Gå til innhold

Hva er best, tjene 750k uten reiseaktivitet eller 1,2 mNOK med noe reiseaktiviet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i dag fast stilling med 750k, er 26 år og singel i en større by, uten reiseaktivitet. Har fått tilbud om 1,2 mnok med litt personalansvar i samme by, men må påregne noereiseaktivitet. Hva er mest attrativt for damene? alt 1 eller alt2?

Anonymkode: 87c80...7d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs vel om du liker å reise eller ikke. Jeg liker det, og hadde gått for det andre alternativet, pga. reisingen, ikke lønnen.

Anonymkode: 3401a...082

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på om de ser for seg å stifte familie raskt, eller om de selv liker å reise. Familieliv og en som reiser er elendig kombinasjon, og lønn vil ikke veie opp for det.

Anonymkode: 15ae2...430

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde valgt samme lønn med reising, jeg. Men så har jeg ikke planer om å få barn.

Anonymkode: e98ec...861

AnonymBruker
Skrevet

Her har mannen 750 med reising. Hadde gledlig valgt 1.2 istedenfor.

Anonymkode: 81e0b...869

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hvordan du legger det fram også. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om det er 750k eller 1,2m i årslønn, eller om det er litt eller ikke noe reisevirksomhet. Begge deler er helt uinteressant for hvem jeg skulle valgt date...

Men jeg hadde valgt bort noen som trodde jeg var så materialistisk at slike ting var av betydning... 

Anonymkode: e445e...593

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Greit med forskjellige meninger, jeg vil bare være mest mulig attrativ for det motsatte kjønn. Selvfølgelig står kjæreste øverst på ønskelista til en singel mann i midten av 20-åra, og nei, selvfølgelig briefer jeg ikke om lønn etc på date, men damene merker det jo litt tror jeg da, spesielt fordi jeg får personalansvar i den andre jobben og en "leder" tittel

-ts.

AnonymBruker
Skrevet

Uten at lønn egentlig betyr noe for meg, hadde jeg lett valgt mann med reiseaktivitet. Ingenting er som å få en kveld mutters alene i ny og ne med et glass rødvin og ei god bok i sofaen :) Det er noe med alenetid altså. Nå har jeg bare datet menn uten noe "liv" utenom meg selv, og hadde lett valgt en som faktisk er ute av huset av og til.

Anonymkode: c057a...9e3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det som er mest attraktivt er at du selv trives med din jobb, ikke inntekten din. Kommentaren over her om at reising ikke passer med familieliv kan du bare ignorere. Det går helt fint, har hatt reisemann i alle år og har tre barn.

Anonymkode: 25da2...49c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Reis du. Du opplever mer, og kan spare til større egenkapital i hus.

Du er for ung til å dra så mye seriøse damer, men når du tipper 30, og har råd til bra bolig, står du sterkere.

Jobb og spar.

Anonymkode: 7632f...15e

AnonymBruker
Skrevet

Jah særlig 😂😂😂

å hva jobber du som du liksom?

Anonymkode: 209da...364

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver jo ikke noe om hvor høy du er, så det er et umulig valg.

Anonymkode: 42e07...590

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bli lei av reisingen, en får ikke gjort noe fornuftig og tenker på det som venter hjemme. 

Ville valgt uten reising, de fleste damer blir lei av en mann som er sjelden hjemme

Anonymkode: 4686b...104

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri hatt en mann som reiste mye med jobben, med ekstra anledninger til å være utro. 1,2 millioner er heller ikke nødvendig.

Anonymkode: 32d2f...742

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har i dag fast stilling med 750k, er 26 år og singel i en større by, uten reiseaktivitet. Har fått tilbud om 1,2 mnok med litt personalansvar i samme by, men må påregne noereiseaktivitet. Hva er mest attrativt for damene? alt 1 eller alt2?

Hva er det jeg nettopp leste? 

Hva er mest attraktivt for damene, om du har kontorjobb uten reiseaktivitet til en grei lønn, eller om du har kontorjobb med reiseaktivitet og personalansvar med god lønn? 

Ingen, absolutt ingen jeg vet om ville ha stilt det spørsmålet når vi var mest ambisiøse i samme alder. Absolutt ingen. 

Når det er sagt, du reiser og tar vare på deg selv og nyttegjør alle dine ambisjoner - og lever ditt eget liv, så egoistisk som mulig for å få mest mulig ut av de få årene du har anledning å gjøre det. Akkurat som jeg og de på mitt kull gjorde i sin tid. 

Dette er en tid du aldri kommer til å få igjen. Kvinner kommer og kvinner går. 

Anonymkode: ba887...7e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta jobben som er best for deg, ikke en eventuelt kjæreste.  

For meg hadde alternativ 2 vært perfekt, da jeg trenger alenetid innimellom. 

Anonymkode: e11c1...69d

Skrevet

Du velger selvfølgelig den jobben du selv har mest lyst på og den beslutningen tror jeg du klarer å ta selv. Hvis du har et snev av ambisjoner fremstår valget ganske klart ut fra hvordan du beskriver stillingene. Og det er jo nettopp nå, før du stifter familie det er mest praktisk å ha en jobb med reising. 

Hvis du velger jobb for å være attraktiv for damene er du på villspor. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo selvsagt helt an på om du trives med reiser eller ikke. 

Anonymkode: a4c11...426

AnonymBruker
Skrevet

Personligheten din bl.a. spillet en rolle om du er attraktiv for damene. Ikke lønna eller reiser i jobben.

Anonymkode: d731e...8a8

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er kvinne og ville selvsagt tatt jobben med både mer penger og reising. Menn som stiller slike spørsmål ville jeg derimot droppet.

Anonymkode: 57c20...09f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...