AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Jeg er en 52 år gammel kvinne, har et barn og kjæreste. Jeg har 4 årig universitet/ høyskoleutdannelse. Saken er den at jeg lurer på om jeg er mer umoden enn andre kvinner på min alder? Jeg ønsket meg ikke barn da jeg var i 20-årene selv om jeg hadde kjæreste, og tenkt at jeg aldri skulle ha barn. Jeg ønsket ikke å flytte sammen med kjæresten min da jeg var i 20-årene, men var veldig fornøyd med å bo i kollektiv og tenkte at jeg skulle bo sammen med venninnene mine hele tiden, samtidig som jeg også skulle være sammen med kjæresten min. Da jeg var 30 år var jeg i et nytt forhold og da fikk jeg plutselig lyst til å bli samboer, men han jeg var sammen med da ville vi skulle være særboere. Vi fikk et barn sammen og så røk forholdet. Da jeg var 40 ble jeg sammen med han som jeg er med i dag. Jeg har aldri interessert meg for politikk eller nyheter, og begynte først å se Dagsrevyen og lese dagsaktuelle saker og politikk i avisene for ca 8-10 år siden. Det jeg liker best å se på er serier som Hvite gutter, Basic Bitch osv, altså program som henvender seg til de som kunne vært mine barn. Mine venninner ser dokumentarer og politiske debatter og synes at "Nytt på nytt" er ukens høydepunkt...Gjesp Jeg er en veldig drømmende person som fantaserer mye... Anonymkode: c8332...1ae
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Du er kanskje litt enkel og overflatisk, men det er greit å være det. Anonymkode: 53697...880 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 Høres ikke unormalt ut. jeg er 31, men jobber med en del damer i 50-åra, og det er ikke sånn at de fremstår spesielt modne og reflekterte egentlig. Flere av dem har sagt rett ut at de verken bryr seg om politikk eller stemmer, da politikk uansett ikke "påvirker hverdagen deres", som de sier. Helt utrolig. Anonymkode: ee554...861 2
Tulling Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 Er vel ikke så viktig så lenge det fungerer for deg. 3
Callisto83 Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 Definer modenhet? Jeg føler ofte jeg mister hjerneceller når jeg følger med på politiske debatter nå for tiden, og ler ikke like godt av Nytt på Nytt nå som jeg gjorde før, når Anne Kat Hærland og Knut Nærum var med. For meg handler modenhet kanskje litt om å ha kontroll på ting i hverdagen, og evnen til å leve et liv jeg - og de rundt meg - er fornøyd med. Resten er personlighetstrekk. Folk har veldig forskjellig personlighet, og det setter jeg pris på. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 Callisto83 skrev (2 timer siden): Definer modenhet? Jeg føler ofte jeg mister hjerneceller når jeg følger med på politiske debatter nå for tiden, og ler ikke like godt av Nytt på Nytt nå som jeg gjorde før, når Anne Kat Hærland og Knut Nærum var med. For meg handler modenhet kanskje litt om å ha kontroll på ting i hverdagen, og evnen til å leve et liv jeg - og de rundt meg - er fornøyd med. Resten er personlighetstrekk. Folk har veldig forskjellig personlighet, og det setter jeg pris på. Modenhet for meg betyr å gjøre det som alderen tilsier/ det som samfunnet rundt deg forventer. Er du 50 år skal du bo i enebolig, ha barnebarn, være interessert i strikking og hekling, se litt kjerring ut og gå tur med venninnen om kvelden for å slanke seg. Jeg føler meg veldig barnslig og er vel mentalt på rundt 28/30 år. Jeg synes det er helt forferdelig å bli eldre og får sjokk når jeg ser meg selv i speilet, og ser at årene har tæret på utseendet, mens mange av mine venninner synes det er helt greit å få grått hår, åreknuter og er veldig sikker på seg selv. De melder seg inn i strikkegrupper, går på "klubb" og sitter og hekler/skravler og spise fyrstekake, samler på porselen og er litt "kjerringaktig" synes jeg. De hører på svensk visepop, mens jeg lytter til rap/ elektronika og også litt listepop. De synes jeg er rar som gjør de samme tingene jeg gjorde for 20-30 år siden, mens jeg synes de er rare som har sluttet med det de gjorde for 20-30 år siden, og begynt med de samme tingene som mødrene deres gjorde da de var på vår alder. Ts Anonymkode: c8332...1ae
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 Modenhet kan vel også bety at man ikke bruker så mye energi på ting man ikke har særlig kontroll over. Jeg er 52, mann og følger langt mindre på nyheter, politiske debatter og media enn jeg gjorde i 20-30 årene. Jeg gjør min demokratiske plikt ved å stemme ved valg, men følger ikke med på all små-politisk kjekling som media blåser opp til monumentale politiske forskjeller. Anonymkode: fd497...a3c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå