Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har helt ekstrem kjærlighetssorg. Ble dumpet ut av det blå etter 3 år fordi han hadde funnet ut at han elsker eksen som han «bare var venner med» gjennom hele forholdet vårt.

Jeg har vært sengeliggende en uke i strekk. Hvordan skal jeg overleve noe så vondt. Jeg visste ikke at det gikk an å kjenne på en slik smerte. 

Anonymkode: 8b1d9...124

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet virkelig ikke da jeg ikke har opplevd det. Jeg skriver mest for å gi deg en digital klem ❤️ Høres grusomt ut, og jeg håper du har venner og familie som du kan være med ❤️

Anonymkode: d9af6...18f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klem til deg. Det er en stor sorg. Det kan sammenlignes med et dødsfall. Tror ikke de som har hatt skikkelig vond kjærlighetssorg vet hvor vondt det er. Skilsmisse er det verste jeg har opplevd i livet. Og jeg har tidligere mistet nære familiemedlemmer og hatt så store helseplager med at jeg endte med og operere bort livmor og bli ufrivillig barnløs. Det var også vondt og da fikk jeg mye støtte. Men det var mye vondere og skilles fra mannen min, og jeg merket at folk hadde ikke like mye forståelse da, som da jeg var syk foreksempel. 

Bare prøv og husk at det blir bedre. Den smerten du kjenner på nå, går faktisk over. Mitt tips er å erkjenne hvor vondt det er, og la det få utløp. Men og isolere seg og ligge i senga hele dagen hjelper ikke. Tving deg selv til å gå ut hver dag, snakk om det, og gjerne tren. Trening hjalp ihvertfall meg masse.

Anonymkode: 7b51a...a9b

• Liker 4
Skrevet

Kjærlighetssorg er vondt og jævlig, men bruk tiden på å pleie deg selv, unn deg gode ting og vær rundt familie og venner.

Kan i hvert fall si at det virker som det aldri kommer til å gå over, men det vil bli bedre med tiden og du vil oppleve å bli forelsket og bli elsket igjen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg var det ingenting som hjalp. Brant inne i et rent helvette i 2 år før det så smått begynte å slippe taket. 

Jeg ble nermest helt psykotisk og gjorde vanvittige ting. Ble også innlagt.

Men det er jo ikke normalen å bli så knekt av det som jeg ble. Så får håpe det går fortere over for deg. 

Anonymkode: b81f7...67a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da eksen min gikk fra meg, var det som å bli kjørt over av en buss. Husker jeg kasta opp bl.a. Alt gjorde vondt. Min eks forlot meg ikke for en annen, han ville bare bli singel. Jeg var veldig forelska i ham og trodde det var gjensidig. 

Det hjalp litt at jeg var veldig travel på den tida, var student med sommerjobb og jeg måtte prestere om det skulle bli mat på bordet. Jeg trente, var mye ute i naturen og tok mange fine bilder som gir meg glede den dag i dag. Og rota meg litt bort i en tullete fyr før jeg møtte han som er kjæresten min. 

Før det hadde jeg opplevd et enda kraftigere brudd, da klarte jeg nesten ikke å spise og så fikk jeg ikke sove om natta på flere mnd. Men da hadde vi vært sammen lenge. Og alt går over...Det er bare forferdelig vondt å ta inn over seg å miste en man er så glad i. 

Anonymkode: 68d1f...094

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har helt ekstrem kjærlighetssorg. Ble dumpet ut av det blå etter 3 år fordi han hadde funnet ut at han elsker eksen som han «bare var venner med» gjennom hele forholdet vårt.

Jeg har vært sengeliggende en uke i strekk. Hvordan skal jeg overleve noe så vondt. Jeg visste ikke at det gikk an å kjenne på en slik smerte. 

Hva får deg til å tro at det gjør det bedre for deg å ligge i sengen og ikke få tankene over på noe annet? 

Kom deg ut av sengen og besøk venner, familie, gjenoppta studier, jobb, hobby, tren, finn på noe. Alt utenom å ligge i sengen. 

Anonymkode: 6149f...64a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva får deg til å tro at det gjør det bedre for deg å ligge i sengen og ikke få tankene over på noe annet? 

Kom deg ut av sengen og besøk venner, familie, gjenoppta studier, jobb, hobby, tren, finn på noe. Alt utenom å ligge i sengen. 

Jeg tror ikke TS ligger i sengen fordi hun tenker det er det beste. Jeg regner med hun ligger i sengen fordi hun er dypt deprimert og har det skrekkelig vondt. 

Det er helt normalt den første tiden etter et brudd - om man har kjærlighetssorg. Det er et stort tap å miste noen man elsker. 

Men etter hvert gjør hun det lurt i å komme seg ut. Men alt til sin tid. Det hun trenger nå er støtte, ikke kritikk. 

TS, jeg har det også vondt nå. Så føler med deg. ❤️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde kjærlighetssorg etter forrige eksen, var det godt å gå litt i hi. Jeg unngikk langt på vei folk og aktiviteter, for jeg var veldig skjør. Jeg lagde hule på soverommet og bodde der med litt mat, og så på film. Sånn kan man jo ikke leve for alltid, men der og da var det godt å ta på alvor at jeg hadde fått meg en real smell. Etter noen uker i hi fant jeg ei gruppe på Facebook der man kunne få kattunger og begynte å kjøpe inn utstyr til overtakelsen. Katten har blitt min store glede og også hjulpet meg med å bli sosial igjen. 

Anonymkode: 68d1f...094

• Liker 1
Skrevet

TS, jeg berømmer deg som står i det og slipper det ut. Du får sorgen ut av systemet. Du er sterk. Det er ekstremt vondt når det står på - men du står tross alt i det. Det vil du "vinne" på i fremtiden. Det vil bli enklere å gå videre - slippe taket. 

Jeg klarer ikke stå i det. For da kommer jeg også til å ligge i sengen. Det er altfor smertefullt å tenke på akkurat nå, men jeg vet det ikke er bra å fortrenge, holde tilbake følelsene. 

Du er sterk. Selv om du kanskje føler deg svak akkurat nå. ❤️ 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt forferdelig men det går over. I mellomtiden må du ta vare på deg selv. Dersom du trenger å ligge i sengen en stund, så gjør det. Men kom deg også ut, begynn gjerne å tren. Da føler du deg bedre og har en glad kropp i det minste. 

Huff, har vært der selv og det er så vondt. Jeg syns det var som å oppleve dødsfall og fratakelse av ei fremtid samtidig. Det tar tid å stable seg på beina igjen. 

Håper du føler deg bedre snart ❤️ 

Anonymkode: c7990...ca1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Huff, jeg føler da med deg. Min samboer gjennom 10år ville plutselig ikke mer. Hjertesorg, full av tanker og lite lysten til livet satt jeg igjen. Det går mye bedre nå, men minner dukker opp og jeg gråter. 

Men jeg vet du kommer deg gjennom det. Vær sterk. Se det positive i livet. Du må også tenke at han ikke var noe for deg, som gjorde deg så vondt. 

❤❤ 

Anonymkode: d3ef7...638

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
CorvusCorax skrev (13 minutter siden):

Jeg tror ikke TS ligger i sengen fordi hun tenker det er det beste. Jeg regner med hun ligger i sengen fordi hun er dypt deprimert og har det skrekkelig vondt. 

Det er helt normalt den første tiden etter et brudd - om man har kjærlighetssorg. Det er et stort tap å miste noen man elsker. 

Men etter hvert gjør hun det lurt i å komme seg ut. Men alt til sin tid. Det hun trenger nå er støtte, ikke kritikk. 

TS, jeg har det også vondt nå. Så føler med deg. ❤️

Slutt nå. Det virker helt mot sin hensikt å ikke være tydelig på hva som hjelper og hva som ikke hjelper. 

Det hjelper ikke å ligge i sengen og ha det vondt. Vi har alle vært i den situasjonen en gang eller tre i livet. Ikke en gang har det hjulpet for noen å ligge seg til å ha det bedre når man har kjærlighetssorg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slutt nå. Det virker helt mot sin hensikt å ikke være tydelig på hva som hjelper og hva som ikke hjelper. 

Det hjelper ikke å ligge i sengen og ha det vondt. Vi har alle vært i den situasjonen en gang eller tre i livet. Ikke en gang har det hjulpet for noen å ligge seg til å ha det bedre når man har kjærlighetssorg. 

Har jeg skrevet noe sted at det hjelper? Nei, så slutt selv. Det går fint an å komme med eksempler på hva som hjelper, men samtidig være støttende og sympatisk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var helt ødelagt da jeg ble dumpet for ca 1.5 år siden. Spiste nesten ikke på 14 dager. Det hjalp sakte da jeg passet på å være veldig opptatt. Venner, lærte meg nye ting via YouTube, trente, ryddet meg igjennom alle skap, fikset hagen. Å jeg gav meg selv totalt forbud for å høre på kjærlighetssorg og kjærlighets sanger. 

Det gjør fremdeles litt vondt ennå. Men tok han ikke tilbake da han ønsket det. Rett og slett fordi jeg vil ikke gi han sjansen til å knuse hjerte mitt en gang til. 

Anonymkode: 71eba...e62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som hjelper er desverre tiden. Men for å gjøre veien litt lettere så hjalp det for meg å prate om det. Prat om det til du blir gul og blå, venner eller familie sier nok ifra om de synes det blir for mye. Kom deg ut å gå turer, vær sosial, gjør ting du liker å gjøre. Finn deg en ny hobby, begynn å tren, skaff deg en ny frisyre. 
Det er også lov og greit å kjenne på de vonde følelsene. Sett deg ned og kjenn på hvor i kroppen det gjør vondt og erkjenn at du er knust. For å bearbeide ett brudd må du la deg selv kjenne på det, selv om det gjør så forferdelig vondt. Når du står midt oppi det så føler man at det aldri kommer til å gå over, men det gjør det faktisk. Selv hvor lite du tror det nå..

Ønsker deg masse lykke til. Hilsen en som vet hvor helt jævlig det er når det står på som verst. En dag våkner du opp og tenker tilbake på dette og ser at du klarte deg gjennom det og livet kan smile på nytt

image.png

Anonymkode: bf7d2...547

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den store emojien skulle ikke bli med😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Den store emojien skulle ikke bli med😂

Men det var et bra innlegg...

Anonymkode: 14bbd...846

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg kjenner meg igjen. Min samboer gikk også plutselig (det føltes plutselig selv om forholdet hadde skrantet lenge) fra meg og flyttet en ny dame rett inn i min plass. 6 måneder senere giftet de seg på hans hjemsted. Det skulle vært oss. Vi var forlovet, hadde barn, og det var vårt drømmebryllup som vi hadde snakket om. 😥 Jeg var knust, og jeg ble virkelig deprimert. Tok meg sammen og tvang meg til å spørre min sønn de faste frasene f.eks hvordan han hadde hatt det i barnehagen, men hørte ikke etter på hva han svarte, orket ikke å engasjere meg, bare spurte på autopilot. 

Du må bare fortsette å gå gjennom det. Bli i sengen (om det er det du føler for), hør gråtemusikk, gråt, skriv (ikke send noe til han), mal, gå tur, skrik inn i puten eller fra en fjelltopp, hva som helst, få det ut! Få en riktig god venninne til å komme å være hos deg litt, holde deg med selskap. Min venninne sa til meg at da kjæresten hennes hadde gjort det slutt med henne, hadde hun laget seg en 5 års plan. Innen 5 år skulle hun få kjæresten tilbake, men i mellomtiden skulle hun forbedre seg, bli en bedre versjon av seg selv, utdanne seg el.l. Det hjalp for meg å tenke sånn. Det hjalp for henne også, da fem år var gått var hun over kjæresten for lenge siden og hun hadde en utdannelse i lommen, fast jobb, og mye bedre orden på livet sitt. Jeg flyttet, begynte på universitetet, tok tak i mine egne problemer, fikk meg etterhvert ny kjæreste og livet gikk videre. 

De første ukene er verst. Etter en måneds tid eller to begynte jeg plutselig å kjenne at jeg ikke hadde det så jævlig lenger, faktisk begynte jeg å føle meg ganske bra. 0

Jeg ønsker deg alt det beste, jeg føler så med deg! Jeg vet at du har det veldig vondt nå, at det faktisk er fysisk vondt inni deg, men vit at det blir bedre. Det blir det! Men du må bare stå i det nå. Du vil komme styrket ut av det hele. Fokuser på deg selv, og ditt. Prøv å gjøre ting du liker. Gråt om du trenger det og få det ut,kreativt eller fysisk, hva som passer for deg. 

Styrkeklem fra meg ❤

Anonymkode: e11d6...7bb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kjære deg. Kjenner meg sånn igjen og vil bare si at jeg føler med deg.

Jeg har også blitt dumpet ut av det blå av noen som jeg virkelig elsket. Han har ikke gått tilbake til en eks men har byttet meg ut med en annen dame. Det er ingenting som gjør så vondt som det.

Du har lov til å ligge i sengen. Det er helt lov til å gjøre det en periode. Det er klart at det må være for en avgrenset periode men ikke plag deg selv med tanker om at "jeg burde taklet det annerledes" osv. fordi du gjør så godt som du kan akkurat i dette nuet. Det å bli forlatt for noen andre er som et jordskjelv. Man kan være så stabil man bare vil men når jordskjelvet rammer så kjenner man ikke seg selv igjen. Tro meg - jeg hadde det på akkurat samme måte. Brakk meg hver morgen og gikk på jobb på autopilot fordi jeg ikke orket å være alene hjemme med meg selv.

Råder deg til å spise mat som er enkel å få ned. Kan være grøt og yoghurt og bananer og annet. Dersom man lager store forventninger om middager som før osv så blir det gjerne til at man ikke klarer å spise i det hele tatt.

Jeg jobber med meg selv hver dag og har dessverre ikke kommet over han (i det hele tatt). Det er vondt å akseptere at man ikke lenger er den som ble valgt. 

Jeg føler med deg <3 

Anonymkode: 82454...eaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...