AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Del Skrevet 3. juni 2021 Jeg og samboer ville ta med stebarna og vårt felles barn på fjelltur i sommer. Turen varer 7 dager. Planen er å gå fra hytte til hytte. Den er anbefalt for barn fra 9- 12 år, som er midt i blinken for alle 3 barna. Vi tenkte at dette er perfekt familieferie i dette korona - året. Stebarna var veldig negative når vi sa det til dem, men samboer tenkte det vil gå seg til. Nå har barnemor ringt og sagt at dette må vi ikke finne på å gjøre, begge barna gruer seg til ferien nå pga denne turen. De liker ikke sånt og vil aller helst bo på hotell i ferien, ikke hytter. Og at de anser som tortur å gå i 10-15 km hver dag. Barnemor sier seg enig med sine unger, og sier at dette gjør vi kun for å "trykke ungene hennes ned" og få dem til å føle seg mindre verdt Samboer er også sur og sa at det blir enten denne ferien her, ellers så blir vi hjemme. Og da vil han koble ut Internett når de er her. Så drar vi heller på tur de ukene stebarna er hos barnemor. Dette gjorde barnemor enda mer forbannet og hun sier at dette er mitt påfunn. Enda jeg ikke har pratet med henne en gang. Hva bør vi gjøre her? Dette blir feil uansett hva vi gjør... Anonymkode: 053b7...ac5 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #2 Del Skrevet 3. juni 2021 Stebarna høres bortskjemte ut! Samtidig må man se helheten. Er de lite aktive til vanlig? Vil de klare en slik tur? Er de overvektige? Hva med en tur der dere gjør begge deler? En natt på hotell/med bading etter noen dager på fjellet Anonymkode: 17ed9...625 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 Populært innlegg #3 Del Skrevet 3. juni 2021 Tror kanskje mannen din bør revurdere, og sette barnas ønsker og beste bittelitt foran sine egne behov! En uke fjelltur er tøft for de fleste, hvertfall om man har lite turerfaring. Jeg går mye tur med min familie, men ville aldri planlagt 7 dager tur med 9-12 åringer. Kanskje gått to dager, tatt et par netter på hotell og slappet av før vi gikk to dager til. Alle skal kose seg på ferie, og synes det er drøyt å true ungene sine med på tur! Anonymkode: abfa5...b5e 137 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaytee Skrevet 3. juni 2021 #4 Del Skrevet 3. juni 2021 Høres voldsomt ut at de må grue seg til noe som egentlig skal være hyggelig. Er enig med resten her at en gylden middelvei hadde vært innafor. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Me for life Skrevet 3. juni 2021 Populært innlegg #5 Del Skrevet 3. juni 2021 (endret) Jeg hadde også blitt sur hadde jeg blitt tvunget med på en slik tur. Så lange turer bør være for de som liker å gå i fjellet. Det er ikke snakk om å være bortskjemt, men ikke alle elsker å gå i fjellet selv om dere synes det er fantastisk. Endret 3. juni 2021 av Me for life skriveleif 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ulven Skrevet 3. juni 2021 Populært innlegg #6 Del Skrevet 3. juni 2021 Dere kommer trolig til å få så ørene flagrer fra KG, men min mening er at barn har godt av å komme seg ut i naturen. Ofte er slike hytte til hytte ferier også sosiale turer hvor barna møter andre barn. Men dere kan jo vurdere å ta bort et par dager og heller gå fire til fem dager for så å avslutte med en opplevelse ala Hunderfossen etc. 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #7 Del Skrevet 3. juni 2021 Er ennå traumatisert av fjelltur min far tok meg med på 😂 5 timer til hytte med tung sekk, joda deler av turen av Kjekk...men viktig å passe på at man ikke blir presset for hardt ,da blir opplevelsen negativ-med mindre de liker slikt da Anonymkode: c6c1d...ddc 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Laffatus Skrevet 3. juni 2021 #8 Del Skrevet 3. juni 2021 (endret) Jeg var på hytta i fjorten dager og gikk tur barna i dag et vant med syden ferie ser jeg er ikke farlig og gå tur . Endret 3. juni 2021 av Laffatus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #9 Del Skrevet 3. juni 2021 Er dette egnetlig skrevet av barnemor for å få støtte? Jeg hadde som barn synes det var en grusom ferie. En Hytte på fjellet, med turer i området rundt, gjerne, men fra hytte til hytte å ikke finne roen noen plass høres slitsomt ut. Hadde heller blitt hjemme. Viss dette passer best for dere og felles barnet men ikke for stebarna er det også ganske dårlig gjort å planlegge en slik ferie. Å straffe de ved å sperre internett er iallefall ikke greit. Anonymkode: f2ac6...93a 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #10 Del Skrevet 3. juni 2021 Her tenker jeg dere planlegger en litt dårlig familietur med barn. Ungdom som selv har lyst med turerfaring er noe annet. Må være troll....10-15 km hver dag? Det er ALT for langt. Hytte på fjell = supert. Gå SÅ langt fra sted tip sted hver dag? Absolutt ikke gøy og bare slitsomt. Jeg skjønner godt de gruer seg. Anonymkode: 3898a...9f7 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #11 Del Skrevet 3. juni 2021 Ulven skrev (10 minutter siden): Dere kommer trolig til å få så ørene flagrer fra KG, men min mening er at barn har godt av å komme seg ut i naturen. Ofte er slike hytte til hytte ferier også sosiale turer hvor barna møter andre barn. Men dere kan jo vurdere å ta bort et par dager og heller gå fire til fem dager for så å avslutte med en opplevelse ala Hunderfossen etc. Ut i naturen ja. Gå med full oppakning i 10-15 km hver eneste dag? Ikke gøy. Anonymkode: 3898a...9f7 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #12 Del Skrevet 3. juni 2021 Hvorfor sier dere at barna er bortskjemte? Et barn trenger nødvendigvis ikke å være bortskjemt, kun fordi barnet ikke ønsker å tilbringe ferien akkurat på denne måten? Jeg hadde selv ikke likt å tilbringe ferien på denne måten. Fjelltur hver dag høres kjedelig ut, og jeg hadde blitt lei av å gå 15 kilometer hver dag fra hytte til hytte. Som barn hadde jeg synes at det høres slitsomt ut. Barna har andre interesser enn voksne, og du TS må ta hensyn til det. Anonymkode: 01120...f75 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #13 Del Skrevet 3. juni 2021 "Barnemor" ??? Som i barnas mor da eller? Anonymkode: c10ae...7e7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #14 Del Skrevet 3. juni 2021 10-15 km sju dager på rad, det er faktisk veldig mye. Om man er utrent og ikke vant med å gå de distansene, eller i nærheten, så kan det oppleves som tortur ja. Hva med å heller ta dagsturer?? Hvorfor en hel uke i strekk? Anonymkode: d6562...762 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #15 Del Skrevet 3. juni 2021 Jeg hadde gruet meg til en sånn ferie om det var meg. Hadde også sett på det som tortur. For meg! Moren til barna overreagerer synes jeg, men synes dere burde revurdere ferieplanene, kanskje en 2-3 dagers tur, hadde følte overkommelig, men en uke med å gå 10-12 km hver dag, det synes jeg høres utrolig drit ut. En sommer ferierte vi på Voss. Min mot arrangerte en sykkeltur for hele gjengen, jeg HATET det og ødelagte turen for alle med min negativitet og sutring. Jeg var 9 år. Anonymkode: 3e2e3...1ec 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #16 Del Skrevet 3. juni 2021 Har dere vært mye på tur med barna? Hva med å heller begynne litt forsiktig? Finne et fin tur på 5-6 km, der målet er bade eller fiske og pannekaker på stormkjøkkenet? Anonymkode: 56a6e...175 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 Populært innlegg #17 Del Skrevet 3. juni 2021 Jeg som er på flere fjellturer i måneden både med og uten barn vil si og håper at dette er troll. Sånne turer er ikke lagd for alle og det er tungt. Barna skal være vant til å gå langt og med tung vekt. Når dere har så store barn er det snakk om å ta de med i planleggingen. Her bommer dere noe alvorlig. Bortskjemte barn har dere ikke. Langt i fra. De prøvde å sette grenser. Dere hørte ikke etter. Så moren måtte ta de i forsvar. En tuer som varer i to dager ja, men ei uke er for familier der barna elsker slike turer. Deres barn gjør det tydeligvis ikke. Jeg er både mor og stemor, men aldri hadde jeg tvunget barna med på en sånn tur.. Anonymkode: 46f46...fe7 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutte Skrevet 3. juni 2021 #18 Del Skrevet 3. juni 2021 Å legge opp til en sjudagers tur om barna ikke er vant til å gå tur tenker jeg er litt i overkant. Om barna syntes det hørtes ut som en god ide er det greit, men jeg ville startet med en kortere tur. Kanskje en ellet to overnattinger. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #19 Del Skrevet 3. juni 2021 Barna har lang sommerferie og klarer nok en uke på tur om de (og dere) er forholdsvis turvant. Jeg hadde satt pris på det da jeg var ungdom! Anonymkode: 067cf...761 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #20 Del Skrevet 3. juni 2021 En ting er å gå på tur én dag, for å få barna ut i naturen litt. Men syv dager…? Det er jo mental og fysisk tortur for de av oss som ikke liker å gå i fjellet. Ser for meg gråt og stølhet og gnagsår etter dag én, og barn som ikke får sove fordi de gruer seg til dag 2….og 3,4,5,6 og 7. Håper far roer seg litt og skjønner at «7 dager i fjellet eller tilbake til steinalderen» er sykt kjipt for barn i en ferie, i et år som allerede er super kjipt. Mor vil jo bare ungenes beste, og vil jo ikke at de skal rote vekk halve ferien på en sur far og ingen Internett (evt tortur i fjellet) Anonymkode: 392c6...9c9 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå