Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utdannet lærer (adjunkt med tilleggsutdannelse - bachelorgrad i språk + ppu). Jeg er rett og slett dritlei, og ser meg om etter noe annet. Problemet er bare at jeg sliter veldig med å finne en annen jobb! Vet det er flere tråder om dette fra før av, men finner ikke så mange gode svar. Dere som har forlatt yrket, hva jobber dere med? Hvilke type jobber søkte dere på? Kjenner jeg allerede gruer meg til neste skoleår og grøsser ved tanken på å skulle jobbe som lærer fremover. 

Anonymkode: 3edad...2d0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har møtt lærere på Nav og hos bedrifter som via nav følger opp aap klienter opp mot jobb og innen rusomsorg med miljøarbeid.

Endret av Duff
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler karriereveiledning og muligens litt videreutdanning innen administrasjon. 

Anonymkode: 6a9ee...109

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Offentlig administrasjon, NAV, bedrifter med tilrettelagt arbeid og sikkert mange flere. Bare vær forberedt på å ta et lønnskutt når du bytter bransje. De lærerne som går over i andre bedre betalte stillinger må ha en spesielt etterspurt kompetanse eller fagkrets. 

Anonymkode: e1c26...0a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk "NTNU Videre" for videreutdanninger til læreryrket. Bl.a skolerådgiver. Der får du tips. 

Anonymkode: 2009a...d52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Følger denne. Jeg er 45, og det er totalt uaktuelt å fortsette! Jeg får en "flykt eller kjemp" - følelse når jeg tenker på å ta fatt på et nytt skoleår 😣 

Anonymkode: c67f6...1db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan kanskje få jobb i bhg? Vet ikke om det er så mye bedre da😅

Anonymkode: 6de2d...94e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan kanskje få jobb i bhg? Vet ikke om det er så mye bedre da😅

Anonymkode: 6de2d...94e

I bhg blir lærere assistenter, dårlig betalt.  

AnonymBruker
Skrevet

Statsforvalteren, fylkeskommunen, PPT, Statsped, BUP, habtjenenesten, voksenopplæring, karriereveiledning m, NAV, tilrettelagt bolig…

Anonymkode: f2028...aab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kunne du jobbet med oversettelse eller tolk? 

Anonymkode: 6f640...dd5

AnonymBruker
Skrevet

Studieadministrasjon på universitet eller høyskole.

Anonymkode: 816a7...ee1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med bachelor i språk og ett år ppu vil det være vanskelig å få jobber som nevnes her.. ville bygget på med hr og ledelse eller noe annet administrativt/økonomi 

Anonymkode: 75a77...9bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en adjunkt med tilleggsutdanning som nå jobber som veileder i en bedrift som driver med varig tilrettelagt arbeid. Er du litt handy kan det være noe for deg. Angrer ikke et sekund på at jeg skiftet karriere.

Anonymkode: e1c26...0a6

Skrevet

Ta noen emner i it og design og vips så kan du få jobb som ux designer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo være godt egnet til å holde foredrag, kurs osv? Vant til å stå foran folk og snakke på en måte så folk forstår det. Hvordan kan du bruke dette? Jeg vil tro du er god på å planlegge og organisere også? Er prosjektleder noe? 

Anonymkode: 2009a...d52

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slutter i år, samme hva. 

Har søkt på nye studier, men vil helst ha jobb. 

Søkt på stillinger som miljøterapeut, karriereveiledning, kulturskolelærer, butikk, meuseumsformidler... Lite respons desverre. 

Tenker at med dine fag kan du prøve journalist og oversetter. 

Anonymkode: 9da00...1cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobbe i barnehage som barnehagetante?

Anonymkode: fb8c0...2ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Med bachelor i språk og ett år ppu vil det være vanskelig å få jobber som nevnes her.. ville bygget på med hr og ledelse eller noe annet administrativt/økonomi 

Anonymkode: 75a77...9bf

Enig, en bachelorgrad i språk (hvilket?) er ikke mye å slå i bordet med på arbeidsmarkedet i dag. 

Anonymkode: 55d68...656

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Enig, en bachelorgrad i språk (hvilket?) er ikke mye å slå i bordet med på arbeidsmarkedet i dag. 

Anonymkode: 55d68...656

Jeg har bachelor i engelsk. Opplever likevel at det er vanskelig å få noe annet. Noen nevnte oversetter her, men da må man som regel være statsautorisert for å kunne leve av det såvidt jeg forstår. 

Anonymkode: 3edad...2d0

Skrevet

Er det helt uaktuelt å fortsette som lærer? Kunne det vært en ide å jobbet på "spesialskole"? Da blir det et mer alternativt opplegg. Har en venninne som var drittlei men så prøvde hun seg på en slik skole og der har hun blitt værende i flere år nå. De reiser mye på turer og slikt, mye alternativ læring i mye mindre grupper. Men du må jo ha et ønske om å jobbe med slikt og ha tålmodighet i bøtter og spann. :P 

Ellers så kjenner jeg faktisk 2 som begynte i NAV men der ble de fort lei og de ønsker seg begge tilbake til skolen.. 😄 En venninne gikk tilbake til skolen og er snart utdannet språkpedagog eller no slikt. Og 3 jeg kjenner begynte i Equinor, dokumentkontroller og slikt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...