Problemløseren Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Med mindre en alenemor har godt betalt jobb så er de aller fleste fattige. Jeg tror dette gjør at menn kan velge og vrake blant alenemødre som innerst inne ønsker en stefar til barnet, men som bare ender opp med et ligg. Er alenemødre mer desperate etter en mann enn andre damer genrelt?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 Mindre. De har allerede barnet de ønsker seg og trenger ikke stresse med den biologiske klokka. De kan dermed være mer kresne. Anonymkode: ed78b...2e3 10
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 Jeg føler i alle fall menn tror jeg er desperat etter et forhold siden jeg er alene med 3 barn. Ikke rik men har så jeg klarer meg. Hakke tid til noen mann, har nok med barna og de helgene de er hos faren har jeg lyst til å kunne gjøre som jeg vil uten å måtte ta hensyn til noen Anonymkode: a29af...d1d 5
Million Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 Jeg har aldri vært desperat etter en mann, hverken da jeg var ung og barnløs eller etter at jeg skilte meg for fem år siden. Tvertimot. Jeg ønsker ikke noen ny mann i livet mitt etter alle de årene i et skikkelig dårlig ekteskap. Fikk nok. 3
Sigyn Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 Mer kresen nå enn før, og trives godt alene (har egentlig mer enn nok selskap av barn og hund), så det skal en del til å få innpass her rett og slett. Så for min del stemmer det ikke, selv om det kanskje gjør det for noen, men er nok litt vanskelig å generalisere. Hjelper som nevnt over her at jeg ikke stresser med flere barn heller. Mulig det blir en til en gang, hvis alt passer, men hvis ikke går det helt fint også. Min erfaring med dating (til og med typ tinderdating) er også positiv, aldri endt opp som "bare et ligg" 🙂 Nå har jeg tatt en pause, men fint å ha sett at det ikke er så vanskelig å treffe noen hvis man vil. 1
Hr. Aktiv Skrevet 3. juni 2021 #8 Skrevet 3. juni 2021 Problemløseren skrev (13 minutter siden): Med mindre en alenemor har godt betalt jobb så er de aller fleste fattige. Jeg tror dette gjør at menn kan velge og vrake blant alenemødre som innerst inne ønsker en stefar til barnet, men som bare ender opp med et ligg. Er alenemødre mer desperate etter en mann enn andre damer genrelt? Ja de er det. Flytte sammen skal det også gjøres etter noen få uker.
Archer Skrevet 3. juni 2021 #9 Skrevet 3. juni 2021 Blått skrev (Akkurat nå): Hvorfor skulle de være det? 😅 Har erfaring med alenemødrer og mange er desperate etter en stefar till barna/barnet og en del navere får jo også da litt bedre økonomi når den nye mannen er med i bilde. Alle er ikke sånne men mange er det, og never again att jeg skall ta hånd om en annens barn og alltid være på andre plass eller siste i sånn relasjon. Og sist men ikke minst så finnes de disse sleipingene som skaffer seg en kjæreste og typen er hjemme å passer på barnet mens dama har "jentekveld" på byen...🙄💩 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #10 Skrevet 3. juni 2021 Jeg er alenemor, men har godt betalt jobb og eget hus. Hva i alle dager skulle jeg dratt inn en mann for? Jeg orker ikke drama i livet mitt, jeg og barnet mitt har det strålende for oss selv. Jeg er verken på Tinder eller noen andre steder, holder meg langt unna dating. Anonymkode: dbafe...061 2
Blått Skrevet 3. juni 2021 #11 Skrevet 3. juni 2021 16 minutter siden, Archer said: Har erfaring med alenemødrer og mange er desperate etter en stefar till barna/barnet og en del navere får jo også da litt bedre økonomi når den nye mannen er med i bilde. Alle er ikke sånne men mange er det, og never again att jeg skall ta hånd om en annens barn og alltid være på andre plass eller siste i sånn relasjon. Og sist men ikke minst så finnes de disse sleipingene som skaffer seg en kjæreste og typen er hjemme å passer på barnet mens dama har "jentekveld" på byen...🙄💩 Det handler jo blant annet om personlighet da. Noen mennesker jo allergiske mot å være single. 3
Archer Skrevet 3. juni 2021 #12 Skrevet 3. juni 2021 Blått skrev (5 timer siden): Det handler jo blant annet om personlighet da. Noen mennesker jo allergiske mot å være single. Ja, det også👍
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #13 Skrevet 3. juni 2021 Jeg var like «desperat» før jeg fikk barn, som etter jeg fikk et barn. Barnet er nå i skolealder, og jeg er i 20-årene. Økonomien min er (ekstremt) bra, jeg trenger ingen mann på grunn av økonomi nei. Jeg er heller ikke opptatt av å finne en stefar, barnet har allerede en far og de har litt kontakt. Det er klart at hvis et forhold blir super seriøst, det går noen år og man flytter sammen, kan jo den nye mannen få en slags «stefar-rolle», men det er ikke det jeg fokuserer på. Jeg vil ha kjæreste fordi det er koselig, fint å ha en å bygge en langvarig relasjon med, skaffe familie sammen, sexen blir også bedre når man elsker hverandre osv, i hvertfall synes jeg det. Det at jeg har ett barn fra før ser jeg på som en ressurs. Barnet kan bli en flott storesøsken og hjelpe til med eventuelt nytt barn, dersom jeg får det en gang. Dessuten er jeg mye tryggere på meg selv og morsrollen nå som jeg allerede har vært igjennom flere av stadiene i de første leveårene til barnet jeg allerede har. Anonymkode: 162eb...c65
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #14 Skrevet 3. juni 2021 Mye mer kresen, og jeg ønsker ikke å bo med en ny mann på mange år. Klarer meg veldig bra selv. Alle mine venninner som er enslige mødre, holder seg stort sett single. Og de fleste ønsker ikke å bo med menn. Min erfaring er at enslige fedre vil flytte raskt sammen. Anonymkode: bf3e4...248 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #15 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mye mer kresen, og jeg ønsker ikke å bo med en ny mann på mange år. Klarer meg veldig bra selv. Alle mine venninner som er enslige mødre, holder seg stort sett single. Og de fleste ønsker ikke å bo med menn. Min erfaring er at enslige fedre vil flytte raskt sammen. Anonymkode: bf3e4...248 Ja, enslige fedre vil ha noen som kan vaske huset og hjelpe til med barna. Enslige mødre klarer stort sett dette fint selv. Anonymkode: dbafe...061 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #16 Skrevet 3. juni 2021 Jeg tror heller at ekstroverte damer sliter med å være alenemødre, med all alenetiden det medfører etter arbeidstid. Har sett enkelte som knapt rekker å få egen adresse etter brudd før de flytter sammen med en ny mann - og etter nytt brudd, enda en ny mann. Jeg tror vi som er mer introverte synes det er litt mer greit å bo alene med barn, og være alene på kveldene. Selv var jeg singel i 7 år, og flyttet ikke inn med ny mann før etter 10 år. Anonymkode: 26224...585 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #17 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mindre. De har allerede barnet de ønsker seg og trenger ikke stresse med den biologiske klokka. De kan dermed være mer kresne. Anonymkode: ed78b...2e3 Nå er det mange år siden jeg var helgepappa, og det er mulig samfunnet har endret seg siden den tid. Men å generalisere dette til en unison sannhet er etter min mening direkte løgn. Jeg ble skilt i en alder av 31/32 og de kvinnene jeg traff på min vei i datingjungelen var i samme alder. Av de damene jeg traff på, utelukkende høyt utdannede kvinner så var det ikke en eneste av de kvinnene som ikke ønsket seg et barn til, og det måtte skje før fylte 35. Arya2000 skrev (6 timer siden): Nei. Var det noe annet du lurte på? Blant de fleste av de damene jeg datet eller hadde som fuckfriends så handlet det alltid om å definere oss som eksklusive så fort som mulig. Hva tenker du ligger bak dette kravet? Blått skrev (6 timer siden): Hvorfor skulle de være det? 😅 La oss spekulere på hvorfor det kan være slik, og ikke bare konstatere at det ikke er det, med et hovmodig latterfjes. Anonymkode: cecb3...248
GammelKaktus Skrevet 3. juni 2021 #18 Skrevet 3. juni 2021 Jeg kunne ikke tenkt meg et nytt forhold med en mann. Setter pris på livet som alenemamma og skulle jeg gå inn i et nytt forhold så vil det aldri bli noe mer enn særbo. Har ikke lyst eller behov for å bo med en kjæreste, eller introdusere noe som kan ligne en "stefar" for mitt barn, det er ikke aktuelt. Det er ikke noe som et ønske hos meg. Slik ting er nå så har jeg ikke tid eller lyst på noe mann i livet og ser ikke for meg at det kommer til å endre seg de neste årene. For se om jeg kjeder meg når barnet mitt flytter ut en gang men det tviler jeg på, ligger liksom ikke i kortene. Alle sier "bare vent et par år så får du nok lyst på en kjæreste"... Nope, gått 10 år og jeg kan med hånden på hjertet si at en kjæreste eller partner som man sier er ikke noe som er på ønskelisten min. Jeg liker meg uforskammet godt alene. 😄 2
Blått Skrevet 3. juni 2021 #19 Skrevet 3. juni 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Nå er det mange år siden jeg var helgepappa, og det er mulig samfunnet har endret seg siden den tid. Men å generalisere dette til en unison sannhet er etter min mening direkte løgn. Jeg ble skilt i en alder av 31/32 og de kvinnene jeg traff på min vei i datingjungelen var i samme alder. Av de damene jeg traff på, utelukkende høyt utdannede kvinner så var det ikke en eneste av de kvinnene som ikke ønsket seg et barn til, og det måtte skje før fylte 35. Blant de fleste av de damene jeg datet eller hadde som fuckfriends så handlet det alltid om å definere oss som eksklusive så fort som mulig. Hva tenker du ligger bak dette kravet? La oss spekulere på hvorfor det kan være slik, og ikke bare konstatere at det ikke er det, med et hovmodig latterfjes. Anonymkode: cecb3...248 Vi skal spekulere hvorfor det kan være slik? Har vi bestemt oss for det er slik? Fordi? Du for mange, mange år siden har en erfaring som du føler at er sannheten og da gjelder det alle, uansett, hva. Du eier sannheten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå