AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Den lego og duplo som de fleste barnehager har, er det mest et sammensurium av det de har fått fra foreldre og andre? Eller bestiller de selv? Og kjøper dere disse dyre pakkene med dette hjemme? Synes barnet ditt det er litt mer stas å leke med det hn har hjemme? Anonymkode: 8267d...2ba
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Barnehagen vår har masse lego og duplo fra 80/90-tallet. Endel "sjeldne" figurer som gjør at jeg kjenner igjen årgangen og jeg har satt meg litt for godt inn i dette kjenner jeg. Tror de har omtrent en pappeske full av hvert. Jeg kjøpte (altfor mye) lego og duplo på loppemarked da eldstebarnet var baby - regnet med at det ble kjempepopulært - så jeg har 4-5 bananesker fulle med duplobiter, 1 eske med vanlig lego og 1 eske med Lego Friends. Vi har alle mulige slags dyr og to fulle togsett. I tillegg har barna fått flere store flotte sett til bursdag/jul. Det er greie leker, men ikke mer populære enn for eksempel grytene i gryteskapet eller en ubevoktet blomsterpotte full av jord for de yngste. Og for 7-åringen trumfer ipaden alt. Så sånn sett bortkastede penger. ( Anonymkode: 088ae...942
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 Vi begynte med å kjøpe noen sett duplo, men vi fant ut at hvis det skulle bli morsomt å bygge måtte vi ha ganske mye, så da kjøpte vi en stor boks på Finn. Det ble lekt med mye med, vi tok med på ferie og alt mulig. Senere gjorde vi det samme med lego, også veldig populært. De har noe lego i barnehagen også, men i det siste har de nesten ikke fått lekt med det pga. corona og krav til vasking hele tida, så det er bra vi har hjemme. Den duploen de har tror jeg er fra spesielle sett laget for barnehager, den ser ny ut, men jeg kjenner ikke igjen sett og figurer fra butikkene. Anonymkode: 5404c...b69 1
Xfreya Skrevet 4. juni 2021 #4 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 3.6.2021 den 15.32): Barnehagen vår har masse lego og duplo fra 80/90-tallet. Endel "sjeldne" figurer som gjør at jeg kjenner igjen årgangen og jeg har satt meg litt for godt inn i dette kjenner jeg. Tror de har omtrent en pappeske full av hvert. Jeg kjøpte (altfor mye) lego og duplo på loppemarked da eldstebarnet var baby - regnet med at det ble kjempepopulært - så jeg har 4-5 bananesker fulle med duplobiter, 1 eske med vanlig lego og 1 eske med Lego Friends. Vi har alle mulige slags dyr og to fulle togsett. I tillegg har barna fått flere store flotte sett til bursdag/jul. Det er greie leker, men ikke mer populære enn for eksempel grytene i gryteskapet eller en ubevoktet blomsterpotte full av jord for de yngste. Og for 7-åringen trumfer ipaden alt. Så sånn sett bortkastede penger. ( Anonymkode: 088ae...942 Respekt! 4-5 banankasser med duplo er myyyyye duplo!!!😄
BMF Skrevet 4. juni 2021 #5 Skrevet 4. juni 2021 Barnehager kjøper kjempesett av forskjellige leverandører. Dette er sett som er beregnet kun for barnehager / SFO.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #6 Skrevet 4. juni 2021 Xfreya skrev (3 timer siden): Respekt! 4-5 banankasser med duplo er myyyyye duplo!!!😄 Vi har arvet mye duplo. Vil tro vi har mellom 1 og 2 søppelsekker. Det positive er at de kan bygge så masse gøy. Min eldste er 12 nå men kan ennå sette seg ned å bygge masse gøy med den. (Duplo er det vi har av leker på hytta) Anbefaler finn, billig moro i mange år fremover! Anonymkode: 9bd04...f1a 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #7 Skrevet 5. juni 2021 Lego/Duplo har en egen linje med produkter som heter education. Typisk store sett med mange basisklosser som kan kombineres på flere måter, så man ikke er stuck dersom man mister en bit eller to. Gjerne med en pedagogisk vri, som her: https://www.lekolar.no/sortiment/leker/lego-education/lego-education/lego-education-byggesett-folelser/ Men så er det jo forskjell på barnehager også. Eldre barnehager kan jo ha mye diverse liggende fra tidligere, og små private barnehager kjøper kanskje ikke så store sett som de som selges direkte mot utdanningsinstitusjoner. Vi har litt Duplo til vår (snart) toåring. Et "starter set" omtrent tilsvarende dette https://www.ark.no/boker/unknown-Klosseboks-LEGO-DUPLO-5702016617740?gclid=Cj0KCQjwnueFBhChARIsAPu3YkSwuSAEJmuYd6HMGU8QLTjCTI1YrzinO7U7ni1TTmNmHZG5zNNF5RIaAqImEALw_wcB&gclsrc=aw.ds og i tillegg har vi kjøpt noe kjøretøy ved siden av. Ungen virker så langt ganske interessert, men som toåringer flest kommer det veldig an på dagsform hvor mye hun trøyer seg. Hun klarer fint å sette klosser sammen, bygge tårn osv. men har ikke helt evnene til å bygge Anonymkode: 429fa...9f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå