AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Hei. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg tok 1. dose (Astra Zeneca) vaksinen i begynnelsen av mars, og sist uke skulle jeg egentlig tatt 2.dose (Pfizer), men siden jeg ble gravid så ble 2. dose utsatt fordi legen mente at det var ikke bra å ta den i 1. trimesster. Jeg kom til uke 6 , å begynnte å spontanaborterte på mandag😞 Nå denne uken så har mine kollegaer fått sin siste Coronavaksine dose, så alle spør meg om når JEG skal ta neste dose, og jeg har måttet lyve og sagt at jeg fortsatt ikke har hørt noe. Og det samme sa jeg til sjefen min, så han sa «da må du ringe og få datoen så fort du kan». Han er veldig streng og synes det er VELDIG viktig at vi alle blir vaksinert, det virker ikke som det er et spørsmål en gang, men at vi MÅ, jeg har ingen valg liksom. Jeg har tenkt å prøve å bli gravid igjen så fort kroppen min er kommrt i normal rytme igjen, nå blør jeg fortsatt etter spontanaborten. Men legen sa at jeg ikke burde ta vaksinen når jeg er i 1. trimester, men en annen lege sa at det gikk fint å ta vaksinen nå når jeg ikke var gravid lengre? Hva hvis jeg ikke vil ta vaksinen, men utsette den da? Kan sjefen min bli sint på meg på grunn av det? Jeg må jo få velge selv? Og jeg har IKKE lyst å si «jeg prøver å bli gravid så derfor tar jeg ikke 2. dosen» til han, for det er jo flaut 🙈😓 Det finnes mange strenge sjefer der ute, men jeg er livredd min sjef, har blir sint for den minste ting og kan bli veldig stygg av seg, så jeg vet ikke om jeg tørr å ikke ta vaksinen. Er litt redd for vaksinen ikke skal være bra for babyen, selv om den tas rett før jeg prøver å bli gravid.. Anonymkode: 38220...70e 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Kan du ikke bare si at du har tatt den da? Anonymkode: 02ac6...5a3 9
Illuminatum Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du ikke bare si at du har tatt den da? Anonymkode: 02ac6...5a3 Absolutt verste løsning, helt uholdbart. Ta den eller si at du ikke vil ta den. 30
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg tok 1. dose (Astra Zeneca) vaksinen i begynnelsen av mars, og sist uke skulle jeg egentlig tatt 2.dose (Pfizer), men siden jeg ble gravid så ble 2. dose utsatt fordi legen mente at det var ikke bra å ta den i 1. trimesster. Jeg kom til uke 6 , å begynnte å spontanaborterte på mandag😞 Nå denne uken så har mine kollegaer fått sin siste Coronavaksine dose, så alle spør meg om når JEG skal ta neste dose, og jeg har måttet lyve og sagt at jeg fortsatt ikke har hørt noe. Og det samme sa jeg til sjefen min, så han sa «da må du ringe og få datoen så fort du kan». Han er veldig streng og synes det er VELDIG viktig at vi alle blir vaksinert, det virker ikke som det er et spørsmål en gang, men at vi MÅ, jeg har ingen valg liksom. Jeg har tenkt å prøve å bli gravid igjen så fort kroppen min er kommrt i normal rytme igjen, nå blør jeg fortsatt etter spontanaborten. Men legen sa at jeg ikke burde ta vaksinen når jeg er i 1. trimester, men en annen lege sa at det gikk fint å ta vaksinen nå når jeg ikke var gravid lengre? Hva hvis jeg ikke vil ta vaksinen, men utsette den da? Kan sjefen min bli sint på meg på grunn av det? Jeg må jo få velge selv? Og jeg har IKKE lyst å si «jeg prøver å bli gravid så derfor tar jeg ikke 2. dosen» til han, for det er jo flaut 🙈😓 Det finnes mange strenge sjefer der ute, men jeg er livredd min sjef, har blir sint for den minste ting og kan bli veldig stygg av seg, så jeg vet ikke om jeg tørr å ikke ta vaksinen. Er litt redd for vaksinen ikke skal være bra for babyen, selv om den tas rett før jeg prøver å bli gravid.. Anonymkode: 38220...70e Ja sjefen kan bli sint. Kjeftet på meg da jeg ikke skulle ta. Det er ditt valg!! Anonymkode: 77e46...85a
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 3. juni 2021 Men hvis du har spontanabortert nå så kan du jo ta den nå da? Er anbefalt å vente i 2 uker med å bli gravid etter vaksinen er tatt.. og da er det jo ca 2 uker til du har eggløsning og da er jo det innafor🤗 Anonymkode: 40bfd...29f 56
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du ikke bare si at du har tatt den da? Anonymkode: 02ac6...5a3 Nei, kan ikke lyve om det, det finner de vel ut en gang. Tenker mer på hva jeg kan si for å ikke ta den eller noe 😕 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja sjefen kan bli sint. Kjeftet på meg da jeg ikke skulle ta. Det er ditt valg!! Anonymkode: 77e46...85a Uff Han gjorde det ja?😬 Ja da blir hvertfall min sjef illsint på meg🙄 og kollegaene mine synes kanskje også det er teit hvis jeg ikke tar den .. når alle andre har tatt den🙈 Ts Anonymkode: 38220...70e
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvis du har spontanabortert nå så kan du jo ta den nå da? Er anbefalt å vente i 2 uker med å bli gravid etter vaksinen er tatt.. og da er det jo ca 2 uker til du har eggløsning og da er jo det innafor🤗 Anonymkode: 40bfd...29f Ja da er det kanskje det😊 det visste jeg ikke👍🏼 Ts Anonymkode: 38220...70e 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #8 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg tok 1. dose (Astra Zeneca) vaksinen i begynnelsen av mars, og sist uke skulle jeg egentlig tatt 2.dose (Pfizer), men siden jeg ble gravid så ble 2. dose utsatt fordi legen mente at det var ikke bra å ta den i 1. trimesster. Jeg kom til uke 6 , å begynnte å spontanaborterte på mandag😞 Nå denne uken så har mine kollegaer fått sin siste Coronavaksine dose, så alle spør meg om når JEG skal ta neste dose, og jeg har måttet lyve og sagt at jeg fortsatt ikke har hørt noe. Og det samme sa jeg til sjefen min, så han sa «da må du ringe og få datoen så fort du kan». Han er veldig streng og synes det er VELDIG viktig at vi alle blir vaksinert, det virker ikke som det er et spørsmål en gang, men at vi MÅ, jeg har ingen valg liksom. Jeg har tenkt å prøve å bli gravid igjen så fort kroppen min er kommrt i normal rytme igjen, nå blør jeg fortsatt etter spontanaborten. Men legen sa at jeg ikke burde ta vaksinen når jeg er i 1. trimester, men en annen lege sa at det gikk fint å ta vaksinen nå når jeg ikke var gravid lengre? Hva hvis jeg ikke vil ta vaksinen, men utsette den da? Kan sjefen min bli sint på meg på grunn av det? Jeg må jo få velge selv? Og jeg har IKKE lyst å si «jeg prøver å bli gravid så derfor tar jeg ikke 2. dosen» til han, for det er jo flaut 🙈😓 Det finnes mange strenge sjefer der ute, men jeg er livredd min sjef, har blir sint for den minste ting og kan bli veldig stygg av seg, så jeg vet ikke om jeg tørr å ikke ta vaksinen. Er litt redd for vaksinen ikke skal være bra for babyen, selv om den tas rett før jeg prøver å bli gravid.. Anonymkode: 38220...70e Huff det høres slitsomt ut med en sånn sjef. Hadde ikke tatt den, her har du 100% lov til å sette deg selv og baby først. Jeg hadde enten snakket med legen om presset fra sjefen og vurdert om han kan sykemelde deg om sjefen lager kvalm når du sier du har tenkt å vente. Eller så hadde jeg sagt at jeg hadde tatt den. Her utsetter sjefen deg for unødvendig og ugreit press og det at du prøver å bli gravid er noe du må få holde for deg selv. Alternativ tre si du fikk reaksjon av første dose og at legen har anbefalt deg å avvente. Anonymkode: b91fe...814 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #9 Skrevet 3. juni 2021 Jeg ville sagt at jeg var gravid/blitt gravid igjen. Lov å lyve sånn han slutter å plage deg Anonymkode: e1750...d57 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #10 Skrevet 3. juni 2021 Jeg ville tatt den, om jeg var deg. Jeg har hatt koronasmitte som gravid, og det har vært skikkelig stress. Tar du den så har du en bekymring mindre. Anonymkode: 43863...fe6 21
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #11 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, kan ikke lyve om det, det finner de vel ut en gang. Tenker mer på hva jeg kan si for å ikke ta den eller noe 😕 Uff Han gjorde det ja?😬 Ja da blir hvertfall min sjef illsint på meg🙄 og kollegaene mine synes kanskje også det er teit hvis jeg ikke tar den .. når alle andre har tatt den🙈 Ts Anonymkode: 38220...70e Tar du vaksine fordi andre tvinger deg? Anonymkode: 77e46...85a 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #12 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men hvis du har spontanabortert nå så kan du jo ta den nå da? Er anbefalt å vente i 2 uker med å bli gravid etter vaksinen er tatt.. og da er det jo ca 2 uker til du har eggløsning og da er jo det innafor🤗 Anonymkode: 40bfd...29f Har hørt at vaksinen påvirker syklusen, jeg hadde ikke tatt noe som påvirker de prosessene mens jeg prøvde å bli gravid. Ts er i tillegg midt i en prosess med at kroppen leger seg etter spontanabort. Er du medlem i fagforening ts? Eventuelt snakke med tillitsvalgt? Anonymkode: b91fe...814 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #13 Skrevet 4. juni 2021 Jeg skulle egentlig fått dose 2 for et par uker siden, men jeg testet positivt samme dag så jeg sa bare fra at legen min anbefalte meg å vente. Har tenkt å ta den i andre trimester dersom anbefalingene ikke endrer seg. Sjefen din har ikke lov til å spørre om begrunnelse, spesielt ikke dersom du sier at det er medisinske årsaker. Anonymkode: 20948...ffe 5
Sequoia Skrevet 4. juni 2021 #14 Skrevet 4. juni 2021 Om du jobber i et utsatt yrke (som det høres ut som du gjør) ville jeg tatt vaksinen før du blir gravid. Jeg utsetter prøving nå for å få dose 2 av samme grunn. Det er kjedelig, men vil ikke leve i frykt for korone et sekund lenger enn jeg absolutt må! 18
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #15 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har hørt at vaksinen påvirker syklusen, jeg hadde ikke tatt noe som påvirker de prosessene mens jeg prøvde å bli gravid. Ts er i tillegg midt i en prosess med at kroppen leger seg etter spontanabort. Er du medlem i fagforening ts? Eventuelt snakke med tillitsvalgt? Anonymkode: b91fe...814 Er du sikker? Finner ingenting om at den påvirker syklusen🤔 om det er sant så får jeg ihvertfall lyst til å utsette den, men jeg kjenner og på det at absolutt alle spør om om jeg har tatt vaksinen, og da må jeg gi alle samme svaret «eh.. nei.. den blir utsatt pga medisinke årsaker..» så spør de hvorfor osv 🙄 Nei er ikke medlem i fagforeningen. Den tillitsvalgte på min jobb er nesten aldri på jobb lenger , men vet ikke om det hadde hjulpet å snakket med henne.. Ts Anonymkode: 38220...70e
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #16 Skrevet 4. juni 2021 Jeg ville stolt på det legene har fortalt deg. Du får ikke noe bedre svar enn det. Altså: du skal ikke ta vaksine i 1. trimester, men nå er du ikke gravid lenger så da går det helt fint å ta den nå. Anonymkode: cd9e8...db0 16
Gjest Robin666 Skrevet 4. juni 2021 #17 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Men hvis du har spontanabortert nå så kan du jo ta den nå da? Er anbefalt å vente i 2 uker med å bli gravid etter vaksinen er tatt.. og da er det jo ca 2 uker til du har eggløsning og da er jo det innafor🤗 Anonymkode: 40bfd...29f Nei, nei. Mye mer fornuftig å utsette det lengst mulig mens man forsøker å bli gravid. Det forstår vel alle.
Gjest Laffatus Skrevet 4. juni 2021 #18 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er du sikker? Finner ingenting om at den påvirker syklusen🤔 om det er sant så får jeg ihvertfall lyst til å utsette den, men jeg kjenner og på det at absolutt alle spør om om jeg har tatt vaksinen, og da må jeg gi alle samme svaret «eh.. nei.. den blir utsatt pga medisinke årsaker..» så spør de hvorfor osv 🙄 Nei er ikke medlem i fagforeningen. Den tillitsvalgte på min jobb er nesten aldri på jobb lenger , men vet ikke om det hadde hjulpet å snakket med henne.. Ts Anonymkode: 38220...70e Hvor står det at det går utover syklusen. Jeg skal ta vaksine onsdag og prøver og bli gravid
Sequoia Skrevet 4. juni 2021 #19 Skrevet 4. juni 2021 Robin666 skrev (11 minutter siden): Nei, nei. Mye mer fornuftig å utsette det lengst mulig mens man forsøker å bli gravid. Det forstår vel alle. Hvorfor sier du det, det er absolutt motsatt av det tallene viser. Jeg mener ikke at en nødvendigvis skal vente på vaksine med å bli gravid, men risikoen korona som gravid utgjør er betydelig og absolutt påvist (selv om det i de fleste tilfellene likevel går bra) mens risiko for fertilitetspåvirkning ikke er påvist, og er svært hypotetisk og usannsynlig jo lenger tid det går uten at det blir rapportert engang bekymringer om dette fra alle land som lenge har vaksinert med pfizer/moderna. 8
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #20 Skrevet 4. juni 2021 Jeg ville tatt andre dose. At man kanskje må hoppe over en syklus er et veldig lite offer for noe som kan beskytte både deg og alle rundt deg. Anonymkode: 5da90...e2a 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå