Gå til innhold

Kule klær til ungdomsgutter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forsøkt å søke etter dette i gamle tråder, men hvor finner man kule ungdomsklær til gutter, nå for tiden? 

Er klar over KidsBrandStore, vanlige butikker og sportsbutikker, men det må da finnes noe som faktisk er interessant der ute?

Anonymkode: 6d98d...58d

AnonymBruker
Skrevet

Alder på gutten? Litt forskjell på en 13 åring og en 17 åring! 

Anonymkode: 21689...17e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skal i hvert fall ikke se etter "kule ungdomsklær" i en butikk med Kids i navnet ...

Selv om dette er en 13 eller 17-åring, hvorfor ikke spørre han hva han liker? Tenåringer vet hvilken klesstil de liker og det finnes ulike kleskjeder for ulike stiler. Det er helt umulig å gi et fasitsvar på hvilken butikk du må gå til før vi vet hvordan klær han liker.

Mitt beste tips siden du spør etter "kule ungdomsklær", er å kjøpe et gavekort i butikken han handler klær i. Ikke prøv å finne ut av hva "ungdommen nå til dags" liker - selv ikke når du har kommet deg inn i riktig butikk.

Anonymkode: db6d3...51f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

La dem velge selv. Dersom voksne kler opp ungdommer etter sin smak av hva som er «kult» kommer de 100% til å se ut som skolens verste tapere. Ville heller valgt noe nøytralt/sportslig dersom du absolutt må velge for dem.

Anonymkode: 1e8ec...9a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldersmessig tenker jeg da ungdomsskolen siden du ikke presiserer nærmere.

Min liker Vans, Superdry, Jean Paul, men også Cubus og HM.

Anonymkode: 09571...b43

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden minner meg om:CAFDE081-F95D-413B-848E-30828D940184.jpeg.aed1f9ec45244dcd853350e47083f625.jpeg

Hvorfor er det så viktig for deg å kle ungen «kult»? Hadde det vært viktig for ungen ville han vel valgt ut noe selv?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du skal i hvert fall ikke se etter "kule ungdomsklær" i en butikk med Kids i navnet ...

Selv om dette er en 13 eller 17-åring, hvorfor ikke spørre han hva han liker? Tenåringer vet hvilken klesstil de liker og det finnes ulike kleskjeder for ulike stiler. Det er helt umulig å gi et fasitsvar på hvilken butikk du må gå til før vi vet hvordan klær han liker.

Mitt beste tips siden du spør etter "kule ungdomsklær", er å kjøpe et gavekort i butikken han handler klær i. Ikke prøv å finne ut av hva "ungdommen nå til dags" liker - selv ikke når du har kommet deg inn i riktig butikk.

Kidsbrandstore har mye kult de da..

Anonymkode: c5496...82f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Junkyard 

zalando 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kidsbrandstore har mye kult de da..

De har i hvert fall merkeklær med store logoer. Hvorvidt det er kult kommer kanskje an på hvor i landet du kommer fra. Her har vel merkeklær med synlige logoer vært ut i en del år allerede.

Skrevet (endret)

...

Endret av Alauda
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

De har i hvert fall merkeklær med store logoer. Hvorvidt det er kult kommer kanskje an på hvor i landet du kommer fra. Her har vel merkeklær med synlige logoer vært ut i en del år allerede.

Sånne ting går inn og ut av motebildet hele tida. Det var inn på 80-tallet og så var det ut på 90-tallet da jeg var tenåring, og så har det vært inne og ute et par ganger til etter det. Hva det er nå aner jeg ikke.

Anonymkode: a85fe...9d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

De har klær med mindre logoer også, de har masse forskjellig 

Skrevet

Fotballgutter liker noe annet enn skategutter som igjen liker noe annet enn de guttene som bare sitter inne å gamer.

Har du en fotballgutt finner du klær i sportsbutikker, skategutter handler på Junkyard. Og gamere trenger en tskjorte og en joggebukse.

Men mest av alt, snakk med ungen din du, når de blir tenåringer så bruker det å ha litt meninger. Og har han ikke det, så kjøper du helt basic klær på Cubus eller HM.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min 14 åring liker klærne de har på Solid og Jack & Jones, pluss Nike og Vans klær og sko.

12 åringen vil handle på Junkyard der de har merker som Dickies, Trasher, Nike osv

Anonymkode: 9006c...c11

AnonymBruker
Skrevet

Carlings, junkyjard, hm har mye kult 

Anonymkode: 00a2a...e91

Skrevet

Jeg liker zalando godt og kjøper mye til min gutt der. Da kan han også sitte og scrolle med meg og velge litt selv (han er ikke akkurat entusiastisk over å vandre rundt i butikker😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Denne tråden minner meg om:CAFDE081-F95D-413B-848E-30828D940184.jpeg.aed1f9ec45244dcd853350e47083f625.jpeg

Hvorfor er det så viktig for deg å kle ungen «kult»? Hadde det vært viktig for ungen ville han vel valgt ut noe selv?

Dette blir for dumt. Min gutt viser tilsynelatende ingen interesse for klær, og kan fint loffe rundt i noe gammelt fra cubus. Han har sjelden lyst å bli med på senteret for å kjøpe noe nytt. MEN, når jeg kjøper noe "kult" og nytt, stråler han og man kan se at han er litt ekstra stolt når han går på skolen. Min er 11 da. 

• Liker 2
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Min er bare 7 år, handler på Zalando/HM. Lindex også før, men synes de har for mye barnemønstre han allerede synes er litt «barnslig» kanskje. 

Velger ut noen ting og lar ham peke ut selv den endelige handlekurven.

Basisplagg som ensfargede tskjorter/boxere og sånn er greit på HM. 

Men jeans til eldre ungdom tror jeg kanskje jeg hadde kjøpt på Carlings. Forskjell på 12 og 17 liksom 🤷‍♀️

Men «kult» er jo relativt. Det må man nesten spørre ungdommen selv om hva nøyaktig er. 

Skrevet
Fnuggolina skrev (1 time siden):

Min er bare 7 år, handler på Zalando/HM. Lindex også før, men synes de har for mye barnemønstre han allerede synes er litt «barnslig» kanskje. 

Velger ut noen ting og lar ham peke ut selv den endelige handlekurven.

Basisplagg som ensfargede tskjorter/boxere og sånn er greit på HM. 

Men jeans til eldre ungdom tror jeg kanskje jeg hadde kjøpt på Carlings. Forskjell på 12 og 17 liksom 🤷‍♀️

Men «kult» er jo relativt. Det må man nesten spørre ungdommen selv om hva nøyaktig er. 

Ikke rart barn blir kles- og merkebevisste om de læres opp i dette fra syvårsalderen 😳

Gjest Fnuggolina
Skrevet
Alauda skrev (Akkurat nå):

Ikke rart barn blir kles- og merkebevisste om de læres opp i dette fra syvårsalderen 😳

Læres opp til hvordan da?

Han likte dinosaurklær når han var i barnehagen, men ikke nå i skolealder. 

Nå liker han fargen rødt.

Skal jeg nekte rød tskjorte istedenfor blå? :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...