Gå til innhold

Rett på AAP fram til tiltredelse i jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Går nå på AAP, og har endelig fått jobb med tiltredelse i midten av august. Jeg skal selvfølgelig informere NAV om dette, men lurer på om jeg har krav på AAP fram til jeg tiltrer den nye stillingen, eller om retten til AAP opphører i det man har fått en jobb? 

Anonymkode: beea1...bcd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med veilederen din :) 

En blir selvfølgelig ikke kastet direkte ‘på gata’, ville jo gjort det veldig risikabelt å søke jobb på AAP - noe som jo er ønskeutfallet.

Du er pliktig å informere NAV, og vil få omgjort vedtaket ditt slik at AAP blir å vente på å tiltre i stilling, og utløpe når jobb starter.

Dette går bra - og gratulerer! :) 

Anonymkode: 020fa...4bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du fortsetter å fylle ut meldekort, trykker ja på lønnet arbeid også juster aap seg utifra hvor stor stilling du har. 

Anonymkode: a4a4e...42b

Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for avsporinger med svar.

Vintermorgen, mod

AnonymBruker
Skrevet

Du er i utgangspunktet da ferdig avklart. To ting kan da skje. Veilederen din sender ikke oppgave til forvaltning, før du er i jobb. Eller veilederen din sender oppgave til forvaltning om stans av vedtaket ditt og ber om at du får vedtak på AAP som arbeidssøker. Jeg tipper det første.

Anonymkode: f62e5...e92

AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende at aap blir stoppet,for du er per definisjon frisk. Men hvor lenge har du vært registert som arbeidssøkende? For du kan beholde AAP i 6 måneder mens du søket jobb 

Anonymkode: 65a6f...3fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...