skrev (7 minutter siden):

Du har nok hatt en kjemisk graviditet/tidlig spontanabort. Hcg skal doble seg på 48 timer, så testen du tok siste burde vært på 24 eller mer. At det har stoppet opp, er ikke er godt tegn. Hadde forberedt meg på blødning, men kommer den ikke innen de neste dagene, ville jeg testet på nytt for å se. 

Anonymkode: e1634...765

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må vente til denne blødningen kommer. Deretter kan du starte på letrozol ved neste menstruasjon. 

Okeii, jeg som hadde ett håp denne gangen :(

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har nok hatt en kjemisk graviditet/tidlig spontanabort. Hcg skal doble seg på 48 timer, så testen du tok siste burde vært på 24 eller mer. At det har stoppet opp, er ikke er godt tegn. Hadde forberedt meg på blødning, men kommer den ikke innen de neste dagene, ville jeg testet på nytt for å se. 

Anonymkode: e1634...765

Ja, men jeg lurer på om man kan bli gravid igjen hvis man har litt hcg i kroppen fra før? Sånn som nå da, om jeg f.eks hadde fått en eggløsning fordi dette var kjemisk, kunne jeg da blitt grsvid igjen med engang? Og får man idet hele tatt eggløsning med hcg i kroppen?

AnonymBruker
Skrevet
Kamillae91 skrev (25 minutter siden):

Ja, men jeg lurer på om man kan bli gravid igjen hvis man har litt hcg i kroppen fra før? Sånn som nå da, om jeg f.eks hadde fått en eggløsning fordi dette var kjemisk, kunne jeg da blitt grsvid igjen med engang? Og får man idet hele tatt eggløsning med hcg i kroppen?

Du kan bli gravid når du har eggløsning, selvsagt, men du får ikke eggløsning før kroppen din er ferdig med å kvitte seg med den forrige graviditeten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kan bli gravid når du har eggløsning, selvsagt, men du får ikke eggløsning før kroppen din er ferdig med å kvitte seg med den forrige graviditeten. 

Skjønner man kan blir gravid når man har eggløsning, men det jeg mente er om man kan ha eggløsning selvom man har igjen litt hcg i kroppen :)

AnonymBruker
Skrevet
Kamillae91 skrev (6 timer siden):

Skjønner man kan blir gravid når man har eggløsning, men det jeg mente er om man kan ha eggløsning selvom man har igjen litt hcg i kroppen :)

Ja, det kan du. Visse studier peker faktisk på at etter en abort og med hCG i blodet er man mer fertil.

Anonymkode: 30717...56b

Skrevet
Kamillae91 skrev (9 timer siden):

Ja, man kan få eggløsning selv med hcg i kroppen. Det er derfor det kan være litt vanskelig å kartlegge den første eggløsningen etter abort. For g-testen kan vise svakt positivt lenge, også når man skal ha EL, og EL-tester blir vanskelig å bruke.

Skrevet
Amatariel skrev (1 time siden):

Ja, man kan få eggløsning selv med hcg i kroppen. Det er derfor det kan være litt vanskelig å kartlegge den første eggløsningen etter abort. For g-testen kan vise svakt positivt lenge, også når man skal ha EL, og EL-tester blir vanskelig å bruke.

Spennende 🤞🤞🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det kan du. Visse studier peker faktisk på at etter en abort og med hCG i blodet er man mer fertil.

Anonymkode: 30717...56b

Spennendeee :) hørt at man ikke blir det igså, fordi hcg hemmer eggene så det ikke skal komme eggløsning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...