Gå til innhold

Hvordan bor dere?

Gjest Pinlig.

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å bo på sånn bolig for mennesker med psykiske problemer? Psykologen min har søkt meg inn fordi jeg ikke tør å sove alene. Er det vanlig at mennesker med angst får dette? Er det noen her som bor sånn? Hvordan fungerer det?

Psykologen min sa at da er det personalet der hele tiden. Flaut det. Føler det så flaut siden jeg ikke tør å bo alene. Også er jeg voksen. Pinlig. Bor ennå sammen med foreldrene mine og jeg er 27 år. Synes det er pinlig fordi jeg har så angst for mørket og er veldig depremert og lei. Og er redd det skal komme noen inn. Og innbrudd eller noen skal slå meg eller gjøre meg noe vondt. Og det er så mørkt om natta og kvelden og da blir jeg så redd at jeg bare gråter. Er veldig ensom. Har ingen som er vennene mine heller. Har så grusomt mye angst. Alvorlig angst og alvorlig depresjon sa psykologen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke flaut. Tenker du snakker om en dps? Jeg jobbet noe der i en periode da jeg studerte. Ingen ser på det som flaut. Noen har perioder i livet der de trenger å komme seg over en krise, så du er ikke alene. De som jobber der er også bekjent med dette og er der for deg. Håper du kommer deg fort. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dps. Det er for alltid.. Sånn permanent.

Jeg forklarte meg helt feil jeg..

Jeg har vært innlagt på dps før, men dette her er for alltid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dps. Det er for alltid.. Sånn permanent.

Jeg forklarte meg helt feil jeg..

Jeg har vært innlagt på dps før, men dette her er for alltid..

For alltid? Med personal? Trodde ikke det fantes slike plasser. :sjenert: Du går sikkert å får behandling for angsten din, muligens kan ting forandres over tid. Tror du må fokuserer på helsen din, tenk at der du skal nå, skal du få hjelp.

Lykke til. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alltid? Med personal? Trodde ikke det fantes slike plasser.  :sjenert: Du går sikkert å får behandling for angsten din, muligens kan ting forandres over tid. Tror du må fokuserer på helsen din, tenk at der du skal nå, skal du få hjelp.

Lykke til.  ;)

Ja, for alltid. Psykologen sa det blir som å bo på et dps. For alltid.

Ja, jeg får hjelp for angsten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alltid? Med personal? Trodde ikke det fantes slike plasser.  :sjenert: Du går sikkert å får behandling for angsten din, muligens kan ting forandres over tid. Tror du må fokuserer på helsen din, tenk at der du skal nå, skal du få hjelp.

Lykke til.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er flaut, siden jeg skal bo der permanent. Er det noen som bor sånn? :overrasket:

Jeg har heller aldri hørt om noen som bor sånn for alltid, men jeg synes ikke du skal være flau over det! Vær heller glad hvis du får plass et slikt sted, for hvis det er personale tilstede hele tiden vil du jo sikkert få kontinuerlig hjelp og støtte! Så kanskje problemene blir mindre over tid, Og ingen kan vel tvinge deg til å bli der for alltid, hvis du selv føler at du kan bo alene, eller ikke ønsker å bo der lenger? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Klart det er noen som bor sånn-er jo faktisk mangel på sånne plasser!Regner med det er bokollektiv du snakker om?Det er tilrettelagt slik at alle har sin egen leilighet,med gjerne et felles oppholdsrom i midten.Det er personale der hele tiden som skal sørge for trygghet og hjelp ved behov.Er det noe slikt du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om en bolig i distriktet hvor dette var mulig. (Flere leiligheter på et tun.) Jobbet noen døgnet rundt, men ikke så mange. Var mest for å være tilgjengelig.

Vet ikke om de betalte en egenandel for å bo der, og resten ble støttet.

Det er da ikke flaut å bo sånn! Noen ganger er livet vanskelig. Om du blir kvitt angsten din etter hvert, så kan det jo hende du ikke trenger å bo der for evig og alltid som du sier. Muligheten for å bli frisk av angst er jo stor, og da kan du jo komme deg ut, flytte til noe eget og prøve deg på det.

Synes det høres ut som et flott tilbud, jeg. Hadde vært deilig å ha et sted som var sitt eget, samtidig som det var hjelp og støtte tilgjengelig ved behov.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er noen som bor sånn-er jo faktisk mangel på sånne plasser!Regner med det er bokollektiv du snakker om?Det er tilrettelagt slik at alle har sin egen leilighet,med gjerne et felles oppholdsrom i midten.Det er personale der hele tiden som skal sørge for trygghet og hjelp ved behov.Er det noe slikt du mener?

Ja, det er noe slikt jeg mener..

Lager alle mat middag hver for seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noe slikt jeg mener..

Lager alle mat middag hver for seg?

Det kommer vel helt sikkert an på. jeg tipper man lager maten sin selv, men kan vel få hjelp til det om man ikke er så flink til det. Eller kanskje man har dager med felles middager.

Det er jo bare å spørre legen/psykologen om dette. De skal jo vite sånt.

Har ikke bodd sånn selv, men har vært innlagt - og det er jo overhode ikke like mye frihet som å bo i egen bolig, men med støtte. Høres topp ut synes jeg, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...