AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Jeg har tinnitus, både during/fossefall og piping, i begge ørene. Opplever ofte at en del lamper lager en lyd som minner veldig om tinnitusen min. Synes det er litt slitsomt for da kjennes liksom tinnitusen ekstra høy, men i gjengjeld er det da utrolig deilig å skru av lampen for da kjennes den normale tinnitusen min mye lavere. Har prøvd å snakke om dette med folk rundt meg, men de sier at de ikke hører noe fra lampene, og jeg føler meg litt rar. Er det andre der ute som hører tinnitusaktige lyder fra lamper? Eller er jeg helt sprø? Anonymkode: 557ff...b67 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Jeg har ikke tinnitus og er heller ikke sprø, men jeg har særdeles god hørsel; og jeg hører også lyd fra en del lamper. verstingen er enkelte lysrørlamper, de er skikkelig plagsomme. Husk at store deler av befolkningen har nedsatt hørsel, mye pga. at de har brukt mye headset og hatt på for høy(og høyfrekvent) lyd over lengre tid. Anonymkode: c94a4...383 3
Pillarguri Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 Nei, du er ikke sprø. Det er ofte at pærene i lampen begynner å lage en veldig høy irriterende lyd. Det skjer gjerne like før de ryker. Lytt deg frem til hvilken lampe det er som "hyler", skift pære og problemet er sannsynligvis løst. Hos oss reagerer jeg kraftig på lyden, mens mannen min sier at han hører den ikke. 2
ekkoet Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 Det finnes apper til telefon som måler lyd, du kan prøve å holde denne i nærheten av lampen når du slår den av/på, da vil du kunne se en ev endring. Jeg hører også lyder fra noen lamper, har bla. en lampe med 3 pærer der alle er gåen (lampen er mørk, men henger vanskelig til så har ikke fått skiftet enda). Likvel kan jeg høre om lampen er på eller av.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 Det er lyd fra enkelte lamper jo, både meg og mannen hører det. Særlig de uplightene man skrur gradvis - vi sluttet å bruke den Anonymkode: a41cf...282 2
Eneri Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 Vi har en slik lampe. Type med et uplight med frostet skjerm+en spotlysarm. Det er dimming på uplighten. Hvis vi ikke skrur på full lysstyrke på uplight så piper og durer den. Utrolig irriterende. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 Vi har en dimmer som lager sånn lyd konstant og jeg blir småsprø. Tror ikke elektrisiteten er helt som den skal her, men vi leier og jeg orker ikke sitte i mørket. Vi har også en veggovn som lager lignende lyd. Anonymkode: dc17e...301
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå