AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Del Skrevet 3. juni 2021 Har lyst å spare penger til barna over lengre tid. Mener å ha hørt at aksjesparekonto er så bra fra flere kanter om jeg husker rett navn. Usikker på hva jeg bør velge i banken. Har SpareBank-1. Vil ha noe som er enkelt og mest mulig trygg sparing for en nybegynner Anonymkode: 159e6...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klondrik Skrevet 4. juni 2021 #2 Del Skrevet 4. juni 2021 (endret) Aksjesparekonto er bare en plasseringskonto i banken din hvor du kan kjøpe og selge aksjer eller fond uten at det blir registrert i skattesystemet. Med en gang du realiserer gevinsten ved å ta pengene ut fra denne plassen så blir det registrert. Men ja, fond er en kjekk spareordning for barn og barnebarn men da ville jeg ha investert i "Global Indeks fond" som har lav risiko men likevel fin avkastning. Dette er enkelt og skjer helt automatisk etter at du har valgt fast beløp som skal trekkes hver mnd Endret 4. juni 2021 av klondrik 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #3 Del Skrevet 4. juni 2021 Supert, tusen takk! Da blir det fond Anonymkode: 159e6...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #4 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Supert, tusen takk! Da blir det fond Anonymkode: 159e6...daa Overfør penger fra din konto til en aksjesparekonto. Kjøp fondene så fra aksjesparekontoen. Da kan du kjøpe og selge forskjellige fond uten å måtte skatte av gevinstene. Les deg opp på dette så du slipper å enten skatte unødvendig eller gjøre feil. Hvis du er nybegynner bør du enten holde deg til et globelt indeksfond (les om dette!) eller spørre om råd fra en uavhengig (altså ikke ansatt i bank feks...) person du stoler på som har peiling på dette og som kan hjelpe deg å ta riktige valg for din sparing, din økonomi og din risikovillighet. Hvis du ikke vet forskjell på aksjesparekonto og fond, og så når du får tilbakemelding på dette og du svarer veldig kort "ok, da blir det fond " så virker det egentlig som du ikke forstår hva du gjør. Og det vil jeg sterkt anbefale deg å lære deg, for da er sjansen for at dette går bra større. lykke til! 😁 vær obs på folk som prøver å selge deg noe og husk at hvis noe virker for godt til å være sant så er det ofte det... Anonymkode: 9fb0d...b0e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå