Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Menn og kvinner i Norge er nærmest likestilt etter loven. Likevel så vil feminister hevde at vi har en del igjen i likestillingsarbeidet. Menn tjener mer enn kvinner.  Hva om vi endrer skattesystemet slik at alle de best betalte mennene får en skattefordel ved å registrere seg som kvinner? Tilsvarende kan man gi en skattefordel til alle de lavest lønnede som identifiserer seg som menn. På den måten vil de rike trolig velge å registrere seg som kvinner hos  skatteetaten og de fattige vil registrere seg som menn hos skatteetaten.  

Med dette trikset kan vi få løst nærmest all statistisk diskriminering. Kvinner vil ikke lenger tjene minst, ha dårligst formue, osv. Topplederne som aldri tar pappaperm ender opp med å bli registrert som kvinner og de hjemmeværende mødrene som er hjemme med barna blir registrert som menn. 

Er man opptatt av likestilling og mener at man selv skal få bestemme kjønnet sitt så er vel dette en strålende ide. 

Anonymkode: e9f36...1c0

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Synes dette var et strålende forslag hvis man ser helt bort i fra at å være trans er noe man ikke velger, på samme måte som man ikke velger å være cis, heterofil eller homofil. Hadde det enda ikke vært sånn at hjernestrukturen til transpersoner er annerledes både før og etter hormonbehandling enn cispersoner og om vi kunne sagt at man bare er trans fordi atte det er bare sånn, så hadde nok dette fått gjennomslag. 

Ser du har likt ditt eget innlegg, det var kult! 😃👍

Endret av Polyester
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, i Mexico var det nettopp flere menn som identifiserer seg som transkvinner så de slipper å ha med kvinner i ett valg. Da er det likestilt siden transkvinner og kvinner er det samme. Det kommer nok til å bli populært flere steder i verden, de har vel så vidt begynt med det i UK. 

Anonymkode: 1bc53...a67

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Polyester skrev (11 minutter siden):

Synes dette var et strålende forslag hvis man ser helt bort i fra at å være trans er noe man ikke velger, på samme måte som man ikke velger å være cis, heterofil eller homofil. Hadde det enda ikke vært sånn at hjernestrukturen til transpersoner er annerledes både før og etter hormonbehandling enn cispersoner og om vi kunne sagt at man bare er trans fordi atte det er bare sånn, så hadde nok dette fått gjennomslag. 

Jeg tror de rike mennene kommer til å bestemme seg for at de er kvinner når de ser skattefordelen de får. 

Du bør lære å skille mellom hva vet og hva du tror. Du tror jeg har likt mitt eget innlegg, jeg har aldri likt mitt eget innlegg så du kan ikke ha sett at jeg har likt mitt eget innlegg.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vel, i Mexico var det nettopp flere menn som identifiserer seg som transkvinner så de slipper å ha med kvinner i ett valg. Da er det likestilt siden transkvinner og kvinner er det samme. Det kommer nok til å bli populært flere steder i verden, de har vel så vidt begynt med det i UK. 

Anonymkode: 1bc53...a67

Fremragende! Her ser man at likestillingskampen i Mexico og resten av verden går fremover. 

Norge kan også hjelpe til ved bistandsmidlene våre.  I land som nekter kvinner å lære å lese kan vi finansiere skoleplasser til gutter mot at de identifiserer seg som kvinner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er mange menn som ønsker å bli shemales.

Anonymkode: 6a90a...d41

• Liker 1
Skrevet

En skal ikke se bort ifra at det vil dukke opp noen som registrerer seg som det andre kjønn for å høste fordeler, eksempelvis komme inn på attraktivt studie. Om det er mange nok til å påvirke statistikken spørs nok, men med økte økonomiske incentiver kan det jo hende det blir flere. 

Polyester skrev (2 timer siden):

Jeg tviler veldig sterkt på at dette er noen universell sannhet for alle individer som identifiserer seg som trans og/eller kunne tenke seg å skifte juridisk kjønn. 

• Liker 1
Skrevet

Sjansen er ganske mye større for å bli diskriminert som trans enn som cis-kvinne. Hjelper ikke med fordeler om man ikke har jobb og inntekter

• Liker 1
Gjest Jaconandersen
Skrevet
Polyester skrev (1 time siden):

Sjansen er ganske mye større for å bli diskriminert som trans enn som cis-kvinne. Hjelper ikke med fordeler om man ikke har jobb og inntekter

Trenger ikke å kle seg som en kvinne. Alt en trenger er å identifisere seg som ei kvinne, så kle seg som en mann.

AnonymBruker
Skrevet

Her tror jeg  nok dessverre du legger ironien på et litt høyere nivå enn folk flest klarer å følge.

Anonymkode: d33de...a74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Polyester skrev (10 timer siden):

Men dette har jo ikke noe med saken å gjøre. Faktisk så har dette strengt tatt ikke noe med transpersoner å gjøre heller. Saken er at hele befolkningen kan skifte juridisk kjønn ved egenmelding uansett grunn (kjønnsinkongruens, fordeler, penger, makt, kriminalitet). Det er mange grunner en mann kan ha for å skifte juridisk kjønn når han ikke behøver å gjøre noe annet enn et museklikk. Man trenger ikke all verdens fantasi for å forstå det.

• Liker 1
Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for krenkende innlegg og svar til dette.

Vintermorgen, mod

AnonymBruker
Skrevet
On 6/4/2021 at 2:30 PM, AnonymBruker said:

Men dette har jo ikke noe med saken å gjøre. Faktisk så har dette strengt tatt ikke noe med transpersoner å gjøre heller. Saken er at hele befolkningen kan skifte juridisk kjønn ved egenmelding uansett grunn (kjønnsinkongruens, fordeler, penger, makt, kriminalitet). Det er mange grunner en mann kan ha for å skifte juridisk kjønn når han ikke behøver å gjøre noe annet enn et museklikk. Man trenger ikke all verdens fantasi for å forstå det.

Hvor mange menn siden 2016 har skiftet kjønn kun for å få fordeler, som "tilgang" til kvinnegarderoben? Dette er et oppkunstruert problem for å tråkke på transpersoner.

Anonymkode: 40690...370

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mange menn siden 2016 har skiftet kjønn kun for å få fordeler, som "tilgang" til kvinnegarderoben? Dette er et oppkunstruert problem for å tråkke på transpersoner.

Jeg vet ikke. Flertallet av befolkningen er ikke engang klar over loven. Vi vedtar da vel ikke lover som gir åpent mål for enhver mann med "onde" hensikter basert på at "det kommer sikkert veldig få til å utnytte". Dette er ikke noe "oppkonstruert" problem. Jeg ønsker overhodet ikke å tråkke på transpersoner. Det er simpelthen umulig å ha denne samtalen om konsekvensene av disse lovene uten at transpersoner blir såret. Det er ikke min hensikt, men jeg kommer ikke til å være stille om de juridiske konsekvensene for kvinner og kvinners rettigheter fordi det oppleves som sårende for noen å høre det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke. Flertallet av befolkningen er ikke engang klar over loven. Vi vedtar da vel ikke lover som gir åpent mål for enhver mann med "onde" hensikter basert på at "det kommer sikkert veldig få til å utnytte". Dette er ikke noe "oppkonstruert" problem. Jeg ønsker overhodet ikke å tråkke på transpersoner. Det er simpelthen umulig å ha denne samtalen om konsekvensene av disse lovene uten at transpersoner blir såret. Det er ikke min hensikt, men jeg kommer ikke til å være stille om de juridiske konsekvensene for kvinner og kvinners rettigheter fordi det oppleves som sårende for noen å høre det.

Før denne loven så måtte transpersoner gå i nesten ti år med et personnummer som sier at de er det motsatte kjønn. Jeg klarer ikke en gang å forestille meg hvor jævlig det må være. Nå slipper de det.  Du får heller ikke automatisk rett til å gå i kvinnelige rom heller. Det blir sett an. Vi bor ikke i USA der man kan saksøke for alt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen kommer til å skifte juridisk kjønn for å få tilgang til kvinnegarderoben. Men man er naiv om man tror at ingen kommer til å skifte juridisk kjønn om det medfører skattefordeler.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Før denne loven så måtte transpersoner gå i nesten ti år med et personnummer som sier at de er det motsatte kjønn. Jeg klarer ikke en gang å forestille meg hvor jævlig det må være. Nå slipper de det.  Du får heller ikke automatisk rett til å gå i kvinnelige rom heller. Det blir sett an. Vi bor ikke i USA der man kan saksøke for alt.

Hva er hensikten med, la oss si for en mann, å tilegne seg personummer som motsatt kjønn hvis vedkommende ikke ønsker/ikke har til hensikt å bruke kvinnerom? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 20.25):

Hva er hensikten med, la oss si for en mann, å tilegne seg personummer som motsatt kjønn hvis vedkommende ikke ønsker/ikke har til hensikt å bruke kvinnerom? 

Største fordelen med å skifte kvinnelig personnummer er at man lettere kan komme seg inn på enkelte studier. I tillegg kan man bli kvotert til enkelte jobber i det offentlige. 

Anonymkode: f227d...0c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...