Elin86 Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Jeg har møtt verdens herligste mann, men han er en tørrlagt alkoholiker og har vært edru i bare 1 år nå. i begynnelsen så sa han at det var helt ok å være rundt folk som drakk alkohol og at det ikke var noe problem i det hele tatt og at jeg godt kan ta meg et par glass vin osv uten at det plager ham, men her om dagen så ble han irritert når jeg bestilte meg en drink og sa at han faktisk ikke klarer å se meg drikke i det hele tatt og at han ikke kan se dette fungere mellom oss i framtiden hvis jeg drikker noe som helst foran han. La meg bare si at jeg aldri har drukket masse eller drukket meg full med han tilstede. Jeg kan på en måte forstå, men jeg ble så satt ut av at det plutselig var et større problem en det han fortalte i starten. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Hvordan skal jeg ta hensyn? Burde jeg kutte ut for alltid? Jeg kan se at dette kan bli et problem, men jeg har ikke lyst til å gi opp dette forholdet
Gjest Maxwell Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Hvis du skal være sammen med en tørrlagt alkoholiker, så er du egentlig nødt til å være avholds.
got2go Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 Enig ^^ Du må finne ut om du kan gi avkall på alkohol framover. 4
Elin86 Skrevet 3. juni 2021 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2021 Jeg skulle ønske jeg hadde visst hva jeg gikk til i begynnelsen i stedet for å bli overrasket med det nå. Er litt frustrert over at han ikke var helt ærlig. nå er det jo for sent fordi jeg har fått så sterke følelser. Føler meg også så egoistisk fordi det egentlig burde være en selvfølge for meg og ta hensyn 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 Viss han kun har vært tørrlagt i 1 år kan du belage deg på mange sprekker. Og at du i perioder er sammen med en alkoholiker og ikke tørrlagt alkoholiker. Anonymkode: ed4dc...981 15
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 Er nok best å ha som regel å ikke drikke hjemme eller sammen med ham. Han er jo ganske nyslått nykter også. Og kan komme til å sprekke som den her over sier. Anonymkode: 9262f...c12 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 Kanskje han tenkte at det skulle gå bra, men så erfarte han at det ikke gikk? Du sier du ser at det kan bli et problem, men det er det vel allerede?Så da må du bestemme deg for hvordan du vil forholde deg til det, og hvor viktig det er for deg å kunne drikke... Så enkelt og så vanskelig! Anonymkode: 322f0...038 9
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #8 Skrevet 3. juni 2021 Hvordan er han som person? Har hørt at alkoholisme påvirker personligheten din i en veldig stor grad... Anonymkode: 7dbc2...b59 1
Gjest Maxwell Skrevet 3. juni 2021 #9 Skrevet 3. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Viss han kun har vært tørrlagt i 1 år kan du belage deg på mange sprekker. Og at du i perioder er sammen med en alkoholiker og ikke tørrlagt alkoholiker. Anonymkode: ed4dc...981 Dette også! Men det er fortsatt viktig at TS fortsetter å være avholds. Endret 3. juni 2021 av Maxwell
Elin86 Skrevet 3. juni 2021 Forfatter #10 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan er han som person? Har hørt at alkoholisme påvirker personligheten din i en veldig stor grad... Anonymkode: 7dbc2...b59 Han er sunn, frisk, positiv og ser ut til å ha god innsikt og aksepterer at han har et problem. Prater veldig åpent om det, men har mye anger og tenker mye på hvordan han har oppført seg og hvordan det har gått utover andre mennesker. sliter veldig med å være alene virker det som Han sier at han hater alkohol og alt med alkohol nå. begynt å trene og leve veldig sunt og fornuftig. Det ser ut som han kan klare dette. Det virker som et bra utgangspunkt, men selvfølgelig. Man vet ikke 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #11 Skrevet 3. juni 2021 Elin86 skrev (1 minutt siden): Han er sunn, frisk, positiv og ser ut til å ha god innsikt og aksepterer at han har et problem. Prater veldig åpent om det, men har mye anger og tenker mye på hvordan han har oppført seg og hvordan det har gått utover andre mennesker. sliter veldig med å være alene virker det som Han sier at han hater alkohol og alt med alkohol nå. begynt å trene og leve veldig sunt og fornuftig. Det ser ut som han kan klare dette. Det virker som et bra utgangspunkt, men selvfølgelig. Man vet ikke Har han empati? Hvordan reagerer han på kritikk? Lyver han? Anonymkode: 7dbc2...b59 1
Elin86 Skrevet 3. juni 2021 Forfatter #12 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har han empati? Hvordan reagerer han på kritikk? Lyver han? Anonymkode: 7dbc2...b59 Empatisk og omtenksom. Litt kort i lunta og stiller en del ultimatum som kan være slitsomt. Opplever ikke at han lyver, men tvert om er veldig åpen og ærlig
Oslodamen Skrevet 4. juni 2021 #13 Skrevet 4. juni 2021 Stiller en del ultimatum? Det høres ikke ok ut i det hele tatt. Hva slags ultimatum da? Han kan nok ha vært optimistisk i begynnelsen og har håpet at det ville gå bra å være sammen med deg når du drikker alkohol, men så opplever han at det blir stadig vanskeligere. 3
Gjest Alterego666 Skrevet 4. juni 2021 #14 Skrevet 4. juni 2021 Dersom du virkelig ønsker å være sammen med ham, må du nok belage deg på å jobbe sammen med ham og å gjøre oppofrelser. Han jobber åpenbart mye med seg selv, og du bør nok belage deg på å gjøre det samme. Han -og forholdet deres- går gjennom faser. Det at hans ønske kommer opp nå, betyr ikke at han har vært uærlig tidligere.
Maleficenta Skrevet 4. juni 2021 #15 Skrevet 4. juni 2021 Elin86 skrev (12 timer siden): Jeg har møtt verdens herligste mann, men han er en tørrlagt alkoholiker og har vært edru i bare 1 år nå. i begynnelsen så sa han at det var helt ok å være rundt folk som drakk alkohol og at det ikke var noe problem i det hele tatt og at jeg godt kan ta meg et par glass vin osv uten at det plager ham, men her om dagen så ble han irritert når jeg bestilte meg en drink og sa at han faktisk ikke klarer å se meg drikke i det hele tatt og at han ikke kan se dette fungere mellom oss i framtiden hvis jeg drikker noe som helst foran han. La meg bare si at jeg aldri har drukket masse eller drukket meg full med han tilstede. Jeg kan på en måte forstå, men jeg ble så satt ut av at det plutselig var et større problem en det han fortalte i starten. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Hvordan skal jeg ta hensyn? Burde jeg kutte ut for alltid? Jeg kan se at dette kan bli et problem, men jeg har ikke lyst til å gi opp dette forholdet var jo dumt at han først sa det ikke var noe problem for så å bli sur da fu kjøpte deg en drink foran han. Det var visst et større problem for han enn han trodde dette. Usikker på hva du skal gjøre...
~ m a u d e ~ Skrevet 4. juni 2021 #16 Skrevet 4. juni 2021 Elin86 skrev (16 timer siden): i begynnelsen så sa han at det var helt ok å være rundt folk som drakk alkohol og at det ikke var noe problem i det hele tatt og at jeg godt kan ta meg et par glass vin osv uten at det plager ham, men her om dagen så ble han irritert når jeg bestilte meg en drink og sa at han faktisk ikke klarer å se meg drikke i det hele tatt og at han ikke kan se dette fungere mellom oss i framtiden hvis jeg drikker noe som helst foran han. Slik jeg ser det, er det dødfødt. En tørrlagt alkoholiker er også en alkoholiker, bare uten alkoholen, som illustrert her. Les gjerne om begrepet dry drunk. Det er først når man har fikset det underliggende problemet - som ofte er et kompleks bestående av lav selvfølelse og manglende innsikt i eget ansvar - at man har noen reell sjanse til å leve et godt liv med andre. Denne her fyren viser så tydelig at han ikke er der i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #17 Skrevet 4. juni 2021 Elin86 skrev (16 timer siden): Jeg har møtt verdens herligste mann, men han er en tørrlagt alkoholiker og har vært edru i bare 1 år nå. i begynnelsen så sa han at det var helt ok å være rundt folk som drakk alkohol og at det ikke var noe problem i det hele tatt og at jeg godt kan ta meg et par glass vin osv uten at det plager ham, men her om dagen så ble han irritert når jeg bestilte meg en drink og sa at han faktisk ikke klarer å se meg drikke i det hele tatt og at han ikke kan se dette fungere mellom oss i framtiden hvis jeg drikker noe som helst foran han. La meg bare si at jeg aldri har drukket masse eller drukket meg full med han tilstede. Jeg kan på en måte forstå, men jeg ble så satt ut av at det plutselig var et større problem en det han fortalte i starten. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Hvordan skal jeg ta hensyn? Burde jeg kutte ut for alltid? Jeg kan se at dette kan bli et problem, men jeg har ikke lyst til å gi opp dette forholdet Jeg har vært sammen med min mann i 8 år, han har vært tørrlagt i 12 år. Og for å være sammen med han må ikke jeg avstå fra alkohol, bare fordi han ikke drikker - det sier han selv også. Han har ikke noe problem med at jeg drikker, men jeg velger å ikke gjøre det så ofte foran han. Han foretrekker at jeg ikke setter selve flasken(øl f.eks) på bordet, men at jeg har det i et glass istedenfor. Så snakk sammen og finn noe som funker for dere. Anonymkode: b25fc...bb6 2
Fiffig Skrevet 4. juni 2021 #18 Skrevet 4. juni 2021 Det høres kanskje ut som han er gjennom en tøffere periode nå? Ett år er kort tid. Reagerer også på det du sier om å stille mange ultimatum. Er ikke det besynderlig? Jeg har vært mange år i et forhold nå, men ingen av oss har noen gang stilt et ultimatum ... 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #19 Skrevet 4. juni 2021 Han har jo fortalt deg hvordan du må forholde deg, han tok feil i starten, og du må gi avkall på alkohol når han er til stede, eller droppe hele greia. Jeg hadde ikke giddet det, drikker kanskje to ganger i året, men totalt avhold er ikke noe jeg har lyst til. Synes også det høres veldig rart ut at dere har vært oppe i flere ultimatum så tidlig, så kanskje på tide å ta et steg tilbake? Anonymkode: 99d22...3c8
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #20 Skrevet 4. juni 2021 Det er jo merkelig at du velger å drikke foran en du vet er alkoholiker. Er du ikke glad i ham? Selv om han i starten var optimistisk og sa at du kunne drikke, så burde jo du være hensynsfull nok til å la det være. Anonymkode: 66292...23e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå