Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mangler en attest for en kortvarig stilling på 6 mnd jeg hadde for ca. 10 år siden. 

My arbeidsgiver har bedt om attest for denne jobben da de skal regne ansiennitet. Jeg har ikke den, og det er så lenge siden at jeg vet ikke om de husker meg. 

Hva bør jeg gjøre? Hvilke konsekvenser får det å mangle den, annet enn lavere lønn? 

Jeg har attester og referanser fra de andre jobbene jeg har hatt. 

Anonymkode: 8ad1f...6e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan vel ikke få andre konsekvenser enn lavere lønn. Eller hva tenker du på? 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, spegel said:

Det kan vel ikke få andre konsekvenser enn lavere lønn. Eller hva tenker du på? 

Vil ikke at de skal tro at jeg lyver på cven. Men det var en av mine første jobber for lenge siden, snakk om kanskje 10 timer i uka i 6mnd, så vet ikke hvor mye ekstra annsenitet jeg ville fått uansett. 

Jobben var i 2010 så vet ikke om man fremdeles er registret systemet til arbeidsgiver om ingen husker meg? 

Anonymkode: 8ad1f...6e6

AnonymBruker
Skrevet

Ta en telefon og forhør deg. De skal vel ha registrert ansatte bakover i tid? 

Anonymkode: d2054...07d

AnonymBruker
Skrevet

Er du ansatt i jobben din nå utelukkende basert på erfaringen fra 10 år siden? Hvis bei, så bryr de seg garantert ikke. Du kan be NAV om utskrift fra Aa-registeret, men det vil kun inneholde det som arbeidsgiver har rapportert inn av lønn/timer, ingen attest. 

Anonymkode: 8eabf...945

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...