Gå til innhold

Grinete baby dagen etter rotavirus- vaksine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby fikk denne vaksinen i går og var helt slapp og søvnig da. Men i dag har baby vært veldig urolig og vanskelig å roe ned.

Noen som vet om det kan være en reaksjon på vaksinen? Kjente ikke igjen atferden, babyen er noen ganger urolig så klart, men i dag helt utrøstelig over flere timer. Veldig rart, kan det være en sammenheng?Deres erfaringer? 

Anonymkode: 7434f...c7f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er helt vanlig å reagere på vaksiner. 

Anonymkode: 5d6cd...8e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja etter den kan de få vondt i magen, så helt naturlig at de er litt redusert et par dager 

Anonymkode: 270ef...7a5

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig at de reagerer på rotavirusvaksinen. Min fikk veldig vondt i magen av den, men har ikke reagert på sprøyte-vaksine. 

Anonymkode: b1e70...447

AnonymBruker
Skrevet

Min baby fikk den forrige uke og de sa på helsestasjonen at reaksjoner kunne vare en uke.

Anonymkode: deb3b...7e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min baby fikk den forrige uke og de sa på helsestasjonen at reaksjoner kunne vare en uke.

Anonymkode: deb3b...7e5

Åå, det hadde jo vært greit å fått vite da. Ingen som sa noe om det her. Min fikk på mandag så tenkte at det kunne ikke være det som fortsatt gjorde han så sur i dag. Men hvis det varer såpass lenge så er det sikkert det. Pluss varmen. 

Anonymkode: 1f386...495

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Åå, det hadde jo vært greit å fått vite da. Ingen som sa noe om det her. Min fikk på mandag så tenkte at det kunne ikke være det som fortsatt gjorde han så sur i dag. Men hvis det varer såpass lenge så er det sikkert det. Pluss varmen. 

De sa til meg at han kunne få diare, men aldri noe om at min ellers så harmoniske baby ble en sutrebøtte fra morgen til kveld. Jeg holdt på å kollapse i dag før samboer endelig kom og tok over. Har bysset stående i 12 timer. Gråt konstant. Ganske heftig reaksjon vil jeg si og synes de kunne forberedt meg litt mer på det. Etter å ha lest på nett ser det ut som at veldig mange babyer reagerer sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

De sa til meg at han kunne få diare, men aldri noe om at min ellers så harmoniske baby ble en sutrebøtte fra morgen til kveld. Jeg holdt på å kollapse i dag før samboer endelig kom og tok over. Har bysset stående i 12 timer. Gråt konstant. Ganske heftig reaksjon vil jeg si og synes de kunne forberedt meg litt mer på det. Etter å ha lest på nett ser det ut som at veldig mange babyer reagerer sånn. 

Huff, det høres forferdelig slitsomt ut for både deg og babyen. De kunne godt advart bedre ja, så en ikke tror noe verre. Håper det går over snart! Har ikke vært fullt like ille her, litt blid innimellom men en kamp hver gang han skal sove. Følte egentlig det hadde løsnet litt med legging men de siste dagene har det vært sååå dårlig stemning 😅

AnonymBruker
Skrevet

Min hadde diaré i 3 uker og kastet opp i 3 dager... Gikk ned i vekt , og ble en helt annen baby. Fra og aldri gråte omtrent til å gråte sammenhengende i flere timer og måtte bysses konstant. Det første barnet mitt tok ikke den vaksina (ble født rett før den ble innført).

Jeg valgte å ikke ta andre dose av den.. Da bivirkningene ble nesten like ille som den sykdommen. Barnet er nå 2 år og har aldri hatt så ille diaré og oppkast som etter den vaksine.

Har tatt alle andre vaksiner,  så det er sagt. Kjenner bare at akkurat den vaksina ble jeg litt skeptisk til. Usikker på om neste barn skal ta den.

Tar dette som anonym,  da jeg vet at jeg kommer til å bli bitt hodet av og kalt vaksinemotstander og det som verre er... 

Anonymkode: 0c430...1b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tar dette som anonym,  da jeg vet at jeg kommer til å bli bitt hodet av og kalt vaksinemotstander og det som verre er... 

Muligens litt avsporingen, men på min helsestasjon hadde de en litt annen holdning til denne vaksinen enn til andre vaksiner. For det første sa de at man først og fremst vaksinerer mot rotavirus av samfunnsøkonomiske hensyn. Babyer med rotavirus havner nesten alltid på sykehuset pga dehydrering, men de overlever. Dette er dog ganske dyrt for staten. De var også veldig på at jeg kunne velge helt selv om min skulle ha dose to når hn fikk magesmerter av dose én. De var altså åpne for at denne vaksinen kunne droppes. Jeg valgte å la min få dose to, siden hn "bare" fikk kolikksmerter noen dager, altså ikke noe farlig reaksjon, og reaksjonen ble mye mildere ved dose to.

Anonymkode: b1e70...447

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min hadde diaré i 3 uker og kastet opp i 3 dager... Gikk ned i vekt , og ble en helt annen baby. Fra og aldri gråte omtrent til å gråte sammenhengende i flere timer og måtte bysses konstant. Det første barnet mitt tok ikke den vaksina (ble født rett før den ble innført).

Jeg valgte å ikke ta andre dose av den.. Da bivirkningene ble nesten like ille som den sykdommen. Barnet er nå 2 år og har aldri hatt så ille diaré og oppkast som etter den vaksine.

Har tatt alle andre vaksiner,  så det er sagt. Kjenner bare at akkurat den vaksina ble jeg litt skeptisk til. Usikker på om neste barn skal ta den.

Sykepleier på helsestasjonen hintet om at det var litt overdrevet med denne vaksinen og at man kunne droppe den uten store protester fra dem. Men min samboer sto bastant på at det skulle vi så absolutt. 

Men baby er fin igjen nå. Var dagen etter han fikk en skikkelig reaksjon. Det var helt ekstremt faktisk, gråt og gråt i timesvis. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...