AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Hunden har kronisk diaré, dette gjør at det ofte blir så si umulig å plukke opp avføringen etter han. I dag fikk jeg kjeft av en tilfeldig forbipasserende når jeg luftet hunden, da jeg ikke plukket opp avføringen. Han sa jeg måtte plukke opp, at barn leker her osv. Da svarte jeg at hunden hadde diaré og at jeg ikke fikk til å plukke opp denne gangen. Da fortsatte han med at barn leker, jeg burde prøvd, da får hunden heller bæsje hjemme i hagen osv. Dette gikk veldig inn på meg, men det er umulig å plukke opp diaré, og hunden trenger jo faktisk å gå tur… Jeg har ikke muligheten til å utelukkende lufte ham i skogen og da vet jeg ikke hva annet jeg kan gjøre. Hvordan burde jeg egentlig håndtere dette med kronisk diaré og plukking av bæsj. Plukker selvfølgelig når det er mulig. Hva hadde dere gjort? Ev noen med samme problem? Anonymkode: 27220...a78
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Jeg er enig i at du burde prøve å finne en løsning på problemet. Snakk med veterinær feks. Eller så får du flytte til et sted nærmere skogen. Ha med tre 1,5 litere med vann så du får vaska, hva som helst. Det er faktisk skikkelig ekkelt - og antar dere går tur mye i samme områder. Anonymkode: 7a53e...1b9 29
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 Bæsjet hunden et sted der der folk går, eller ute i grøften? Om det er ikje er mulig å plukke opp ville jeg hatt med litt sand og strødd over, eller dekket til med blader/grus. Anonymkode: c0fb8...061 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 Jeg har ikke hund selv men hadde din hund hatt diaré rett ved berget hvor barna klatrer, hadde jeg blitt sur og snakket med deg. Bedt deg komme tilbake med spade og tatt opp. Er det mer langs veien hadde jeg tenkt, men forstått at det ikke er så enkelt. Har fire løsninger til deg: Lær hunden å bæsje i posen. Lær hunden å gå lenger unna sti/vei for å bæsje. Ta med en liten spade. Ikke gå tur der barn leker. Dvs i boligfelt, rundt lekeplasser og i skogsområder hvor du ser at barn leker. Anonymkode: f137a...90b 15
Troyamin Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 En ting er uforutsett diaré. Men du snakker om kronisk diaré. Da må du faktisk velge bort turområder hvor folk ferdes. Ellers benytte deg av tipsene du har fått over. 27
Daria Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 Så alle andre skal bare leve med at det ligger igjen dritt på veien etter hunden din? Det er ikke noe mer greit å la være å rydde opp etter seg fordi bæsjen har en annen konsistens. Når du faktisk vet at dette er et tilbakevendende problem er det jo ditt ansvar å finne en løsning. 21
Blomsterpotta Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 Hvis hunden din har kronisk diaré, så må du faktisk finne deg i å lufte den på steder hvor den kan gjøre fra seg uten sjenanse for andre, spesiellt barn. Jeg har selv hatt hunder og vet hvor dritt det er når det er akutt diaré og ikke få plukket opp. Derfor benyttet jeg heller skogen i de tilfellene. 7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #8 Skrevet 3. juni 2021 Slikk det opp eller hva enn du må gjøre for å bli kvitt det. Det er ikke noe gøy å tråkke i hundemøkk fordi eieren er lat eller ignorant. Anonymkode: d0086...f82 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #9 Skrevet 3. juni 2021 Hvorfor skal andre plages med diarébikkja di? Ta med deg en liten spade og poser når du går tur og holdt deg unna steder der det er mye folk. Anonymkode: 4d647...e67 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #10 Skrevet 3. juni 2021 Det er ekkelt å la hunden bæsje der hvor andre går og oppholder seg. Barn leker også i grøfta. Det er ekkelt å vaske hundebæsj av barn og klær. Anonymkode: 5f82d...ce1 5
Perleugla Skrevet 3. juni 2021 #11 Skrevet 3. juni 2021 Da må du gå tur der det ikke er barn som leker. Eller finne en kreativ måte å fjerne det på. 4
Ulven Skrevet 3. juni 2021 #12 Skrevet 3. juni 2021 Ta med deg et par flasker med vann i en sekk og hell over diarèn. Det burde få løst opp det meste. Har du prøvd råforing? Med riktig omlegging vil du kunne oppleve at hunden får en fast avføring med råføring etter min erfaring. 7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #13 Skrevet 3. juni 2021 Kjøp inn bleie til hunden. Enkel løsning. Anonymkode: 3a773...07e 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #14 Skrevet 3. juni 2021 Langvarig diaré hos hunder kan føre til analkjertelbetennelse. Jeg ville tatt hunden til veterinær og fått råd om fôr/kosthold. Anonymkode: 74f7c...ba9 12
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #15 Skrevet 3. juni 2021 Du må gå til veterinær med bikkja, så bruke bleier inntil dette løser seg. Tror du virkelig at hunden din kan drite overalt? Uff, hvorfor er mennesker så ansvarsløse i dag. Gir faen i alt. Anonymkode: 89876...1e2 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #16 Skrevet 3. juni 2021 Uhell skjer, men du sier du har en hund med kronisk problem. Da burde du finne en annen løsning enn å bare forlate det. Planlegg ruten og hold deg unna oppholdssteder. Trenger ikke å være skog og mark. Ta med papir som du legger oppå, da får du med mye. Bruk vann. Du vet at hunden din ofte er dårlig, da burde du ta ansvar og planlegge litt på forhånd. Er noe annet til nød en gang i blant. Uhell skjer og det er ikke alltid lett å vite når hunden er dårlig før du står der med en dam av diaré. Du burde finne en løsning på problemet også. Er ikke normalt for hunder å ha kronisk diaré uten grunn. Du burde ta en sjekk hos veterinær for å finne ut om det er allergi eller sykdom som er årsaken. Så får du prøve diverse kosthold for å fikse problemet. Kan være du kan tilsette vitaminer eller noe til maten. Snakk med en veterinær om det, kronisk diaré er ikke normalt og ikke bra for hunden. Zoolac (eller biola til nød) er det jeg bruker når hunden blir dårlig i magen, funker fjell. Usikker på om man kan bruke zoolac fast, du bør høre med veterinær. Anonymkode: db9ab...263 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #17 Skrevet 3. juni 2021 Du plukker opp det du kan få med. Det er ingen unnskyldning for å legge igjen bæsj. Anonymkode: 123b3...6d0
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #18 Skrevet 3. juni 2021 I tillegg tar du hunden med til veterinær. Det gjør alle som har dyr og som bryr seg om dem. Fatter ikke at du ikke har tenkt å gjøre det. Ingen gode dyreeiere lar dyret gå sykt og ikke gjør noe med det. Anonymkode: 123b3...6d0 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #19 Skrevet 3. juni 2021 Vi hadde nylig diaree problem med bikkja. En får faktisk opp en del med bare poser. Ett par flasker med vann er også greit å ha med seg for å skylle litt ekstra. Vi prøvde med zoolac, kokt ris, torsk og cottage cheese, kokt kylling osv men problemet kom tilbake når vi begynte med foret igjen. Greia var det at vi bløtte opp foret, så fort vi slutta med det så ble næsjen fin igjen. Uansett, du må ordne opp i det bikkja legger fra seg om det så er suppe som kommer ut. Anonymkode: 8179c...6a4 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #20 Skrevet 3. juni 2021 Jeg forstår problemet ditt, TS. , Hvis man bor midt i en boligområde er det vanskelig å planlegge å dra et annet sted for at hunden skal bæsje der. Man kan ikke forutse når man går ut døren hvor hunden vil gjøre av seg. jeg ville prøvd med å ta med vann, helle litt over, for så å legge papir oppå. Ta det så opp med hundepose. Du får opp en del da, og så skyller du med vann på resten. Anonymkode: 9e444...14d 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå