Gjest Warrior Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Hvis en dater noen, har sex og ene personen kan ha det hver gang, mens den andre synes det blir for mye og vil ikke ha sex så ofte. Da blir man jo forskjellig der, men ellers liker hverandre, kun det at ene trenger mer sex og andre trenger ikke så mye sex. Hva gjør folk da? Avslutter dating for man blir for forskjellig eller prøver å finne en mellomting så begge blir fornøyd? Dere som er i et forhold der ene trenger mye sex og andre mindre sex. Hvordan går forholdet og hva gjør dere for at begge blir fornøyd?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Man må jo snakke om det, men det er den som har minst lyst som har mest definisjonsmakt. Sex med en som ikke har lyst er virkelig helt uaktuelt og potensielt straffbart, mens en som har lyst på sex og ikke får det kommer i det- var- dumt- for- deg- kanskje du skal- ta- deg- en- runk- boksen. Hilsen en som får mindre enn ønskelig selv. Anonymkode: 7d4e9...01f 4
Trolltunge Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 Helt ærlig, da hadde jeg avsluttet. Jeg har vært i et forhold med en som ikke orket sex mer enn maks en gang i uka tidligere. Aldri mer! Om det ikke er veldig stort avvik kan nok den som har mest lyst klare å ha det litt sjeldnere enn ønsket, men det er alltid den som har høyest lyst som må tilpasse seg. Man bør aldri ha et "kompromiss " som medfører at den med minst lyst må ha sex uten lyst, for det vil stort sett bare føre til at vedkommende får enda mindre lyst. Dessuten er det verken greit eller gøy å ha sex med en som ikke egentlig har lyst. Pliktsex er en ugrei ting. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 Hvis du allerede i datingperioden ikke syns at dere har nok sex, så tror jeg ikke at dere er kompatible. Sexlysten daler som regel etter hvert i forholdet, og om daten din allerede i nyforelsket-fasen ikke er kåt nok for deg så tror jeg at dette vil føre til mange konflikter og sårede følelser på sikt, mange år inn i forholdet. Jeg har alltid hatt mye mindre sexlyst enn partneren min. Jeg har pliktsex annenhver uke men jeg har ikke vært kåt på partneren min på over 10 år. Anonymkode: d97b8...fae 7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 Om en date ikke tenner på meg går jeg ut av relasjonen. Gjorde en gang den feilen å fortsette forholdet fordi «alt annet med ham var så bra», ALDRI igjen. Anonymkode: f085b...e41 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 Jeg har vært i 2 forhold tidligere der jeg nesten måtte mase (gjorde det vel og noen ganger) om at vi skulle kose eller ha sex.. (ja, vet det er veldig turn-off.. Men man blir bra frustrert etter 2 uker uten når det sjelden ble prioritert over "kompis-tid"..) Så jeg er for å finne en mest mulig lik meg neste gang. Siden jeg vil gjerne ha noen som begjærer meg like mye som de begjærer meg.. Anonymkode: 8e810...969 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 Jeg har hatt mer sexlyst enn alle jeg har vært sammen med. Det kan være problematisk, men jeg føler det er verdt det. Det er jo ikke så ofte man forelsker seg. Gjennomsnittlig er det vel 5 ganger i livet eller noe slikt? Og så er det jo en del av de som faller vekk på grunn av ulike verdier eller livssituasjon. Jeg velger kjærligheten over sex. Det hadde vært vanskelig om mannen aldri hadde lyst. Hos oss har nok han lyst gjennomsnittlig en gang om dagen til en gang i uken, mens jeg generelt skulle hatt det flere ganger dagen, men er fornøyd nok med tre ganger i uken. Om det blir mye mindre enn det merker jeg at jeg føler meg tung og dyster. I begynnelsen var jeg bekymret, jeg hadde også hørt det at sexen dabber av. Det gjorde det heldigvis ikke her. Vi har helt fra starten hatt sex 2-3 ganger uken. Det økte heller når vi flyttet sammen. Men det finnes grenser. Jeg ville klart unngått å date mennesker som helst ikke ville ha sex mer enn en gang i uken eller slik (med mindre de var helt med på åpent forhold). Anonymkode: d434c...119 4
Resignert Skrevet 3. juni 2021 #8 Skrevet 3. juni 2021 Bare å gi opp et sånt forhold, jo før jo heller. Det blir sannsynligvis verre, ikke bedre. Ikke end opp like frustrert som meg. Merker jo at jeg etterhvert blir mer fiendtlig innstilt mot dama etterhvert som gapet øker. Det er vel neppe bra for noen av oss.....
CorvusCorax Skrevet 3. juni 2021 #9 Skrevet 3. juni 2021 Anbefaler deg å finne noen som du matcher med seksuelt. Et sånt forhold vil bare tære på dere begge. 3
Bamseklemmer Skrevet 4. juni 2021 #10 Skrevet 4. juni 2021 Ulik sexlyst er den mest vanlige krasjen mellom par, før eller senere blir det brudd. Som oftes er det den med høy sexlyst som tar den praten om brudd først... Så de som sier at sexen ikke er limet i et forhold tar skammelig feil, det er faktisk ingenting som overgår driftene til sex... Selv en overkåt hainnhoinn gnager av det tauet for å løpe bort til tispa si... faktisk ikke så ulik meg altså😂
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #11 Skrevet 4. juni 2021 At man er så i utakt allerede i startfasen er et veldig dårlig tegn. Hvis begge er forelsket, og har en noenlunde normal sexdrive, er det jo i denne fasen man ikke får nok av hverandre. Med mindre den ene er for intens, og det blir sexmas til en hver tid. Da kan den andre tenke at vedkommende kun er ute etter sex. Nøkkelen er kommunikasjon. Anonymkode: 79a03...b38 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #12 Skrevet 4. juni 2021 Jeg er sammen med kjæresten på tredje året nå. Han vil ha sex en gang i uka og jeg mye hyppigere. Han har vært sånn hele tiden. Jeg har nok selvfølelse til å skjønne at det ikke har med meg å gjøre. Jeg var utrolig frustrert i begynnelsen og holdt tidvis å gå på veggen. Var irritert på ham også. Men vi har pratet om det og han vet jeg ønsker mer. Nå bor vi sammen og min lyst har også dabbet litt av, sikkert fordi vi er oppå hverandre så ofte. Så er det alt det andre: Kyssingen, latteren, de gode samtalene, det gode vi gjør for hverandre og at vi prøver å underholde den andre ofte. At vi er på fylla sammen. Dette er verdt det for min del. Virkelig. Du må ta et eget valg, mener jeg. Anonymkode: d0644...2a2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #13 Skrevet 4. juni 2021 PS: Jeg onanerer ofte siden han ikke vil så ofte, og det vet han. Det er viktig at det er åpent, tenker jeg, at partneren vet at du er seksuell og at du ikke later som om vedkommende gir deg det du trenger på det området for å være mett. Jeg merker at det gjør at han også stepper opp. Anonymkode: d0644...2a2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #14 Skrevet 4. juni 2021 Bamseklemmer skrev (2 timer siden): Ulik sexlyst er den mest vanlige krasjen mellom par, før eller senere blir det brudd. Som oftes er det den med høy sexlyst som tar den praten om brudd først... Så de som sier at sexen ikke er limet i et forhold tar skammelig feil, det er faktisk ingenting som overgår driftene til sex... Selv en overkåt hainnhoinn gnager av det tauet for å løpe bort til tispa si... faktisk ikke så ulik meg altså😂 Jepp. En spiker er ikke den største delen av et hus, men uten dem henger resten ganske dårlig sammen. Anonymkode: 9abb3...402 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #15 Skrevet 4. juni 2021 Anser det som en uforenlig forskjell. Anonymkode: 9087b...6f2 1
Gjest Gyros Skrevet 4. juni 2021 #16 Skrevet 4. juni 2021 Hvis du satser på et langvarig forhold må du regne med at sexlyst går i bølger. Den ene kan i perioder ha mer lyst enn den andre osv. I startfasen av et forhold er sexlysten ofte preget av spontanitet, senere av mer responsiv art. Dvs. berøring, stimuli (oppvarming) må til for å vekke sexlysten (særlig hos kvinner). Har inntrykk av noen starter heftig og kan slutte ganske brått etter noen år av forholdet (av forskjellige grunner). Andre starter forsiktig og tar av ettersom årene går. Jeg tror det derfor er vanskelig å finne ut om partneren vil vise «langvarig» interesse for sex, tidlig i et forhold. Det er ofte «samarbeidet» underveis som i hovedsak avgjør om sexlysten opprettholdes over tid. Det kan være en god ide først å se på kjemien dere i mellom generelt. Er det lidenskap, trives dere i hverandres selskap, interesser, tro, evne til å snakke og drømme sammen? Nøkkelen til et godt sexliv er ofte god kommunikasjon. I «tørre» perioder bør kreativiteten slippes løs, finne nye måter å vekke lysten på, se på muligheter i stedet for umuligheter. Personer har ulike kjærlighetsspråk (nøkler til hjertet). Finn hverandres kjærlighetsspråk. Lær mer om hverandres tenningsmønster. Vårt forhold (ekteskap) har vart over 30 år. Livet har ikke vært problemfritt, men vi taklet overganger med raushet. Vi har ennå vår lidenskap og lekenhet inntakt og elsker jevnlig, gjerne 4-6 ganger i uken. Vår erfaring er at kroppen responderer positivt på alle måter ved et aktivt sexliv, - både fysisk og psykisk. Vi elsker å elske!
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #17 Skrevet 4. juni 2021 Jeg er en av de som fnyser av krav om å ikke spise frossenpizza, drikke noen øl i ukedagene eller leie bolig, men med sexlyst er jeg strengere. Hadde ikke inngått et forhold med en mann som hadde lavere sexlyst enn meg. Klart det kan variere med humør og ting i livet så han må ikke alltid ha lyst, men han må generelt ha stor appetitt på sex ellers vil det gå til helvete når nyforelskelsen er over. Dette er forhåpentligvis noen man skal leve med over tid, og da er det en vesentlig faktor. Anonymkode: 50f47...33d 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #18 Skrevet 5. juni 2021 Etter å ha vært i et forhold der vi var ganske ulike i sexlyst, til evig frustrasjon for meg, sørget jeg for å bare date folk med noenlunde lik lyst som meg. Så møtte jeg han jeg lurer på om er mannen i mitt liv. Han vil ikke ha sex så ofte som jeg vil, men han er samtidig den jeg har vært borti som har vært mest utforskende og villig til å prøve ut nye ting sammen. I starten var han litt usikker og vi hadde aldri den hyppige sexen i starten. Den kommer derimot mer nå som han er trygg. Og han synes det er sexy at jeg som dame vil mer enn ham... Vi er ikke lenger nyforelsket men det er egentlig nå vårt sexliv for alvor er i gang... Anonymkode: 53fe1...3cb
Trolltunge Skrevet 5. juni 2021 #19 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jepp. En spiker er ikke den største delen av et hus, men uten dem henger resten ganske dårlig sammen. Anonymkode: 9abb3...402 Herlig måte å si det på! Herved notert og stjålet. 👍😄 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #20 Skrevet 5. juni 2021 Alltid vanskelig det der. Jeg har alltid hatt "alt for stor" sexlyst. Antageligvis er det et bekreftelsesbehov og ikke reel sexlyst har jeg fått erfare nå som jeg er i et godt forhold der det går begge veier. Noen ganger tar jeg initiativ bare av gammel vane, der jeg egentlig ikke er så gira som jeg kan fremstå. Det har jeg lært meg og kontrollere ( med tidvis glipp) og når vi da har sex så er det mye bedre, enn bare å gjøre det for å gjøre det. Det viktigste for meg er den nærheten og koser vi har, og det gode tette båndet, kommunikasjonen og tryggheten jeg manglet med eksen min. Anonymkode: 34acb...b0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå