AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Del Skrevet 3. juni 2021 Jeg har tempet siden august ifjor, og målt eggløsning med strips, har jevne pålitelige sykluser, og har ganske god kontroll på kroppen. Trodde jeg. Nå venter jeg fortsatt på eggløsning, og er på dag 17. De siste 9 mnd har jeg hatt eggløsning på dag 11 og 12, hver eneste mnd.. eggløsningstestene har ikke blitt helt positive denne mnd, bare nesten, omtrent alle sammen, men mer på de jeg har tatt om morgenen. Temperaturen er veldig varierende. Mensen var vel egentlig som vanlig, men har alltid rar og brunlig mens i et par dager, uten særlig mengde, og den kom når den skulle. Jeg har egentlig ikke tenkt over det, men venter og venter på sein eggløsning, og ingenting skjer... Burde kjøpt en test kanskje, men var ganske sikker på at det ikke klaffet forrige pp, så har ingen test i hus. Er også drittlei av å bruke penger på å få negative tester. Mamma hadde forresten "mensen" de første 3 mnd med meg.. Har noen vært borti dette? Anonymkode: 952c9...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. juni 2021 #2 Del Skrevet 4. juni 2021 Jeg har opplevd dette. Viste seg at "mensen" jeg fikk var en svangerskapsblødning, men det visste jeg jo ikke da. For den kom på dag 1 med samme mengde som vanlig. Riktignok èn dag for tidlig, men jeg stusset ikke på det. Ble bare så lei meg for at syklusen gikk i dass, og så var det dagen før jeg skulle g-teste så jeg ble snytt for det også. Blødde masse, skiftet bind hver 3.time som vanlig. Samme på dag 2. Men dag 3 ble det mindre og gikk over. Stusset litt på det, fordi min mensen pleier å vare i 4 dager. Men var som sagt langt nede i kjelleren for å få mensen overhodet. Etter noen dager gikk "syklusen som vanlig" i mitt hode. Kom meg tilbake til oppegående tilstand og etter to uker var det på tide med EL-testing. Pleide å ha EL rundt CD20, så jeg startet i god tid rundt CD14, og veldig vant til å få negative tester som gradvis ble positiv. Fikk sjokk da den første EL-testen jeg tok var knall positiv 😵 Sterkere strek enn jeg pleide å få når jeg faktisk fikk positive tester... Ganske i sjokk så kastet jeg meg over en g-test. Forsto det måtte være noe rart her. Den ble positiv før jeg fikk sukk for meg. Så gravid var jeg, på tross av en 3 dagers heftig "mensen". Fikk aldri vite hva årsaken til blødningen var. Dro på UL så raskt som jeg kunne, men gynekologen fant ikke noe galt. Mystisk, men slike ting som kan skje... For din del høres det dog ikke så veldig lovende ut, hvis du bare har negative EL-tester? For hvis man kommer langt over IKM så slår de ut på graviditet. Så om du er 17 dager over IKM nå så burde de slått ut. Men klart, sikker kan man ikke være før du tar en g-test. Skjønner det er kjedelig med negativt resultat, men jeg ville nok tatt en for å få tankene om dette ut av verden. Håper på et mirakel da 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #3 Del Skrevet 4. juni 2021 Jeg har hatt månedlige blødninger hver gang jeg har vært gravid, akkurat som din mor hadde det med deg, så det er absolutt mulig på generelt grunnlag. Men om det er slik for deg er dessverre umulig å si noe om. Anonymkode: eaaeb...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #4 Del Skrevet 4. juni 2021 Burde du ikke hatt stigende temp også? Det skal vel være mulig å se graviditet når man temper? Eller kanskje ikke? Anonymkode: f975b...ef9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #5 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Burde du ikke hatt stigende temp også? Det skal vel være mulig å se graviditet når man temper? Eller kanskje ikke? Anonymkode: f975b...ef9 Jo, som gravid holder tempen seg høyere eller i hvert fall til normal lutealfase-temp:) Så det bør vel være lett å se basert på tempingen? For øvrig er det ikke så unormalt at EL plutselig kommer en del senere enn normalt fra tid til annen! Det har skjedd meg et par ganger i løpet av de 2 årene jeg har tempet, selv om jeg normalt har hatt helt regelmessig EL, uten noen åpenbar årsak. Anonymkode: 77e8b...61e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #6 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo, som gravid holder tempen seg høyere eller i hvert fall til normal lutealfase-temp:) Så det bør vel være lett å se basert på tempingen? For øvrig er det ikke så unormalt at EL plutselig kommer en del senere enn normalt fra tid til annen! Det har skjedd meg et par ganger i løpet av de 2 årene jeg har tempet, selv om jeg normalt har hatt helt regelmessig EL, uten noen åpenbar årsak. Anonymkode: 77e8b...61e Det var det jeg trodde. Den gikk opp når jeg ble gravid, men den hoppet også litt opp og ned selv om den var generelt høyere. I tillegg til at el kommer senere noen ganger tror jeg også det kan være at den uteblir enkelte sykluser uten at det er unormalt eller tegn på at noe er galt. Anonymkode: f975b...ef9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #7 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I tillegg til at el kommer senere noen ganger tror jeg også det kan være at den uteblir enkelte sykluser uten at det er unormalt eller tegn på at noe er galt. Anonymkode: f975b...ef9 Jo - det stemmer også! Har foreløpig ikke opplevd det selv som temper, men har forstått det er ganske vanlig at det skjer kanskje en gang i året eller sjeldnere, uten at noe er galt😊 Anonymkode: 77e8b...61e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. juni 2021 #8 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Burde du ikke hatt stigende temp også? Det skal vel være mulig å se graviditet når man temper? Eller kanskje ikke? Anonymkode: f975b...ef9 Min temp var ganske koko den syklusen jeg snakket om over her, der den både gikk ned under coverlinen, opp og ned igjen. Så jeg fikk egentlig ikke et klart svar ut fra den. Tydelig at hormonene tullet veldig... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #9 Del Skrevet 4. juni 2021 Jeg hadde blødninger som kom da jeg ventet mensen, og som jeg kunne tenkt var mensen hvis vi ikke var prøvere, i begge de to svangerskapene som endte med barn. Jeg har svært kraftige blødninger til vanlig, så det var ulikt min vanlige mens. Derfor tok jeg test. Anonymkode: 1d002...9b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå