Gjest Marene Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Kjenner jeg er litt skuffet over familien vår. Skal ha konfirmasjon på søndag og ingen i familien, hverken besteforeldre eller tanter/onkler har tilbudt seg å hjelpe til med baking og annet som må gjøres til den store festen (20 stk, vi holder reglene) som vår datter har gledet seg så lenge til. Er det ikke vanlig at familie hjelper hverandre med slik, eller er det jeg som er litt hårsår?
Sola de Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Marene skrev (1 minutt siden): Kjenner jeg er litt skuffet over familien vår. Skal ha konfirmasjon på søndag og ingen i familien, hverken besteforeldre eller tanter/onkler har tilbudt seg å hjelpe til med baking og annet som må gjøres til den store festen (20 stk, vi holder reglene) som vår datter har gledet seg så lenge til. Er det ikke vanlig at familie hjelper hverandre med slik, eller er det jeg som er litt hårsår? Er det ikke bare å spørre om de kan tenke seg å lage en kake? 36
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 Det er helt vanlig å be om hjelp... Anonymkode: ad7ad...eeb 25
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 Det er ikke alle så tenker så langt. Hvorfor ikke bare spørre om du trenger hjelp? Anonymkode: 45bcf...51b 7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 Det er jo også ganske vanlig å spørre om folk kan bake, og organisere dette slik at ikke alle tar med brownies. Syns du er litt bakpå her Anonymkode: 685be...5d6 12
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 Jo, det tror jeg er vanlig, men det er vel også vanlig å spørre? Gjør som tanten min; Spør: "Hvilken kake vil du bake til konfirmasjonen?" (Jeg var ikke invitert engang, men det er en annen sak...) Anonymkode: b8d5d...932 6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #8 Skrevet 3. juni 2021 Spør da vel! De er ikke tankelesere. Anonymkode: bf9e0...245 7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #9 Skrevet 3. juni 2021 Kan hende de tenker at du har nok kaker osv, st du har ordnet alt selv? Har dere ikke snakket om konfirmasjonen, maten osv? I barnedåpen til minstemann spurte jeg både en venninne og et familiemedlem om de kunne å bake en kake, de sa gledelig ja til det. Hvorfor legger du ansvaret til initiativ over på de? Du kan jo også spørre? Anonymkode: 0cc10...15b 10
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #10 Skrevet 3. juni 2021 Synes du er altfor sent ute med å organisere dette nå. Disse oppgavene burde du delegert for lenge siden. Anonymkode: 48217...7d7 30
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #11 Skrevet 3. juni 2021 Synes så mange det er greit å forlange at andre baker kake til ditt eget selskap? Det er jeg ikke vant med, og det er fryktelig vanskelig å si nei når noen spør sånn! men til TS så skjønner jeg deg godt. I min familie er det veldig vanlig at flere tilbyr. Jeg er oppdratt til at man spør når det er nær familie. Anonymkode: 0a92f...9ef 2
Gjest Marene Skrevet 3. juni 2021 #12 Skrevet 3. juni 2021 (endret) Ts her. Dere har helt rett, jeg kan også spørre. Er generelt veldig dårlig på å be om hjelp. Må jobbe litt med det, så jeg skal spørre de jeg. Tenker de sier ja. Hadde bare vært så mye lettere om de tilbød seg selv.. Endret 3. juni 2021 av Marene
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #13 Skrevet 3. juni 2021 Deleger deleger deleger! Jeg har konfirmant april neste år og har allerede spurt mamma, svigermor, søsteren min og noen veninner om de vil bake 😅 Anonymkode: 137d0...f9f 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #14 Skrevet 3. juni 2021 Jeg er vant med at man hjelper til i konfirmasjon, bryllup og dåp. Med kaker eller noe til feks koldtbordet. Jeg har bakt til konfirmasjonene til venninnene mine, familie og kollegaer. Men man må jo spørre om hjelp, og helst si hva man ønsker. Synes det er koselig å bli spurt om å hjelpe til 😊 Anonymkode: 03c1f...38a 7
Gjest MOD Skrevet 3. juni 2021 #15 Skrevet 3. juni 2021 Jeg tenker du gjør lurt i å spørre! Jeg er av de som ikke elsker å bake kaker, derfor tilbyr jeg meg sjelden - men jeg sier alltid ja når jeg blir spurt og det passer🙋🏼♀️ Tror sjelden det er vondt ment at folk ikke spør om å få ta med☺️
Gjest Marene Skrevet 3. juni 2021 #16 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Synes du er altfor sent ute med å organisere dette nå. Disse oppgavene burde du delegert for lenge siden. Anonymkode: 48217...7d7 Jeg har bestilt endel kaker så organiseringen er i orden, men må også bake et par selv. Hadde bare vært godt å slippe dette når det er så mye annet som skal ordnes.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #17 Skrevet 3. juni 2021 Du må spørre, helst burde du gjort det for lenge siden så folk rakk å planlegge. Men de fleste rekker det nok om du kontakter dem litt tidlig i morgen. Anonymkode: 008fa...559 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #18 Skrevet 3. juni 2021 Marene skrev (14 minutter siden): Kjenner jeg er litt skuffet over familien vår. Skal ha konfirmasjon på søndag og ingen i familien, hverken besteforeldre eller tanter/onkler har tilbudt seg å hjelpe til med baking og annet som må gjøres til den store festen (20 stk, vi holder reglene) som vår datter har gledet seg så lenge til. Er det ikke vanlig at familie hjelper hverandre med slik, eller er det jeg som er litt hårsår? Hva er vanlig? Jeg har aldri vært i konfirmasjon, men min sønn skal konfimeres på lørdag. Ingen i familien stilte her. Har gode arb kollegaer og fikk satt de i sving. Lykke til på den store dagen❤ Anonymkode: 53e35...566
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #19 Skrevet 3. juni 2021 Marene skrev (2 minutter siden): Jeg har bestilt endel kaker så organiseringen er i orden, men må også bake et par selv. Hadde bare vært godt å slippe dette når det er så mye annet som skal ordnes. Men det er jo altfor sent å spørre om sånt 2-3 dager før. Dette skulle du spurt om med en gang datoen var klar, dersom du ønsket hjelp. Jeg hadde antatt alt var under kontroll dersom jeg ikke ble spurt om å hjelpe. Anonymkode: 97730...d4b 10
Kålfrid Skrevet 3. juni 2021 #20 Skrevet 3. juni 2021 Marene skrev (2 minutter siden): Jeg har bestilt endel kaker så organiseringen er i orden, men må også bake et par selv. Hadde bare vært godt å slippe dette når det er så mye annet som skal ordnes. Spør! Jeg er også dårlig på å be om hjelp, men noen ganger må man svelge stoltheten sin. Gjør det for datteren din. De fleste er nok villig til å hjelpe deg, men ja, du er jo litt sent ute.. men det er fortsatt tid! Lykke til, og gratulerer med dagen, på forskudd 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå