Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg er ikke noe god på vasking. Når jeg tørker støv blir det sånne våte støvklumper igjen på overflaten uansett hvor hardt jeg prøver å få dem vekk og hvor lite vann jeg har på kluten. Jeg synes generelt at jeg trenger å bli bedre på å vaske.

Kan du gi meg dine beste vasketips? 

Hilsen en som vil lære 😅

Anonymkode: 4599d...520

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes støvtørking er best med en tørr mikrofiberklut. Hvis jeg bruker en fuktig bomullsklut får også jeg sånne fuktige støvklumper overalt og det ser virkelig ikke bra ut. Men ikke bruk mikrofiber på tre eller andre sarte overflater som lett kan ripe. Mikrofibrene skraper på overflaten og løfter med seg skitten, derfor fungerer de mye bedre enn gammeldagse kluter, men de kan lage riper i treverk. 

Anonymkode: bf952...fa4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva  med en mikrofiber-støvkost? Tar med seg alt støvet på en enkel måte. Bruker bare det på støv jeg.

Anonymkode: 69c0f...cab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tørker støv så ikke bruk vann! Vann er til å -vaske-, støvtørking kan du brukes papir, mikrofiberklut eller noe annet tørt til å få bort. Gjerne noe med oppsugingeffekt. 

vann bare drar alt utover og da ender du opp sånn som du opplever. 

Kanskje du kan se på youtubevideoer eller noe for å få tips? 😁 finnes en del gode instagramkontoer også hvor du kan få tips og lære en del! Bare å søke i vei. 

bra du tar tak - lykke til! Å vaske er MYE mer tilfredstillende når man faktisk får det til! ❤️

Anonymkode: 06458...040

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Signerer de over her angående støv og vann. Hvis flaten ellers er ren, trengs ikke vann for å få bort støvet.

Jeg jobber som renholder, og det blir riktignok litt annerledes på offentlige steder enn hjemme, men jeg gjør det ofte på nesten samme måte hjemme også. 

- Begynn med det reneste først; speil etc. På soverommet skifter jeg på senga først, slik at støvet som virvles opp da får lagt seg før du vasker/tørker. 

- Så vasking av flater som bord, benker etc. Smuler etc koster vi ofte bare ned på gulvet siden det uansett skal moppes etterpå.

- Tørrmopp/støvsug gulvet. Hvis gulvet og sofaen skal støvsuges, hender det at jeg gjør det først og så tørker støv, av samme grunn som på soverommet. 

- Mopp fuktet med vann, kanskje litt såpe, til å ta flekker på gulvet. Den skal vris godt opp. Gjerne en sprayflaske med såpevann til å spraye på flekkene før jeg mopper. På jobb bruker jeg "mange" mopper underveis for å spare tid, hjemme har jeg en egen bøtte til å skylle moppen i, der byttes vannet - ofte-. Når moppen er misfarget av skitt selv etter skylling i bøtta, tar jeg en helt ren mopp. 

- På badet er rekkefølgen speil/støv, evt benk, vaskeservant, toalett og gulv. Toalettet vaskes med egen klut. 

Anonymkode: e0052...224

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips, dere😄

Anonymkode: 4599d...520

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...