Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg så lei av å gå gravid. Jeg har hatt bekkenløsning siden tidlig i 2 trimester, sliter veldig med rygg og bekken. Er nesten sengeliggende hele dagen pga alle disse gravidplagene. Har også fysiske plager fra før jeg ble gravid også som har blitt verre i graviditeten. Nå vil keg bare få ut ungen. Så da spør jeg her. Hva er dine beste tips til at fødsel skal starte av seg selv?

Anonymkode: 16858...4ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når er termin da? 

Anonymkode: 3ba7f...14c

AnonymBruker
Skrevet

8 juni

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ha sex, gå i trapper, drikk lakserolje.. Det jeg har hørt hvertfall 😅

Anonymkode: 09c99...bbb

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av er mitt beste råd. Er en grunn til at de fleste fødsler starter på natta, fordi da slapper man helt av 😊 

Anonymkode: 84a29...fd4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lag mange planer for uka som kommer. Jeg er også nærmest helt sengeliggende pga bekken og rygg og diverse, tiden har gått utrolig sakte og den psykiske helsa sliter. Jeg syntes det hjelper å ha noe jeg skal gjøre hver dag allikevel, sånn at jeg føler jeg har en mening med dagen. Da går tiden fortere også, når det er en konkret ting jeg skal gjøre eller noen jeg skal møte hver dag. Alt ettersom hva som er gjennomførbart - en frisørtime, få/dra på besøk, kafedate, strikke ferdig en lue, kjøpe blomster, hente en pakke på posten,  vaske bilen i en automat, osv

Med første hadde jeg litt samme strategi på slutten og dagen jeg fødte hadde jeg tre avtaler jeg(mannen) måtte avlyse, samt at jeg måtte avlyse en liten fest jeg hadde planlagt for helga 🙈 Føler at hvis man innstiller seg på at "ungen kommer ihvertfall ikke denne uka", så gjør den det 😇

Anonymkode: e19a4...28c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta 1 ss lakserolje. Starter 50% av fødsler (dersom kroppen er klar) innen 24 timer.

Denne planteoljen ble brukt for å sette inngang fødsler ved sykehus i gamle dager. Den er jo kjent for å stimulere musklene i tarmene til å lage sammentrekninger, men det samme skjer i livmor. 

Jeg har lest flere forskningsartikler på hvordan dette fungerer for mor og barn. Det påvirker ingenting i forhold til helse eller fødselsforløp. Det har altså ingen negative konsekvenser. Bare å gjøre litt research om emnet dersom det er interessant. 

Hvis du prøver dette bør du være veldig nærme termin og klar for at ting vil skje.

Anonymkode: 77d8e...ede

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ta 1 ss lakserolje. Starter 50% av fødsler (dersom kroppen er klar) innen 24 timer.

Denne planteoljen ble brukt for å sette inngang fødsler ved sykehus i gamle dager. Den er jo kjent for å stimulere musklene i tarmene til å lage sammentrekninger, men det samme skjer i livmor. 

Jeg har lest flere forskningsartikler på hvordan dette fungerer for mor og barn. Det påvirker ingenting i forhold til helse eller fødselsforløp. Det har altså ingen negative konsekvenser. Bare å gjøre litt research om emnet dersom det er interessant. 

Hvis du prøver dette bør du være veldig nærme termin og klar for at ting vil skje.

Anonymkode: 77d8e...ede

Lakserolje sier jordmødre og leger at man skal holde seg unna. 

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Denne planteoljen ble brukt for å sette inngang fødsler ved sykehus i gamle dager. 

Dette er jo store varsellamper om at man ikke bør ta lakserolje ;) At helsetjenesten har sluttet med en praksis betyr jo at det er uheldig. Det var mye de gjorde på sykehuset i gamle dager som man aldri hadde funnet på å gjøre i dag :).

Anonymkode: e19a4...28c

AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste råd er å gi opp, og bli innstilt på at man skal gå gravid for 'alltid'. 

Anonymkode: bc404...309

Skrevet

Sex, kos, avslapping. Det er jo kjærlighetshormonet/oxytocin man trenger under fødsel og som fremmer rier. 

Hvis du begynner med masse ubehagelige greier som trappeløp osv. så er det vel mer sannsynlig at du produserer hormonet adrenalin. Og det har vel mer motsatt virkning, eller blokkerer i allefall for oxytocin. 

Kanskje ha en datenight? Film, god mat, fysisk berøring som massasje, kyssing osv. Massasje er uansett aldri bortkastet 🤩

Godt poeng som blir nevnt lenger opp her, det er påfallende mange fødsler som starter på natta. Altså når man slapper av og har det relativt behagelig. 

Skjønner godt at du er lei, jeg er bare i uke 30 med nummer 2 nå, og er mye mer "ferdig" med å være gravid enn forrige gang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde sex. 

Har også hørt at skikkelig husarbeid med vindusvask, gulvvask setter i gang, type "nesting". 

Anonymkode: bc3ea...dc0

AnonymBruker
Skrevet

Sex! Sæd inneholder prostaglandiner som er det samme stoffet som i modningspilla man får på sykehuset :) det er det eneste som er bevist å ha effekt på modning av livmorhalsen og igangsetting 

Anonymkode: dca76...bdf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.6.2021 den 13.01):

Nå er jeg så lei av å gå gravid. Jeg har hatt bekkenløsning siden tidlig i 2 trimester, sliter veldig med rygg og bekken. Er nesten sengeliggende hele dagen pga alle disse gravidplagene. Har også fysiske plager fra før jeg ble gravid også som har blitt verre i graviditeten. Nå vil keg bare få ut ungen. Så da spør jeg her. Hva er dine beste tips til at fødsel skal starte av seg selv?

Hvil... Mitt beste råd. Ikke bruk den energien du trenger for å føde til å teste forskjellige tips og triks 

Anonymkode: 9b82b...954

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man lever livet helt som vanlig og venter.

Anonymkode: ba60e...3ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det? Har du født? Skjønner deg såååå godt. Var selv helt desperat og prøvde alt i verden for å få mini ut😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde brystvortestimulering for å få i gang riene. Det funket det, men riene var grusomt vonde og kom tett, så jeg vil ikke anbefale det videre. 

Anonymkode: 6ae8c...855

AnonymBruker
Skrevet

Hva med klyster?Har lest at det kan sette i gang fødsel og at man derfor ikke bør det det hjemme hvis man har lang vei til sykehuset.

Anonymkode: 1f716...ccc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan går det? Har du født? Skjønner deg såååå godt. Var selv helt desperat og prøvde alt i verden for å få mini ut😂

Nei har ikke født enda 😝

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hadde hørt at det er bra å drikke bringebærblad te (den styrker livmor) i ukene før fødsel, samt spise dadler (gjør visst at fødselen går relativt raskt), så jeg gjorde begge deler. Godt mulig det var tilfeldig, men vannet gikk dagen etter at jeg begynte med disse to tingene, og fødselen var relativt rask også. Fødte en dag før termin.

Anonymkode: 6ddb5...6bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...