AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Hei, Ser at det er en selskaper som tilbyr utleie av barneklær nå. Er det noen her som har prøvd? Erfaringer? Anonymkode: 2e4a7...c04
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Må da være mye greiere å kjøpe brukt og så selge igjen? Da kan man jo gå tilnærmet i 0 om man er heldig. Anonymkode: 7b890...743 7
marcuslagerkvist79 Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 (endret) Men er det ikke vanskelig å finne det man trenger brukt? Bruker man ikke veldig mye tid dersom man må kjøpe alt brukt? Det å leie klær høres lurt ut dersom man har dårlig plass hjemme eller dårlig med tid. Endret 3. juni 2021 av marcuslagerkvist79
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 Hvilke priser er det på leie? Og hva om barnet ødelegger noe? For det er jo svært vanlig at skjer. Jeg hadde heller kjøpt brukt. Anonymkode: ffee2...606 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 Jeg hadde aldri leid barneklær, da kjøper jeg heller brukt. Anonymkode: ef4e0...8d0 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #6 Skrevet 4. juni 2021 Hvorfor hadde dere heller kjøpt brukt? Tror alle de som leier ut reparer ødelagte klær slik at du ikke trenger å tenke på det. Du kan bruke de som dine egne. Syns det er kult at tilbudet kommer, men lurer litt på hva som må til for at den store massen skal begynne å leie. Anonymkode: 2e4a7...c04
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #7 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor hadde dere heller kjøpt brukt? Tror alle de som leier ut reparer ødelagte klær slik at du ikke trenger å tenke på det. Du kan bruke de som dine egne. Syns det er kult at tilbudet kommer, men lurer litt på hva som må til for at den store massen skal begynne å leie. Anonymkode: 2e4a7...c04 Mjæ, kunne leid selskapsklær/barnebunad og type utstyr til fjellturen. Men vinterdress osv - ikke for min del. Anonymkode: e16f2...702 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #8 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor hadde dere heller kjøpt brukt? Tror alle de som leier ut reparer ødelagte klær slik at du ikke trenger å tenke på det. Du kan bruke de som dine egne. Syns det er kult at tilbudet kommer, men lurer litt på hva som må til for at den store massen skal begynne å leie. Anonymkode: 2e4a7...c04 Kommet aldri til å slå an. Det hadde jeg personlig aldri styrt med ihvertfall. Skal det være lønnsomt å drive butikk av det, så er det neppe så lave priser heller. Anonymkode: 3dc6b...887 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #9 Skrevet 4. juni 2021 Helt idiotisk idé. En vinterdress koster rundt 1000 lappen og brukes ca 6-7 måneder i minst 2-3 sesonger. Det er også ofte salg så hvis man kjøper smart så har man en dress til ca 500 f.eks som man bruker til flere barn eller selger brukt til 300-400 kr året etter. Dvs er netto kostnaden av et ytterplagg man bruker rundt 100-200 kr. Dvs at månedsprisen for leie av f.eks vinterdress inkl forsendelse må være under 34 kr. Og det kan man ikke operere med. Jeg liker godt miljøaspektet. F.eks revivo som er vivo barefoot sin egen renovasjon og fiksing av sine egne modeller, man sender inn de skoene som er utslitt og profesjonelle skomakere fikser de så de ser ut som god som ny, deretter legges de ut i en nettbutikk for ca halve prisen av orginalbutikken. Det kunne jeg tenkt meg, altså at f.eks reima hadde en slags outlet der de fikset opp plaggene og solgte på nett. Anonymkode: 32cd6...636 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #10 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor hadde dere heller kjøpt brukt? Tror alle de som leier ut reparer ødelagte klær slik at du ikke trenger å tenke på det. Du kan bruke de som dine egne. Syns det er kult at tilbudet kommer, men lurer litt på hva som må til for at den store massen skal begynne å leie. Anonymkode: 2e4a7...c04 Fordi jeg ikke vil og det passer ikke oss. Er bare stress og mas med å leie klær. Anonymkode: ef4e0...8d0 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #11 Skrevet 5. juni 2021 Kunne fint leid klær som blir kanskje en gang, som en bunad, penkjole/dress, men jeg kunne aldri leid hverdagsklær eller uteklær. Anonymkode: 11859...f14 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #12 Skrevet 5. juni 2021 Jeg har faktisk leid via waior. Veldig greit. Da selvsagt dress etc Anonymkode: b0f1f...dd3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #13 Skrevet 5. juni 2021 Jeg ser heller ikke helt hvordan man skal få økonomien i dette til å gå opp. Kanskje for folk som vanligvis kjøper veldig dyre, spesielle merker? Hvis jeg skulle satse på dette, ville jeg markedført meg med miljøfordelen og leid ut klær fra merker med klar miljøprofil. De er ofte dyre i innkjøp også, så det hadde kanskje gått an å gjøre leieavtalen gunstig. Men klærne måtte være holdbare og kunne leies ut til minst tre-fire barn for at dette skulle kunne ha noen sjanse til å gå opp. Anonymkode: a605d...750 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #14 Skrevet 5. juni 2021 Det hele står og faller på at klærne kan leies ut lenge. Hvis en dress kan gjennomsnittlig leies ut i 10 måneder, må det koste 100 kr i måneden for at utleieren skal få inn 1000 kr på den, og det er nok i meste laget for de fleste. Hvis man kan få det opp i 20 måneder (dvs. minst tre sesonger), blir det bare 50 kr pr måned, mye mer spiselig. Men da må klærne holde seg bra, slik at leier nr 3 er villig til å betale like mye som leier nr 1. Utleieren får jo også ekstra kostnader med sending fram og tilbake, vask, reparasjoner og så videre, så selv om klærne selges på bruktmarkedet etter at de er for slitte til å leies ut, er det ikke opplagt at dette kan gjøres lønnsomt. Anonymkode: a605d...750
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #15 Skrevet 5. juni 2021 Det er én vannmelon så er klærne tilnærmet ødelagt. Får tak i nesten alt jeg trenger på Finn.no Anonymkode: 8a646...d21 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #16 Skrevet 5. juni 2021 Vi kjøper kun truser, sokker og strømpebukser nytt til sjuåringen vår - ALT annet kjøper vi brukt på finn.no, og det har vi gjort så lenge barnet har levd. Hun har aldri eid butikkjøpte ting eller klær ut over det hun får i fornuftige gaver osv av slektninger. Det kunne aldri falt meg inn å leie klær til henne, når det er så lett å få tak i brukt. Hovedgrunnen er at utleie av klær ikke fungerer til hverdagsbruk, og at selv med pentøy så vil raten på slitasje og skader på plagg vært veldig høy. Unntaket er vel kanskje brudepikekjoler osv - men selv det er så lett å både få kjøpt og selge videre på nett at leie ikke ville vært et alternativ her. Bunader syr vi selv i familien her, så der er ikke jeg i målgruppen for utleie. Jeg kunne nok funnet på å leie klær til meg selv, men kun dersom det dreide seg om finkjole til et bryllup eller noe slikt - og selv der har jeg egentlig en fullt fungerende garderobe av kjoler til alle nyanser av kleskode. Anonymkode: ad06d...b09 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #17 Skrevet 5. juni 2021 Hvis de kunne ha dynamiske priser slik at de som vil ha nytt betaler mer, og de som aksepterer brukte klær betaler mindre så har jeg trua. Dersom flere leier så vil helt sikkert resursbruken gå ned. Det er nok mange vinterdresser som ligger nedpakket i boden og ikke brukes. Anonymkode: 2e4a7...c04 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #18 Skrevet 5. juni 2021 Man får kjøpt en svartsekk med barneklær til noen hundrelapper jo ! Anonymkode: 8b18a...0aa 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #19 Skrevet 6. juni 2021 Hvor er alle de som kjøper nye klær? Alle brukte klær må jo komme fra et sted? Kanskje leie er noe for de som alltid vil ha nytt (eller som nytt)? Tror ikke utleie kan konkurrere med å kjøpe brukt når det gjelder pris. Anonymkode: 2e4a7...c04 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #20 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvor er alle de som kjøper nye klær? Alle brukte klær må jo komme fra et sted? Kanskje leie er noe for de som alltid vil ha nytt (eller som nytt)? Tror ikke utleie kan konkurrere med å kjøpe brukt når det gjelder pris. Anonymkode: 2e4a7...c04 Jeg kjøper stort sett nytt til eldstemann🙋🏼♀️ Har en lillebror som arver alt, og så en enda mindre fetter hvis det er noe igjen av klærne etter mine to villbasser. Anonymkode: 7b890...743
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå