AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Hva tenker du om å reise på ferie til et annet Europeisk land i sommer som gravid, men fullbeskyttet (altså fullvaksinert, eller nylig gjennomgått Covid-19)? Er det uansvarlig, eller greit? Anonymkode: 06340...b39
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Jeg tenker at det kommer an på situasjonen i landet du skal til. Anonymkode: c34d9...718 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 Jeg tenker at jeg ikke skjønner hvorfor folk på død og liv på reise. Anonymkode: 00a1a...25c 13
Sequoia Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg tenker at jeg ikke skjønner hvorfor folk på død og liv på reise. Anonymkode: 00a1a...25c Det er jo et annet spørsmål, men når det ikke lenger utgjør noen smitterisiko ser jeg ikke problemet?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 Ved lavt smittetrykk i landet du skal til og godkjent fra reiseforsikringen er det greit nok. Men du har ingen garanti for at «fullbeskyttet» faktisk betyr null sjans for smitte. Så ville vært forsiktig. Og så tenker jeg det kommer litt an på hvorfor du drar, å besøke nær familie blir noe annet enn å reise bare «fordi man kan». Anonymkode: 056fd...d8b 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 Alle må gjøre det de selv er komfortable med, men jeg hadde ikke reist til sør-europa i sommer om jeg så fikk betalt for det. Litt fordi jeg ikke hadde slappet av pga covid, men også fordi jeg takler varme som en isbjørn som gravid 😂😂 Anonymkode: dff28...a5d 3
Niny Skrevet 3. juni 2021 #8 Skrevet 3. juni 2021 Sålenge jeg er gravid så kunne det ikke falt meg inn å dra på ferie til utlandet i år, uansett hvor i verden det skulle være. I år skal graviditeten stå i fokus, så får vi dille rundt her i Norge. Så når babyen har kommet og vokst litt så får vi heller igjen ta en vel etterlengtet ferie til o store utland. Men det er min mening om min graviditet 😉 6
Amatariel Skrevet 3. juni 2021 #9 Skrevet 3. juni 2021 Jeg ville aldri gjort det. Er skeptisk til å reise i år i utgangspunktet, og i alle fall ikke som gravid nå. Norge er verdens beste land helse- og velferdsmessig, så bare tanken på å bli syk i utlandet eller at noe skulle skje. Nei... ville aldri tilgitt meg selv. Den utenlandsferien kan fint vente. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #10 Skrevet 3. juni 2021 Amatariel skrev (1 minutt siden): Jeg ville aldri gjort det. Er skeptisk til å reise i år i utgangspunktet, og i alle fall ikke som gravid nå. Norge er verdens beste land helse- og velferdsmessig, så bare tanken på å bli syk i utlandet eller at noe skulle skje. Nei... ville aldri tilgitt meg selv. Den utenlandsferien kan fint vente. Velferdsmessig/trygdesystem, ja. Helsemessig? Klart nei. Helsevesenet vårt er ikke best i verden. Anonymkode: 33e31...916 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #11 Skrevet 3. juni 2021 Hvorfor må dere på død og liv dra til sør-Europa nå mens du er gravid? Anonymkode: 334d4...f31 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #12 Skrevet 3. juni 2021 På et eller annet tidspunkt vil covid være en del av hverdagen på linje med de andre luftveissykdommene som dukker opp, slik som influensa. Frem til da vil det være en risiko uansett hvor du reiser. Risikoen består ikke bare i at du selv kan bli syk, men at du bidrar til å spre viruset. En vaksine holder ikke viruset borte fra deg, den fungerer ikke som et slags virusskremsel. En vaksine gjør at du bekjemper viruset mer effektivt når du blir smittet. Dersom det er smitte i noen områder du drar gjennom kan du fange den opp og gi den videre. Det er dette du, og alle andre som reiser, må tenke på. Anonymkode: 8136c...4f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå