AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Skal føde for første gang og er veldig spent på alle disse tingene som skjer med kroppen etter fødselen. Har jo hørt at alt ikke er like vakkert. Hva kan man forvente? Ting å være forberedt på? Anonymkode: 4158c...1f5 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Forstoppelse! Aldri hørt et ord om det men har endt om med det alle gangene jeg har født (5). Anonymkode: da55e...aa6 6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forstoppelse! Aldri hørt et ord om det men har endt om med det alle gangene jeg har født (5). Anonymkode: da55e...aa6 Ja, har hørt at det er mange overraskelser i ettertid som man aldri har hørt om ☺️ Anonymkode: 4158c...1f5 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 Du må drikke enorme mengder for å ikke få forstoppelse når all væske går til melkeproduksjon. Nattesvette og hårtap kom også etterhvert. Anonymkode: 671b1...aaf 6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 Hadde en hel natt med nattesvette og skjelvinger. Helt sykt ubehagelig og jeg trodde jeg hadde et anfall av noe slag. Dagen etter var masse vann ute av kroppen og buksene jeg brukte var alt for store. aldri hørt om dette før så fikk ganske sjokk. Anonymkode: 6cbb5...f9e 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #8 Skrevet 3. juni 2021 Patriotpaula skrev (29 minutter siden): Renselse. Brystspreng. Melkespreng. Kommer det skrämmande ting ut under renselsen? Syns dette høres ganske så fælt ut på alle måter 🙊 Anonymkode: 4158c...1f5 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #9 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hadde en hel natt med nattesvette og skjelvinger. Helt sykt ubehagelig og jeg trodde jeg hadde et anfall av noe slag. Dagen etter var masse vann ute av kroppen og buksene jeg brukte var alt for store. aldri hørt om dette før så fikk ganske sjokk. Anonymkode: 6cbb5...f9e Huff ! Så fælt. Kanskje du hadde fever og feverfantasier eller hva det nå heter?? Anonymkode: 4158c...1f5 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #10 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huff ! Så fælt. Kanskje du hadde fever og feverfantasier eller hva det nå heter?? Anonymkode: 4158c...1f5 Feber* Anonymkode: 4158c...1f5 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #11 Skrevet 3. juni 2021 Barseltårer 😅 Var heeelt på tuppa. Ikke sovet på 3 døgn + hormoner + babyen bare skriker + blødende brystkropper + fikk ikke til å tisse så måtte katetriseres hver 4.time + vondt i underlivet = skikkelig meltdown. Anonymkode: d8eb7...a26 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #12 Skrevet 3. juni 2021 Etterrier!! Hvorfor hadde jeg ikke hørt om det? Halsbrann opphørte med en gang Vannet i kroppen «rant nedover» i føttene før det forsvant etterhvert 🙊 Renselse/blødning i 7 mnd 🤬 Fikk ikke dra fra fødestua til barsel før jeg klarte og tisse, og det tok veeeldig lang tid Ja, det var brått slutt med god søvn, sover med ene øyet åpent for å sjekke om baby lever/puster Anonymkode: d8d7e...7b0 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #13 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Etterrier!! Hvorfor hadde jeg ikke hørt om det? Halsbrann opphørte med en gang Vannet i kroppen «rant nedover» i føttene før det forsvant etterhvert 🙊 Renselse/blødning i 7 mnd 🤬 Fikk ikke dra fra fødestua til barsel før jeg klarte og tisse, og det tok veeeldig lang tid Ja, det var brått slutt med god søvn, sover med ene øyet åpent for å sjekke om baby lever/puster Anonymkode: d8d7e...7b0 Skulle stå 7 uker, ikke mnd 😅 Anonymkode: d8d7e...7b0 9
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #14 Skrevet 3. juni 2021 Damen på serien outlander rei på en hest samme dag 🤨 så løp hun rundt i skogen og banka en fyr. Det er en dame som har skrevet boken, og en mann som har laget serien... så jeg vet ikke om det har noe å si da, at den mannlige serie skaperen kanskje ikke helt forstår Har ikke født selv og nå trekker jeg meg tilbake etter å ha kommet med denne totalt unødvendige informasjonen 😌 Anonymkode: 0efb0...187 11
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #15 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Damen på serien outlander rei på en hest samme dag 🤨 så løp hun rundt i skogen og banka en fyr. Det er en dame som har skrevet boken, og en mann som har laget serien... så jeg vet ikke om det har noe å si da, at den mannlige serie skaperen kanskje ikke helt forstår Har ikke født selv og nå trekker jeg meg tilbake etter å ha kommet med denne totalt unødvendige informasjonen 😌 Anonymkode: 0efb0...187 Det må jeg si var godt observert av deg 😂 Anonymkode: 4158c...1f5 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #16 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skulle stå 7 uker, ikke mnd 😅 Anonymkode: d8d7e...7b0 Blødning i 7 uker høres ganske tøft ut. Er det som mensen i 7 uker? Eller kommer det ut mye forskjellig i ulike mengder og sånn helt plutselig? Anonymkode: 4158c...1f5 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #17 Skrevet 3. juni 2021 Jeg som ikke har født enda elsker å få all info jeg kan få i sånne tråder! 😂 Anonymkode: 28dc9...2dc 2
Rotemor Skrevet 3. juni 2021 #18 Skrevet 3. juni 2021 (endret) At magen var så stor og slapp var litt overraskende for meg. Logisk, men overraskende😅 Slet en del med brystene også. Fikk infeksjoner. Hadde også «mensen» i 6-7 uker. Endret 3. juni 2021 av Rotemor 3
tussi84 Skrevet 3. juni 2021 #19 Skrevet 3. juni 2021 Ting å være forberedt på: - vondt og sårt underliv. Smertene er individuelle (noen merker lite, andre mye) - ved vaginal fødsler - etter rier (skjer ikke hos alle men noen. Varer de første dagene men så borte - blødninger. Det er renselsen. Det blør mest etter fødsel, men avtar etter noen dager. Varighet er varierende, men gjennomsnitt er 6uker.. - det kan ta tid at melka kommer, og man må av og til øke produksjonen ved hjelp av feks pumping i tillegg til å legge baby til bryst*hvis baby feks sliter med sugetak) - bekkenproblemer : noen opplever å ha smerter i bekkenet etter fødsel. Plagene går mest på at det er vondt å sitte/reise seg. Noen blir kvitt det etter en stund, andre blir dessverre aldri kvitt det. - lite søvn. Ikke bare pga baby, men fordi det ofte er en del små undersøkelser etter fødsel som feks blodtrykk, måling av urin. (Det er noen som ikke klarer å tipse etter fødsel, så derfor måler de og noen må ha hjelp til å tisse) - du får ikke flat mage igjen med engang du har født. Mange får aldri flate mager igjen. - 2
Alexandanda Skrevet 3. juni 2021 #20 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal føde for første gang og er veldig spent på alle disse tingene som skjer med kroppen etter fødselen. Har jo hørt at alt ikke er like vakkert. Hva kan man forvente? Ting å være forberedt på? Anonymkode: 4158c...1f5 Skjer ingenting egentlig tror jeg, men det er viktig å gjøre mye for å være avslappet under fødselen på forhånd, ellers kan det gjøre litt vondt, folk tror ikke noe på det, men de stresser deg sånn at det gjør vondt å føde, du må jobbe lenge og hardt med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå