Gå til innhold

Er Nesodden litt «kulturelitestrøk»? En bygdeversjon av Ullevål Hageby?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Virker som det er mange kulturfolk som bor der. 

Anonymkode: bc066...17a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nesodden er ganske ... hippie :). Veldig populært blant steinerskolebarn - mye yoga, tøybleier, miljøbevissthet, dyrke egen mat og bier osv. Vellykkete, kulturelle folk. 

Men så har du også de som er helt motsatt også altså :)

Anonymkode: 59500...d90

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kultureliten som ikke har råd til Ullevål Hageby. 

Anonymkode: 0c720...64a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Nesodden er ganske ... hippie :). Veldig populært blant steinerskolebarn - mye yoga, tøybleier, miljøbevissthet, dyrke egen mat og bier osv. Vellykkete, kulturelle folk. 

Men så har du også de som er helt motsatt også altså :)

Anonymkode: 59500...d90

det er mitt inntrykk også 🙈 Altså, hippie. Nesodden-barn, steinerskolebarn, de danser gjennom mattetimene. Nesodden-barn hadde også laveste vaksineringsprosent i Norge, i hele landet. 

Anonymkode: b8df1...05a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

det er mitt inntrykk også 🙈 Altså, hippie. Nesodden-barn, steinerskolebarn, de danser gjennom mattetimene. Nesodden-barn hadde også laveste vaksineringsprosent i Norge, i hele landet. 

Har du kilde på det?

De jeg kjenner fra Nesodden er ikke hippier, men akademikere som absolutt vaksinerer barna sine. Ingen av de har barna på Steinerskolen heller (ikke at jeg har noe i mot Steinerskolen). Tror mange fra Oslo har flyttet dit fordi det er ganske overkommelig å pendle til Oslo sentrum.

Anonymkode: 2d44c...065

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nesodden er jo kjent for å være en "boble". Masse alternativer folk der.

Anonymkode: 56fe0...a98

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du kilde på det?

De jeg kjenner fra Nesodden er ikke hippier, men akademikere som absolutt vaksinerer barna sine. Ingen av de har barna på Steinerskolen heller (ikke at jeg har noe i mot Steinerskolen). Tror mange fra Oslo har flyttet dit fordi det er ganske overkommelig å pendle til Oslo sentrum.

Anonymkode: 2d44c...065

« Jeg er to hakk unna å flytte til Nesodden og bli vaksinemotstander»

https://m.facebook.com/aftenposten/videos/1565431126980067/

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nesodden er jo kjent for å være alternativ mekka. Masse sære folk der, som kanskje er litt virkelighetsfjerne. Fult av vaksinemotstandere der, og sikker fult av veganere også.

Anonymkode: 54e76...e6f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er generelt høyt akademisk tilsnitt på Nordre Nesodden.

Vi har en liten gruppe overtroiske steinere som tror på krystaller og trommedans, men de har nå engang sine oppholdssteder.De er få få til å prege samfunnet.

Det bor en drøss av skuespillere her og noen selvoppnevnte kunstnere. Men altså, de aller fleste har kontorjobber i Oslo.

Det er H og Ap som regjererer.

Anonymkode: 94e77...f97

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lite som skjer på Nesodden, men veldig fint sted. Har man gode foreldre der som følger opp barna går det nok bra, men jeg vet om flere ungdommer som ender opp med rus og rus er veldig lett å få tak i på Nesodden. Det er jo rusmiljø på alle plasser, men spesielt mye der, sett i forhold til andre små plasser. 

Ellers er det mange som driver med musikk, eller driver med spåkort, alternativ osv. 

Ikke alle er sånn, altså. 

Anonymkode: e0749...86b

AnonymBruker
Skrevet

Nesodden er jo kjent for å være alternativ mekka. Masse sære folk der, som kanskje er litt virkelighetsfjerne. Fult av vaksinemotstandere der, og sikker fult av veganere også.

Anonymkode: 54e76...e6f

Jeg som bor her kan avkrefte at det er «fullt av» disse. Les over.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kultureliten som ikke har råd til Ullevål Hageby. 

Anonymkode: 0c720...64a

Kultureliten som ønsker egen strand, og panoramautsikt over Oslo😎

Anonymkode: dad68...0ec

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Steinerskolen er en liten skole. Vi har seks barneskoler og tre ungdomsskoler her. Ikke et flertall akkurat. 

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Ja, helt utvilsomt.

Men man kan nok være mer raddis der enn i Ullevål Hageby.

Men lenge var jo boligene egentlig nokså rimelige, så mange har jo også flyttet der fordi det er utrolig barnevennlig og flott natur. 

Men de jeg kjenner som flytter dit har ganske høy kulturell kapital på ulike måter vil jeg si ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk at i en kommune med nesten 19 000 innbyggere så tror man at Steinerskolen er en sterk faktor/påvirkningskanal... 😂🙄

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er generelt høyt akademisk tilsnitt på Nordre Nesodden.

Vi har en liten gruppe overtroiske steinere som tror på krystaller og trommedans, men de har nå engang sine oppholdssteder.De er få få til å prege samfunnet.

Det bor en drøss av skuespillere her og noen selvoppnevnte kunstnere. Men altså, de aller fleste har kontorjobber i Oslo.

Det er H og Ap som regjererer.

Krystaller og trommedans😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nesodden er stedet for tinfoil hat-brigaden.

Anonymkode: 09d12...8fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke h orfor Nesodden sammenlignes med Ullevål? Vi har sjø på slle kanter og bruker kortere tid til sentrum.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke h orfor Nesodden sammenlignes med Ullevål? Vi har sjø på slle kanter og bruker kortere tid til sentrum.

Fordi det er radikale akademikere som er kulturelle der. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke fra alle steder på Nesodden,  nei.

Anonymkode: 0d5db...554

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...