Gjest Gjest Skrevet 7. september 2005 #1 Skrevet 7. september 2005 Barn. Det å få barn snakker alle om som at det er den naturligste tingen i hele verden, og det er det jo for så vidt. Kvinner har jo født i alle tider. Omgangskrets og familie snakker om at nå er det på tide å tenke i den retningen. Dere er godt gift og er bikket 30. Å ta ansvaret for et lite barn, og gi det gode oppvekstvilkår er ikke det som skremmer meg. Det som skremmer vannet av meg er redselen for de 9 månedene barnet skal være inne i kroppen min. Tenk hvis det er noe som kroppen min rett og slett ikke tåler. Etter flere år med kronisk sykdom har tanken om et lite barn vært fortrengt, men i den siste tiden har jeg blitt mer klar for at jeg har mengder med kjærlighet og omsorg å gi til et barn. Er det bare jeg som føler meg skremt med tanke på et svangerskap??
Glitterchick Skrevet 7. september 2005 #2 Skrevet 7. september 2005 Åneida! Før jeg ble gravid syns jeg hele tanken på akkurat den delen var kjempeskummel! Nå vet jeg ikke hvordan syk du har vært, og om det er noe som direkte virker inn på det å gå gravid, men det som er en fordel er at siden det er 9 måneder skjer alt veldig gradvis, og man venner seg til det etterhvert. Og de aller fleste kropper tåler å være gravide. Jeg var aldri helt komfortabel med å være gravid, men resultatet var jo fantastisk da!
Belit Skrevet 7. september 2005 #3 Skrevet 7. september 2005 Du burde ta en lang og god prat med legen din, og kanskje en ekstra prat med en jordmor på sykehuset eller helsestasjonen der du bor. De kan fortelle deg om svangerskap i forhold til akkurat din helsetilstand. Har du sykdomshistorie vil du dessuten få ekstra tett oppfølging fra lege/jordmor gjennom en eventuell graviditet. Jeg følte jeg møtte norsk helsevesen på sitt aller beste da jeg var gravid og fødte - alle jeg var i kontakt med var kjempeproffe, engasjerte, og veldig omsorgsfulle på en måte som føltes oppriktig. Dessuten hadde jeg en veldig fin graviditet. Jeg var frisk og sprek hele tiden, gledet meg over magen som vokste, og følte at jeg hadde sterke bånd til barnet fra jeg kunne kjenne at det beveget på seg. Jeg tror sikkert du kan greie det hvis du ønsker det, bare ikke vær redd for å søke hjelp fra dem som er ansatt for å hjelpe deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå