AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Bruker virkelig leger stetoskop så hyppig at de må ha det rundt halsen til enhver tid? Anonymkode: 080e9...d5a
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Har aldri sett en lege med stetoskop rundt halsen i virkeligheten. Trodde det var en tv-greie. Anonymkode: 74101...3ff 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 Det kommer helt ærlig an på hvor de jobber. Hos fastlege eller på legevakt ligger det vel mest på pulten, men er i hyppig bruk. I akuttmottak har de fleste det på seg hele tiden (dog i lommen og som regel ikke rundt halsen), på medisinsk avdeling er det som regel også godt plassert i lommen så det er lett tilgjengelig, på kirurgisk avdeling er det mindre i bruk og de fleste kirurger jeg kjenner går ikke med det på seg til enhver tid, mens anestesileger ofte vil ha sitt lett tilgjengelig. I psykiatrien vil jeg ikke tro de fleste har sitt eget steoskop en gang, men det er veil tilgjengelig på avdelingen. Å ha det rundt halsen er upraktisk, så det er nok mer en tv-greie for å vise at noen er leger. Mye som vises på tv som ikke har rot i virkeligheten. Anonymkode: a0311...27e
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #4 Skrevet 4. juni 2021 Det ligger vel stort sett på pulten på kontoret. De gangene jeg har opplevd at de tar frem stetoskop når jeg ligger på sykehus så har de det som regel i en lomme på legefrakken. Anonymkode: 7096a...bfd
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #5 Skrevet 4. juni 2021 Det er mer og mer vanlig at det er stetoskop på alle rom, så det er mindre bruk for personlige (i teorien, ofte er de som henger rundt dårlige, og mange foretrekker sine egne som de "kjenner lyden i". Det er veldig stor forskjell på stetoskop). Det er ganske praktisk å ha det rundt halsen helt midlertidig, og litt upraktisk å måtte fikle det opp av fulle lommer hele tiden...synes jeg. Men det er personlige preferanser der også. Anonymkode: 55066...154
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #6 Skrevet 4. juni 2021 mest for show-off, bruker det lite i dag. Anonymkode: a54ab...173
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #7 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Bruker virkelig leger stetoskop så hyppig at de må ha det rundt halsen til enhver tid? Anonymkode: 080e9...d5a avhenger av hvilken område vedkommende jobber Anonymkode: e3043...f09 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #8 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Bruker virkelig leger stetoskop så hyppig at de må ha det rundt halsen til enhver tid? Anonymkode: 080e9...d5a både spl og leger går med det rundt halsen enkelte steder, som nevnt over - det avhenger av hvor de jobber Anonymkode: e3043...f09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå