AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Alltid gøy å høre om favorittbøkene til folk! Kan du nevne fem bøker du har likt? Og begrunn hvorfor Anonymkode: a1048...883
Nikea Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Jeg synes alltid det er vanskelig å begrunne hvorfor jeg liker en bok, det er noe med stemningen, skildringene og karakterene som bare klaffer for meg. Jeg liker bøker som ikke foregår i dag, men har et litt historisk sus over seg. Noen av dem er det også årevis siden jeg har lest, så jeg husker ikke så mye av handlingen, bare følelsen jeg satt igjen med etter å ha lest. Lista mi må bli noe sånt: Kristin Lavransdatter av Sigrid Undset Åndenes Hus av Isabel Allende Kjærlighet i koleraens tid av Gabriel Garcia Marquez Anna Karenina av Leo Tolstoj Drep ikke en sangfugl av Harper Lee og må ta med en til selv om det blir seks: Glassklokken av Sylvia Plath 1
miaw Skrevet 4. juni 2021 #3 Skrevet 4. juni 2021 Er så mange bøker som har festet seg, så det er umulig og velge topp fem. Jeg liker ofte bøker som setter ord på følelser og tanker som jeg kanskje ikke helt har klart og formulere selv, og som gjerne er litt filosofiske. Min kamp - Karl Ove Knausgård. Beskriver følelser så godt, og kjenner meg igjen i så mye fra Knausgårds betraktninger. Pan - Knut Hamsun. Hver setning er som posei fra en tid som ikke finnes mer. Harry Potter - J. K Rowling. Serien fulgte meg gjennom barne og ungdomstiden. Elsker fortsatt det universet som voksen. Septiologen - Jon Fosse. Hvite Niggere - Ingvar Ambjørnsen. Leste den som tenåring. GJorde inntrykk, og historien om de som er utenfor i samfunnet var med meg lenge etter jeg var ferdig med boken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå