AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Del Skrevet 3. juni 2021 Jeg lette etter noe på nettet, om tekst til en pensjonist-kort. Må ha kommet til en feil side. For nå er kalenderen min full av, ja dere ser. Hva gjør jeg? Jeg får ikke deletet heller. Hva skal jeg gjøre. Anonymkode: 803cd...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #2 Del Skrevet 3. juni 2021 TS her. Virus heter vel det kanskje. Anonymkode: 803cd...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Problemløseren Skrevet 3. juni 2021 #3 Del Skrevet 3. juni 2021 Skru den av og ta den med til butikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 3. juni 2021 #4 Del Skrevet 3. juni 2021 Du er ikke hacket. Det er ikke et virus heller. Det du ser er kalenderoppføringer som er lagt til i en kalender du abonnerer på. En litt kreativ form for spam rett og slett. Ta en titt under Passwords & Accounts i innstillingene på telefonen din og se om du ser en oppføring som ikke ser ut til å høre hjemme der. Du kan også sjekke under General > Profiles. Problemløseren skrev (3 minutter siden): Skru den av og ta den med til butikken Det kan man selvfølgelig gjøre om man vil betale blodpris for noe man sannsynligvis enkelt kan fikse selv. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5 Del Skrevet 3. juni 2021 Jeg ringte en Apple-butikk. De hjelper deg. Det tar veldig kort tid å fixe, men du må vite hva du skal gjøre Anonymkode: 0e0cc...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #6 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ringte en Apple-butikk. De hjelper deg. Det tar veldig kort tid å fixe, men du må vite hva du skal gjøre Anonymkode: 0e0cc...a7c FInnes det egen apple butikk? Jeg kjøpte mobilen via Onecall. TS Anonymkode: 803cd...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #7 Del Skrevet 3. juni 2021 Jdz skrev (8 minutter siden): Du er ikke hacket. Det er ikke et virus heller. Det du ser er kalenderoppføringer som er lagt til i en kalender du abonnerer på. En litt kreativ form for spam rett og slett. Ta en titt under Passwords & Accounts i innstillingene på telefonen din og se om du ser en oppføring som ikke ser ut til å høre hjemme der. Du kan også sjekke under General > Profiles. Det kan man selvfølgelig gjøre om man vil betale blodpris for noe man sannsynligvis enkelt kan fikse selv. Disse har jeg under General Anonymkode: 803cd...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #8 Del Skrevet 3. juni 2021 Jdz skrev (9 minutter siden): Du er ikke hacket. Det er ikke et virus heller. Det du ser er kalenderoppføringer som er lagt til i en kalender du abonnerer på. En litt kreativ form for spam rett og slett. Ta en titt under Passwords & Accounts i innstillingene på telefonen din og se om du ser en oppføring som ikke ser ut til å høre hjemme der. Du kan også sjekke under General > Profiles. Det kan man selvfølgelig gjøre om man vil betale blodpris for noe man sannsynligvis enkelt kan fikse selv. Jeg har fått helt hetta. Kalender oppføringer kom rett etter at jeg åpnet den siden. Trodde de hadde noen lure tekst til kort. Så jeg får nå en varsel hv. 15. min. FInner ikke password & accounts el. General har profile under seg. Anonymkode: 803cd...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #9 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): FInnes det egen apple butikk? Jeg kjøpte mobilen via Onecall. TS Anonymkode: 803cd...0f3 Du kan ringe Eplehuset! Anonymkode: af9b9...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #10 Del Skrevet 3. juni 2021 Bare gå til calendar i innstillinger og slett de kontoene som har blitt lagt til. Ble endret fra password and accounts for en tid tilbake slik at du må gå til calendar via innstillinger istedenfor. Anonymkode: b483f...573 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 3. juni 2021 #11 Del Skrevet 3. juni 2021 Alltid greit med en clean install etter å ha vært borti sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #12 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Bare gå til calendar i innstillinger og slett de kontoene som har blitt lagt til. Ble endret fra password and accounts for en tid tilbake slik at du må gå til calendar via innstillinger istedenfor. Anonymkode: b483f...573 Jeg finner fortsatt ikke calender via instillinger. Men jeg gjorde som det sto på apple.support. Så nå har jeg fjernet fra kalenderen ihvertfall. En annen ting jeg la merke til at der de ba meg om å laste ned xxxx for antivirus, var forskjellig på hver eneste kalender oppføring. Jeg har verken trykt på linken, eller lastet ned. Men jeg vil gjerne dobbelsjekke ift calender og kontooppslag der, så vet du hvordan jeg kommer meg dit AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du kan ringe Eplehuset! Anonymkode: af9b9...a40 Jeg chattet med eplehuset nå. De svarte: Skjønner, nei dette er nok bare noe harmløst som du har plukket opp ett eller annet sted men skal ikke ha noe særlig å si her 😊 Jeg spurte om de var sikre på at det sikre på at det ikke kan være virus. Sa også at jeg ikke hadde lastet ned eller trykket på linken. Da svarte de: Skjønner, nei tror som sagt ikke dette er noe å bry seg med så lenge du får fjernet varslene 😊 Anonymkode: 803cd...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #13 Del Skrevet 3. juni 2021 K.B. skrev (18 minutter siden): Alltid greit med en clean install etter å ha vært borti sånt. Tenker du på re-installere fra fabrikkinstillinger? Hva gjør jeg så med bildene. De har ikke vært kopiert over på lenge. Anonymkode: 803cd...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #14 Del Skrevet 3. juni 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker du på re-installere fra fabrikkinstillinger? Hva gjør jeg så med bildene. De har ikke vært kopiert over på lenge. Anonymkode: 803cd...0f3 Kopier dem nå da vel, før du kjører reset? Telefonen fungerer vel, det er bare varsler for kalenderoppføringer du får. Eplehuset og flere her inne har gitt greie forklaringer. Anonymkode: 21793...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #15 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kopier dem nå da vel, før du kjører reset? Telefonen fungerer vel, det er bare varsler for kalenderoppføringer du får. Eplehuset og flere her inne har gitt greie forklaringer. Anonymkode: 21793...dc2 Jeg trodde du mente nå med en gang, før jeg gjør noe som helst annet. Jeg kan kopiere over, da jeg går ut fra at det kun var kalenderspam, og jeg verken trykket på linken eller lastet ned noe, så finnes det ikke virus på mobilen. Da kopierer jeg over. Anonymkode: 803cd...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #16 Del Skrevet 3. juni 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg trodde du mente nå med en gang, før jeg gjør noe som helst annet. Jeg kan kopiere over, da jeg går ut fra at det kun var kalenderspam, og jeg verken trykket på linken eller lastet ned noe, så finnes det ikke virus på mobilen. Da kopierer jeg over. Anonymkode: 803cd...0f3 Det er en grei antagelse. Det er i tillegg sjelden vare at virus påvirker og sprer seg via bilder, da de generelt ikke er "kjørbare" i motsetning til programfiler, office-filer med makroer ol. Ta backup til PC/iCloud eller lignende, og reset, om du ikke vil ta jobben med å fjerne kalendern(e) som er lagt til. Anonymkode: 21793...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #17 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er en grei antagelse. Det er i tillegg sjelden vare at virus påvirker og sprer seg via bilder, da de generelt ikke er "kjørbare" i motsetning til programfiler, office-filer med makroer ol. Ta backup til PC/iCloud eller lignende, og reset, om du ikke vil ta jobben med å fjerne kalendern(e) som er lagt til. Anonymkode: 21793...dc2 Jeg har fjernet kalenderoppføringene. Men jeg har fortsatt ikke skjønt hvordan jeg finner kalender under innstillinger og slette ukjente kontoer derfra. Så da er det det igjen, så fort jeg finner ut hvordan jeg finner den i innstillinger Anonymkode: 803cd...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå