AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Hvilke psykiske grunner er reelt nok til at lege sykemelder deg i en lang periode? Da mener jeg så lenge at man til slutt må søke aap eller noe annet? er det nok grunn at man utaggerer med vold og sinne etter hver arbeidsdag? At man føler man ikke klarer å leve fordi en jobb psyker deg ut, selv om arbeidsmiljøet eller jobben i seg selv ikke er problemet? Hva må man gjøre i en slik situasjon? Anonymkode: 11c76...860
TinaChristina Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Når din psykiske helse er så ille at du mestrer mindre i livet ellers dersom du er på jobb. At din livskvalitet er dårligere. At du møter den berømte veggen, eller er i ferd med å gjøre det. Da bør du absolutt få sykemelding.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 TinaChristina skrev (29 minutter siden): Når din psykiske helse er så ille at du mestrer mindre i livet ellers dersom du er på jobb. At din livskvalitet er dårligere. At du møter den berømte veggen, eller er i ferd med å gjøre det. Da bør du absolutt få sykemelding. Jeg har hele tiden skyldfølelse for at jeg er sykemeldt. Stemmene i hodet mitt sier jeg er patetisk og burde skamme meg for å ta min mentale helse på «alvor». Jeg blir så sliten. Hvorfor kan ikke jeg akseptere at jeg ikke har det bra? Anonymkode: 11c76...860
TinaChristina Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har hele tiden skyldfølelse for at jeg er sykemeldt. Stemmene i hodet mitt sier jeg er patetisk og burde skamme meg for å ta min mentale helse på «alvor». Jeg blir så sliten. Hvorfor kan ikke jeg akseptere at jeg ikke har det bra? Anonymkode: 11c76...860 Jeg forstår deg godt, har selv vært der. Men opplevde å bli sykere av å presse meg og skamme meg. Til slutt måtte jeg bare innse at hei, jeg er faktisk syk. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #5 Skrevet 4. juni 2021 Kommer an på hvordan du fungerer i det daglige. Jeg mistet funksjonsevnen mer og mer, leiligheten ble fullstendig vanskjøttet, så forsvant normale matvaner, så hygiene, ofret desperat alt dette for å forsøke å stå i jobb. Ble tatt på fersken i å selvskade PÅ jobb og vips var jeg på legevakta og så på ambulant akutt-team fordi jeg var suicidal. Må legge til at jeg var til fastlegen i forkant av dette for å forsøke å få behandling, delvis sykemelding, hva som helst bare det hjalp, men "man kan ikke bli sykemeldt fordi man er sliten." Så, det kommer veldig an på legen. Ble anbefalt å bytte lege av AAT(var visstnok beryktet?), som jeg gjorde, og den legen henviste meg omgående til terapeutisk behandling og jeg ble satt på antidepressiva og fulgt tett opp. Det er et år siden og jeg føler jeg har vært gjennom en eksorsisme i mangel på en bedre sammenligning:P Moralen i historien er; ikke vent for lenge og vær kritisk til fastlegen, bytt om nødvendig. Anonymkode: e2ead...bf9
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #6 Skrevet 4. juni 2021 Prøvd med en annen jobb? Anonymkode: aabcd...677
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #7 Skrevet 4. juni 2021 Langvarig sykemelding er vel sjeldent det første man prøver.. om du føler det slik så bør du jo først og fremst starte prosessen med å få deg en ny jobb, eller omskolere deg til en annen jobb, gjør du det? Du er nødt til å ta tak selv om du har det så ille med det du jobber med. Du kan også få henvisning til psykolog/psykiater av legen. De vil vel også gjerne forsøke gradert sykemelding først. Anonymkode: 8b520...af1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå