Gå til innhold

Hvordan forhindre lår som gnisser i varmen? Prøvd mye

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg er plaget av at lårene gnisser mot hverandre nå på sommeren, og føler jeg har forsøkt det meste.

Bandelettes, «sykkelshorts», tynn strømpebukse kuttet av osv.

Utfordringen med flere av disse er at de ruller, og at de stikker ut utenfor skjørtene jeg har på meg.

Noen med gode råd? Leser blant annet om petroleum jelly (vaselin?), men jeg kan jo ikke kline det på innsiden av lårene. 

Anonymkode: 9d10f...883

Videoannonse
Annonse
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Har du prøvd pudder?

AnonymBruker
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd pudder?

Hva slags? Talkum?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ta litt babyolje, olivenolje, kokosfett osv osv. Da får du redusert friksjonen.

Anonymkode: 98b80...e77

AnonymBruker
Skrevet

Truser med halvlange ben? 

Anonymkode: 918a1...458

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva slags? Talkum?

Ja, eller babypudder.  Det holder området tørt, og da gnisser det ikke så lett.

Endret av Hvemsomhelst
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Truser med halvlange ben? 

Anonymkode: 918a1...458

Da må jeg ha de til ca 15cm over knærne. Lårene mine kommer inntil hverandre ganske langt nedover. Liker å bruke korte skjørter, så det vil jo fort gå langt utenfor.

AnonymBruker
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (2 minutter siden):

Ja, eller babypudder. 

Skal plukke opp en beholder etterpå og prøve det ut :) mener jeg har brukt det tidligere, men husker faktisk ikke hvordan det var.

AnonymBruker
Skrevet

Må du ha så superkorte skjørt at sykkelshortsen stikker utenfor da....? Synes det virker som du kan løse problemet ved å ha anelse lenger skjørt, så du kan bruke en skikkelig sykkelshorts under, slik jeg leser de fleste løser dette problemet.

Anonymkode: 26320...52e

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må du ha så superkorte skjørt at sykkelshortsen stikker utenfor da....? Synes det virker som du kan løse problemet ved å ha anelse lenger skjørt, så du kan bruke en skikkelig sykkelshorts under, slik jeg leser de fleste løser dette problemet.

Anonymkode: 26320...52e

Jeg er 25 år, og er glad i å bruke korte skjørt. Synes det er fint, og liker å få litt sol på beina. 

snakk om skjørt som dette: 

E412112F-AC05-4AAE-82F4-F7C252C48AA3.png

• Liker 4
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal plukke opp en beholder etterpå og prøve det ut :) mener jeg har brukt det tidligere, men husker faktisk ikke hvordan det var.

Lykke til. Håper at det hjelper deg.  Det virket for meg da jeg slet med samme problem.  Jeg var ganske stor, og det hjalp med pudder andre steder også, under bryst, mage.

AnonymBruker
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (Akkurat nå):

Lykke til. Håper at det hjelper deg.  Det virket for meg da jeg slet med samme problem.  Jeg var ganske stor, og det hjalp med pudder andre steder også, under bryst, mage.

Skjønner. Jeg er igrunn slank, men har noen skikkelig gode lår 😅 håper det hjelper. Ergerlig med denne gnissingen

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan like gjerne prøve potetmel istede for pudder/talkum.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kan jo ta litt babyolje, olivenolje, kokosfett osv osv. Da får du redusert friksjonen.

Anonymkode: 98b80...e77

Jeg vil ikke ha oljer på huden som lett kan smitte av på tøyet.

AnonymBruker
Skrevet
Blomsterpotta skrev (Akkurat nå):

Da skal jeg prøve det ut når jeg kommer hjem. Takk for tips!

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
Blomsterpotta skrev (2 minutter siden):

Helt sant, det glemte jeg å skrive.  Det virket fint for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpe en sånn som på bildet under, smør der det gnisser før du tar på kjole/skjørt. Funker gull.

Deodoranter kan skape antibiotikaresistens - Framtiden i våre hender

Anonymkode: 99654...384

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Prøv med deodorant rollon på lårene. Det funker for meg. 

Anonymkode: fd394...100

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hei,

Jeg er plaget av at lårene gnisser mot hverandre nå på sommeren, og føler jeg har forsøkt det meste.

Bandelettes, «sykkelshorts», tynn strømpebukse kuttet av osv.

Utfordringen med flere av disse er at de ruller, og at de stikker ut utenfor skjørtene jeg har på meg.

Noen med gode råd? Leser blant annet om petroleum jelly (vaselin?), men jeg kan jo ikke kline det på innsiden av lårene. 

Skulle til å hoppe inn med bandalettes her:P Men kan jeg spørre hvor du har kjøpt dine? Jeg har kjøpt mine på triumph og de ruller ikke:)  Pluss at de er litt fine med blonder(har nude, sort og hvit) så om noen ser litt av dem så gjør det ikke så mye. Men kommer jo litt an på anatomien til folk hva som ruller og ikke. Ellers ville jeg nok gått for type baby pudder eller noe som gjør det tørt og hindrer friksjon.

Anonymkode: e5d89...dbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...