AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Har en toåring som hostet litt for noen netter siden. Nettopp begynt å ha vinduet oppe på natta. Hostet nesten ingenting neste natt. Men mer i går natt. Allerede hørt endel i kveld etter leggetid og. Hører ingenting på dagen.. ingen andre symptomer, ikke nedsatt allmenntilstand. Bør vi koronateste? Synes det er kjipt å holde hjemme fra bhg, men det har vi gjort siden første host. Anonymkode: 69445...f63
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 I vårt tilfelle viste natthosten seg å være astma Anonymkode: 9872b...1ea 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I vårt tilfelle viste natthosten seg å være astma Anonymkode: 9872b...1ea Slimhoste? Ingen andre symptomer? Anonymkode: 69445...f63
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 Vår toåring var helt lik. Det startet med nattehoste, noen små host på nettene. Etter to-tre dager hvor vi så Ann. (Fredag og helg) testet vi. Det var for å være solidariske og greie med barnehagen. Negativ test. Hun hoster fortsatt, seks uker etter. Innimellom til hun kastet opp. Gir det seg ikke snart så blir det nok en allergi og astmasjekk. Uansety. Om dere tester så slipper dere (og de rundt dere) å lure. Jeg blir alltid litt engstelig når jeg hører andre barn i barnehagen hoste. Da er det godt å være trygg på at foreldrene ikke ville sendt dem i barnehagen uten sjekk. Kjenner et barn som fikk korona uten så mye som et symptom. Greit å få det sjekket. Ta med sjokolade som premie👍⭐️ Anonymkode: 01a9f...a09
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 Om dere tester kan hun komme raskt tilbake til barnehagen. Om dere velger å ikke teste må dere vente til hun kun har restsymptomer på hosten før dere kan sende henne tilbake. Det kan ta en stund… Anonymkode: 01a9f...a09
badevakta Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): I vårt tilfelle viste natthosten seg å være astma Anonymkode: 9872b...1ea Her også. Typisk symptom, men kan selvsagt også være noe annet.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Har en toåring som hostet litt for noen netter siden. Nettopp begynt å ha vinduet oppe på natta. Hostet nesten ingenting neste natt. Men mer i går natt. Allerede hørt endel i kveld etter leggetid og. Hører ingenting på dagen.. ingen andre symptomer, ikke nedsatt allmenntilstand. Bør vi koronateste? Synes det er kjipt å holde hjemme fra bhg, men det har vi gjort siden første host. Anonymkode: 69445...f63 Har dere ikke åpnet vinduet før nå? Det er jo veldig viktig med tilførsel av frisk luft på natta for å forhindre mugg i madrassen og eventuell astma. Anonymkode: 4e17b...bf7 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #8 Skrevet 3. juni 2021 Jeg har hostet hele livet på vår/sommer pga. pollenallergi, kan kanskje være det? Det er den tida på året. Anonymkode: d7161...977 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #9 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har dere ikke åpnet vinduet før nå? Det er jo veldig viktig med tilførsel av frisk luft på natta for å forhindre mugg i madrassen og eventuell astma. Anonymkode: 4e17b...bf7 Har bare hatt ventilasjonen på. Og luftet litt på dagtid. Men det er ikke lenge siden siste nattefrost her. Anonymkode: 69445...f63
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #10 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har hostet hele livet på vår/sommer pga. pollenallergi, kan kanskje være det? Det er den tida på året. Anonymkode: d7161...977 Høres ut som du har allergiutløst astma. Det er veldig vanlig når en først har allergi. Du burde sjekke, kanskje du får et nytt liv i sommerhalvåret. Anonymkode: 9d498...117
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #11 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har hostet hele livet på vår/sommer pga. pollenallergi, kan kanskje være det? Det er den tida på året. Anonymkode: d7161...977 Slimhoste? Anonymkode: 69445...f63
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #12 Skrevet 3. juni 2021 Sett en skål med en grovkuttet rå løk ved sengen hennes. Anonymkode: 76414...cf1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #13 Skrevet 4. juni 2021 Test ungen. Vi er i en pandemi. Når testen (sannsynligvis) viser negativ kan dere tenke astma, allergi og forsøke kjerringråd som løk. Anonymkode: 01a9f...a09 1
Polyester Skrevet 4. juni 2021 #14 Skrevet 4. juni 2021 Allergi for midd, som det jo finnes mye av i sengen, kan utløse astmaanfall på nettene. Jeg har allergi og må noen ganger stå opp igjen for å få tilbake normal pust.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #15 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vår toåring var helt lik. Det startet med nattehoste, noen små host på nettene. Etter to-tre dager hvor vi så Ann. (Fredag og helg) testet vi. Det var for å være solidariske og greie med barnehagen. Negativ test. Hun hoster fortsatt, seks uker etter. Innimellom til hun kastet opp. Gir det seg ikke snart så blir det nok en allergi og astmasjekk. Uansety. Om dere tester så slipper dere (og de rundt dere) å lure. Jeg blir alltid litt engstelig når jeg hører andre barn i barnehagen hoste. Da er det godt å være trygg på at foreldrene ikke ville sendt dem i barnehagen uten sjekk. Kjenner et barn som fikk korona uten så mye som et symptom. Greit å få det sjekket. Ta med sjokolade som premie👍⭐️ Anonymkode: 01a9f...a09 Seks ukers hosting innimellom til hun kaster opp og så har dere enda ikke fått henne til lege for testing av astma og allergi? Hadde du orket å gå rundt og hostet til du kastet opp uten å gå til legen? Nei? Så hvorfor skal barnet tåle det? Sorry men jeg blir så lei av denne vent-og-se holdningen når det gjelder barn. Særskilt når det kan fikses så enkelt med riktig medisin fra legen. Anonymkode: ea36a...205 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #16 Skrevet 4. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Seks ukers hosting innimellom til hun kaster opp og så har dere enda ikke fått henne til lege for testing av astma og allergi? Hadde du orket å gå rundt og hostet til du kastet opp uten å gå til legen? Nei? Så hvorfor skal barnet tåle det? Sorry men jeg blir så lei av denne vent-og-se holdningen når det gjelder barn. Særskilt når det kan fikses så enkelt med riktig medisin fra legen. Anonymkode: ea36a...205 Vi har allerede vært gjennom utredning av storesøster for det samme. Legen setter ikke astmadiagnose etter en uke eller tre. Barnet er ikke særlig plaget utenom sporadiske hostekuler på kvelden. Ta en chill-pill. Vi er gode foreldre. Kvinneguiden ass😅 Dette er uansett en avsporing fra TS sitt spørsmål. Anonymkode: 01a9f...a09 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #17 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): I vårt tilfelle viste natthosten seg å være astma Anonymkode: 9872b...1ea Hos oss også AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har hostet hele livet på vår/sommer pga. pollenallergi, kan kanskje være det? Det er den tida på året. Anonymkode: d7161...977 Hos oss kom hosten sammen med pollen, så jeg regner med det er en allergiutløst astma. Har stoppet helt etter vi begynte med astmamedisin, men har avtalt med legen at vi skal stoppe med medisin nå pollensesongen roer seg og se om hosten kommer tilbake. Anonymkode: 00317...2f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå