Gå til innhold

Maurproblem i leieforhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort tid etter jeg flyttet inn dukket det maur opp. I starten mest på stuen, men nå mest på kjøkken. Ser de kommer ut fra listene. Jeg vasker HVER dag, både stue og kjøkken. Er ellers ganske ryddig av meg. Om jeg lar et fat mm ligge i oppvasken i kort tid, så er de fremme. Var ille i starten, avtok litt, men nå er de veldig aktive igjen. 
Utleier mener det ikke kan være fuktskader eller reir pga det er betong. Men, kan vell bli sprekker i grunnmuren vell? Orker ikke maur noe mer og regner med det KRYR av dem til vinteren slår inn.

Noen tips her??

Anonymkode: 393ee...472

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har betongsåle og her kommer det alltid maur (små svarte) inn på våren.  Jeg bruker maurmiddel fra Trinol. Det får du på Jernia, Europris mm. I år hadde jeg de kun 2 dager. Vet hvor de kommer inn, men vet ikke hvordan jeg får tettet det akkurat der. 

Anonymkode: 0f934...ca4

AnonymBruker
Skrevet

Hadde samme problem da jeg leide, kom opp via gulvet på en eller annen måte. Varsel utleier og tips om sånne maurbokser. Da tar de giften med seg til tua og dreper hele bølingen. Funka gull.

Anonymkode: 82881...8b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har betongsåle og her kommer det alltid maur (små svarte) inn på våren.  Jeg bruker maurmiddel fra Trinol. Det får du på Jernia, Europris mm. I år hadde jeg de kun 2 dager. Vet hvor de kommer inn, men vet ikke hvordan jeg får tettet det akkurat der. 

Anonymkode: 0f934...ca4

Her er det både små og store. Jeg kan godt teste det, men i utgangspunktet er det utleier sitt ansvar om dette vedvarer. Har selvsagt sagt i fra. Dette startet i begynnelsen av Mars og med mindre de har laget rede så skal de forsvinne mot sommeren.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde samme problem da jeg leide, kom opp via gulvet på en eller annen måte. Varsel utleier og tips om sånne maurbokser. Da tar de giften med seg til tua og dreper hele bølingen. Funka gull.

Husker du navnet på den? Hørt ikke alle funker like bra

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt samme problem. Etter å ha gravd opp plena rundt hele huset og erstattet med småstein, pluss at skadedyrfirma la ut skikkelig åte de dreiv og åt på et par steder ble de borte, bank i bordet! Er mye maur i plena og rundt i hele nabolaget. Prøvde med sånne feller man får kjøpt selv først, men de holdt ikke mål.

Anonymkode: 53ed3...fa7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har hatt samme problem. Etter å ha gravd opp plena rundt hele huset og erstattet med småstein, pluss at skadedyrfirma la ut skikkelig åte de dreiv og åt på et par steder ble de borte, bank i bordet! Er mye maur i plena og rundt i hele nabolaget. Prøvde med sånne feller man får kjøpt selv først, men de holdt ikke mål.

Anonymkode: 53ed3...fa7

Får teste med en sånn boks som lokker maura til tua og dreper de. Men, om det ikke funker så har nok utleier er større problem enn h*n vil innse...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Husker du navnet på den? Hørt ikke alle funker like bra

Mener det var denne som vi la ut for, utleier skaffet tilbake. Uansett, så lenge du varsler utleier så er det utleier sitt ansvar å fikse. Vi forsøkte også å vaske med diverse men det hjalp lite. Disse boksene tok permanent knekken på problemet. Men noe av årsaken til at vi fikk maur til å begynne med var jo at naboen matet fuglene som igjen tiltrakk seg maur.

24056_trinol-maurlokkeboks-2pklavopplose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...