Gå til innhold

Truser til uff, eller gi bort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datter har vokst fort siste mnd, og de trusene jeg kjøpte på starten av året er for små.  De er uten hull,  lite slitt og selvfølgelig nyvasket. 

Kan jeg gi dem til uff, eller til bekjente? Eller bør jeg kaste de? Ser helt nye ut, men er litt betenkt side det er truser,  er jo et veldig kroppsnært plagg🙈

Anonymkode: 748b9...6c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært veldig glad for muligheten til å kjøpe sånt til barna for å spare penger! Kan ikke forstå at folk skulle ha betenkninger med det.. Men jeg er nok lite fin på det 😅

Anonymkode: 4ffa3...0a7

AnonymBruker
Skrevet

Det settes liten pris på å få undertøy i kleskontainere 

Anonymkode: 41e97...7c4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne kjøpt det direkte fra noen, men hadde ikke kjøpt på bruktbutikk. Kan ikke begrunne det 🤭

Anonymkode: 1ab6d...e37

AnonymBruker
Skrevet

UFF ønsker ikke slikt. Det blir kastet fortere enn fy. Tenk deg at det er du som tømmer en slik, og får opp en pose med brukte truser. Du vet ikke hvem det er sine, hva de har vært borti, om de er rene, skitne eller hva. 

Prøv å gi dem bort. 

Anonymkode: 9ecef...f17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gir ikke truser til uff med mindre de er i ubrukt forpakning. Kast dem. 

Anonymkode: 6873c...8d9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De fleste vil nok ikke ha brukte truser, men jeg har tatt imot det til sønnen min noen ganger. Vasker på 90 grader når vi får dem, og da er det jo rent. Sønnen min bryr seg ikke om det foreløpig. (Om han på et tidspunkt ikke synes det er greit lenger så skal han jo få slippe.)

Ellers mener jeg å ha lest at fretex vil ha alt av tekstiler så lenge det er rent, og at det som ikke kan brukes blir resirkulert.

Selv pleier jeg å selge pent brukte klær på Finn, og er det noen truser blant dem så legger jeg til et bilde av dem og skriver at de er gratis hvis noen vil ha dem. Jeg har alltid blitt kvitt dem. :)

Anonymkode: 98ec3...34e

• Liker 1
Skrevet

Brukt undertøy skal selvfølgelig kastes.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Teatrica skrev (1 minutt siden):

Blir det ikke rent om en kokvasker det?

Anonymkode: ea23d...1ac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blir det ikke rent om en kokvasker det?

Jo sikkert, men ærlig talt - andres brukte undertøy?!

• Liker 4
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Ungene mine har arva undertøy fra andre unger, og jeg har gitt bort mine ungers undertøy når jeg har gitt bort for små klær til andre. Ser ikke helt problemet. De er jo sannsynligvis bedre å ha på, ettersom nye klær er innsatt med en masse kjemikalier av ymse slag, som det nok tar noen vask å få helt bort, mens hos brukte klær er jo dette borte. Kjør dem på 95 grader hvis man vil være sikker på at det er ordentlig rent. 

Hva mener dere motstandere at kan være farlig med å arve undertøy, helt konkret?

AnonymBruker
Skrevet
Teatrica skrev (Akkurat nå):

Jo sikkert, men ærlig talt - andres brukte undertøy?!

Tja... Er ikke det en del bedre enn å kaste det og kjøpe nytt? Om vi tenker på hvor mye søppel vi bidrar til når alle kjøper nye underbukser og kaster de etterpå? Jeg vurderer det sånn at det å arve brukt undertøy og vaske det reint er et mindre offer enn det vi utsetter jorda vår for. Og dermed fremtiden til barna våre. Jeg tror datteren min heller vil ha en trygg fremtid for miljøet hun skal vokse opp i, enn nytt undertøy, om hun skjønte det fult ut ❤️ 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja... Er ikke det en del bedre enn å kaste det og kjøpe nytt? Om vi tenker på hvor mye søppel vi bidrar til når alle kjøper nye underbukser og kaster de etterpå? Jeg vurderer det sånn at det å arve brukt undertøy og vaske det reint er et mindre offer enn det vi utsetter jorda vår for. Og dermed fremtiden til barna våre. Jeg tror datteren min heller vil ha en trygg fremtid for miljøet hun skal vokse opp i, enn nytt undertøy, om hun skjønte det fult ut ❤️ 

Jeg er med på tankene dine, men ikke undertøy!!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Datter har vokst fort siste mnd, og de trusene jeg kjøpte på starten av året er for små.  De er uten hull,  lite slitt og selvfølgelig nyvasket. 

Kan jeg gi dem til uff, eller til bekjente? Eller bør jeg kaste de? Ser helt nye ut, men er litt betenkt side det er truser,  er jo et veldig kroppsnært plagg🙈

Anonymkode: 748b9...6c9

Hvis de er brukt, kast. 

Anonymkode: 4a7eb...d2e

AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill å ikke kast dette, det er absolutt noen som kunne ønske å arve det. Prøv å legge det ut på Finn. Det er så synd å kaste noe som er fult brukbart og som noen har bruk for ❤️ 

• Liker 1
Skrevet

Kjøpt mye brukt av klær og utstyr. Men undertøy og sko kjøper jeg aldri brukt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk forresten arve undertøy fra min kusines barn for noen uker siden. Hun tok de bare med sammen med det andre tøyet hun ville gi meg og så sa hun at jeg fikk ta med meg trusene om jeg ville det også. Så om du synes det er flaut å spørre om noen bekjente vil arve dem kan du jo gjøre det på samme måte, casually sammen med annet tøy ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Teatrica said:

Hvorfor skal det selvfølgelig det, når faktisk det finnes folk som vil ha det? DU trenger jo ikke å ta det, men du trenger ikke å prøve å ødelegge for de som gjerne tar imot.

Anonymkode: 98ec3...34e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...