Gå til innhold

Ser du på blogging som en jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Disse bloggerne som lever av å ta selfies, redigere seg selv, legge ut om hverdagen sin , legge ut barna sine og får sponset produkter de reklamerer for. Ting som å trene, være hos frisøren og reise på ferie beskrives som «jobb». Ting vi andre gjør på fritiden vår.

Bloggere hevder selv de jobber hardt for lønningen sin. Dag ut og inn med selfies, som de håver inn tusenvis av kroner på, mens en annen med flere års utdannelse flyr beina av seg på jobb for flere tusen mindre. 

Jeg kjenner jeg blir provosert. Hva positivt bidrar de med? Mens andre sliter for pengene de tjener så håver disse inn tusenvis som blir brukt på luksus og plastisk kirurgi. Også kaller de det en jobb? Et yrke? Som går utpå hva? Det de gjør er jo å skrive en dagbok og tjene penger på det? 

Anonymkode: a2be7...8a3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er tiggere. De får vareprøver av ditt og datt og skriver om det i bloggen. Og de er nødt for å få betalt fra noen, siden noen av de har ei god inntekt.

Anonymkode: b36d1...24b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er den inntekten de lever av, så er det jo jobben deres. Så ja, det er en jobb.

Anonymkode: e5313...bb0

• Liker 7
Skrevet

Anser det som en hobby, men om man vil tro det eller ei, så er det faktisk blitt et yrke, dessverre. 

Skrevet

Så lenge de tjener til livets opphold av noen som er villig til å gi de penger, så er det selvfølgelig en jobb. Men de fleste har blogging som en hobby siden de ikke klarer å tjene (nok) penger på det. 

Hva er egentlig forskjellen på dette og en som jobber i reklamebransjen?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De jobber for inntekten de har så jeg vil si at det er en jobb. Ikke en jobb jeg ville hatt, men det er mange jobber jeg ikke ville hatt så….;) 

Anonymkode: 4c197...b1f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri sett ned på en eneste jobb før men om det der er en jobb så fant jeg akkurat noe!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klart det er en jobb. Det er ikke en gang den mest meningløse jobben som eksisterer. Det er bare snobberi å insistere på at inntekstgivende arbeid er en hobby, bare fordi man ikke liker jobben det er snakk om.

Kriterier for å kunne kalles et yrke er verken at det bidrar med noe positivt til samfunnet, at det er slitsom å gjøre, eller at du ikke får mer betalt enn du fortjener.

Anonymkode: bf8f6...a99

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (Akkurat nå):

Jeg har aldri sett ned på en eneste jobb før men om det der er en jobb så fant jeg akkurat noe!

Hva får du ut av å se ned på andres jobb?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det bedre at de er NAVere ? Jeg ser ingenting galt med dem og ja jeg ser på det som en ekte jobb. Sjekk utdanning.no, som yrke.

Anonymkode: 44632...7a9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke direkte ned på dem, men for en person som er minimalist og bryr seg om miljøet, så syns jeg all reklameringen og shoppingen er helt vill. Skulle ønske flere blogget om hva man kan gjøre i stedet for å gå på H&M og Zara, men det har jeg heldigvis youtube for.

Anonymkode: 20ddd...929

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva får du ut av å se ned på andres jobb?

Det betyr bare at jeg ikke anser det som en jobb. Det er jo bare fjas.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (2 minutter siden):

Det betyr bare at jeg ikke anser det som en jobb. Det er jo bare fjas.

Alle blogger er bare fjas?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle blogger er bare fjas?

Jeg tok utgangspunkt i den type blogg som ts presenterte. Men der syns jeg de som følger sånt er like patetiske.

AnonymBruker
Skrevet

Alt en får betalt for er en jobb. Å suge kuk kan være en jobb.

Anonymkode: 9256c...35f

Skrevet

Hvis det bringer nok penger inn så de kan leve av det, da er det en jobb. 

Det er jo litt som profesjonelle idrettsutøvere. 

At jeg ikke skjønner hvorfor noen vil betale for å se på noen spille fotball betyr ingenting. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er en jobb. Selv om man ikke liker bloggere eller de tjener penger på dette, kan man ikke nekte for det.

01BCEA49-A2B8-4616-9E28-EFDE68408B6C.jpeg

Anonymkode: eefd2...9da

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet

At de vasser i penger, driter jeg i. De har funnet en måte å tjene penger på, og har ikke gjort noe ulovlig. Så lenge noen er villige til å betale, må de bare kose seg med de pengene.

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

En jobb er en jobb, respekt for det. Men det er jo noen jobber jeg ikke finner helt mening i da.  Bloggere, en del kunstnere og Hollywoodfruer og slikt.  Men fordi om jeg ikke forstår, så er det nok mange som gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...