AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Jeg er ute etter oppskrifter på gode og mettende salater. Tenker her på salater som hovedrett og ikke ved siden av annen mat. Noen som vil dele? Anonymkode: 67d02...ff8
Gjest Føsleguri Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 I dag hadde jeg salat med hjertesalat, tomat, agurk, rødløk, scampi, varmrøkt krydderlaks og salatost. Og fransk dressing.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #3 Skrevet 4. juni 2021 Vannmelon, spekeskinke, cherrytomater, feta, basilikum og balsamico glase er veldig godt kanskje mer som lunsj enn middag, i hvert fall hvis man bare spiser salaten. Men kanskje hvis man har noe brød til eller noe sånt. Anonymkode: bd70c...bdb
Brunhilde Skrevet 4. juni 2021 #4 Skrevet 4. juni 2021 Salat etter eget ønske, tomat, agurk, rødløk, sukkererter, mango, stekt sopp og kylling. Jeg bruker som regel bare balsamicoeddik som dressing, men denne er god med Cæsarsalatdressing også. Grovt brød ved siden av, så metter den godt, syns jeg.
Gjest Saph Skrevet 4. juni 2021 #5 Skrevet 4. juni 2021 Spekeskinke, pesto pasta, Ruccola, mozzarella og Rødløk.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #6 Skrevet 4. juni 2021 Jeg varierer hele tiden etter hva som er i kjøleskapet, men her er et par varianter fra i fjor sommer: - Grønn salat, god spekeskinke (feks Sandaniele), grillede halve fersken (penslet med olivenolje og grillet på snittflaten - og selvsagt friske, ikke hermetiske), småtomater i ulike farger, pinjekjerner, mynte, basilikum og en diger burrata - med vinaigrette av olivenolje, balsamico og sitron. - Salat (miks av ulike typer er best), ferske reker (helst store, feks Varangerreker om man får tak i), avokado, rosa grapefrukt, agurk skåret tynt på mandolin, frisk koriander og sursøt vinaigrette med sitron og frisk chili. Limebåter til. - Salade nicoise. Jeg liker en miks av små nypoteter og grønn salat i den (det er ofte enten/eller), grønne bønner, oliven, tomater, tynnskåret reddik, smilende egg, god hermetisk tunfisk, basilikum, og vinaigrette med rå hvitløk og sitron. Jeg liker brød til salat, og vil heller at de skal være friske enn mettende - dette (særlig de to første) er mat vi spiser når det er veldig varmt. Anonymkode: aacc1...688 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #7 Skrevet 4. juni 2021 Pastasalat med kylling! Bruker isberg/hjertesalat, soltørkede tomater, rødløk, fetaost, paprika, oliven, og en slags dressing av creme fraiche og pesto. Anonymkode: a01d1...70a
Frøkenfryd30 Skrevet 4. juni 2021 #8 Skrevet 4. juni 2021 1 pakke majones. 2 beger lettrømme. 2 ss karri. Litt salt og pepper. (Blandes sammen). Ha så oppi: Pastaskruer. 300 g spekeskinke. 1 agurk. 2-3 paprika (gjerne i litt forskjellige farger). 1 rødløk. Bland alt sammen og sett det i kjøleskapet. La den få "sette" seg i noen timer før servering. Veldig god 🙂
Hunter7 Skrevet 4. juni 2021 #9 Skrevet 4. juni 2021 Ymse salatblader (rucola, red chard, blodsalat, frisee, romana, isberg - alt ettersom hva som er tilgjengelig), ovnsstekte kikerter med krydder og urter, eple-/pære i terninger, couscous/quinoa/byggryn, agurkskiver, cherrytomater, bønnespirer, avocado, ferske rødbeteskiver. Sitronsaft som dressing Strimlet squash, cashew-kremost, cherrytomater, agurkskiver, ymse salatblader, hempfrø, avocado Ovnsbakte rødbeter, rucola, fileter av grapefrukt og appelsin, ricotta, og grovhakkede pekan-/pistasj-/valnøtter . Vinaigrette av appelsin- og grapefruktsaft Finstrimlet fersk fennikel, solsikkekjerner, hasselnøtter, grapefrukt-fileter. Ringler litt lønnesirup og appelsinjus over 3
Perelandra Skrevet 4. juni 2021 #10 Skrevet 4. juni 2021 Tråden er ryddet for tull og avsporinger. Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå