AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Har nå levd i et forhold med psykisk vold i nesten tre år. Vi ble gravide veldig tidlig når alt fortsatt var rosenrødt. Viste seg fort at dette ikke var så rosenrødt alikevel. Startet med å nekte meg å ha venner jeg har hatt i over et tiår fordi de er av motsatt kjønn. Har truet med selvmord gjentatte ganger om jeg går fra han, har truet til seg sex. Da jeg var gravid fikk han meg nesten til å kræsje bilen da jeg hentet han når han var full, dyttet meg bortover veien og skrek til meg. Før barnet ble født truet han meg med barnevernet og at han skulle ødelegge livet mitt om jeg ikke ville være sammen med han. Endte med at han var utro. Etter barnet ble født måtte vi være en stund på sykehuset pga meg og barnet, eneste han gjorde var å klage fordi han ville hjem, selvom barnet trengte legetilsyn. Har vært veldig egoistisk i forhold til barnet, hvis barnet ikke har vist interesse for han så har han gitt tilbake med samme mynt, (barnet er under 2år). Sexpresset har også vært stort etter vi fikk barn. Jeg følte meg ikke klar for sex men følte at jeg måtte eller så hadde han gjort noe fælt. Han brydde seg ikke om at penetrering var veldig vondt for meg eller at jeg revnet ved penetrering. Trenger ikke utdype mer. Men jeg har endelig sagt at nok er nok. Men hans økonomi er dårlig, og jeg eier huset vi bor i. Han nekter å flytte og han vil også kreve 50/50 med barnet som ikke er særlig knyttet til far da far har jobbet mye kveld hele tiden mens barnet har vært. Jeg trenger hjelp! Jeg er redd, jeg har angst og jeg vil bare ha han vekk😭 jeg vil ikke nekte han å se barnet, det er ikke det jeg ønsker. Men jeg orker ikke å bo med han lenger.. Hvor kan jeg få hjelp? Har vurdert krisesenter, men føler det kanskje blir litt overdrevent? 😩 Anonymkode: 0a709...81a
Zooey Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Synes absolutt du skal kontakte ditt nærmeste krisesenter. Det er ikke overdrevet og du fortjener å få støtte og hjelp til å komme deg ut. Du beskriver både psykisk vold og seksuelle overgrep. https://dinutvei.no/vold-i-naere-relasjoner/hva-er-partnervold/ Du kan også ringe vold- og overgrepslinjen hvis du ønsker å prate med noen som kan gi deg råd eller bare være der for deg: https://dinutvei.no/vold-i-naere-relasjoner/vo-linjen-116-006/ 15
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 Zooey skrev (5 minutter siden): Synes absolutt du skal kontakte ditt nærmeste krisesenter. Det er ikke overdrevet og du fortjener å få støtte og hjelp til å komme deg ut. Du beskriver både psykisk vold og seksuelle overgrep. https://dinutvei.no/vold-i-naere-relasjoner/hva-er-partnervold/ Du kan også ringe vold- og overgrepslinjen hvis du ønsker å prate med noen som kan gi deg råd eller bare være der for deg: https://dinutvei.no/vold-i-naere-relasjoner/vo-linjen-116-006/ Takk. Det er det jeg tenker å gjøre i første omgang. Å ringe de. Var på familievernkontoret igår nemlig, men der er de upartiske og jeg følte han bare la all skyld over på meg. Så jeg følte ikke det hjalp noe som helst😩 TS Anonymkode: 0a709...81a 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har nå levd i et forhold med psykisk vold i nesten tre år. Vi ble gravide veldig tidlig når alt fortsatt var rosenrødt. Viste seg fort at dette ikke var så rosenrødt alikevel. Startet med å nekte meg å ha venner jeg har hatt i over et tiår fordi de er av motsatt kjønn. Har truet med selvmord gjentatte ganger om jeg går fra han, har truet til seg sex. Da jeg var gravid fikk han meg nesten til å kræsje bilen da jeg hentet han når han var full, dyttet meg bortover veien og skrek til meg. Før barnet ble født truet han meg med barnevernet og at han skulle ødelegge livet mitt om jeg ikke ville være sammen med han. Endte med at han var utro. Etter barnet ble født måtte vi være en stund på sykehuset pga meg og barnet, eneste han gjorde var å klage fordi han ville hjem, selvom barnet trengte legetilsyn. Har vært veldig egoistisk i forhold til barnet, hvis barnet ikke har vist interesse for han så har han gitt tilbake med samme mynt, (barnet er under 2år). Sexpresset har også vært stort etter vi fikk barn. Jeg følte meg ikke klar for sex men følte at jeg måtte eller så hadde han gjort noe fælt. Han brydde seg ikke om at penetrering var veldig vondt for meg eller at jeg revnet ved penetrering. Trenger ikke utdype mer. Men jeg har endelig sagt at nok er nok. Men hans økonomi er dårlig, og jeg eier huset vi bor i. Han nekter å flytte og han vil også kreve 50/50 med barnet som ikke er særlig knyttet til far da far har jobbet mye kveld hele tiden mens barnet har vært. Jeg trenger hjelp! Jeg er redd, jeg har angst og jeg vil bare ha han vekk😭 jeg vil ikke nekte han å se barnet, det er ikke det jeg ønsker. Men jeg orker ikke å bo med han lenger.. Hvor kan jeg få hjelp? Har vurdert krisesenter, men føler det kanskje blir litt overdrevent? 😩 Anonymkode: 0a709...81a Etter mitt syn så er det også mye fysisk vold i det forholdet der... Anonymkode: 9b521...364 14
Zooey Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk. Det er det jeg tenker å gjøre i første omgang. Å ringe de. Var på familievernkontoret igår nemlig, men der er de upartiske og jeg følte han bare la all skyld over på meg. Så jeg følte ikke det hjalp noe som helst😩 TS Anonymkode: 0a709...81a Synes du skal fokusere på deg selv og barnet ditt og å komme dere ut av denne situasjonen. Det høres ut som du har gjort alt for å få dette til å fungere, det at du dro til familievernkontoret beviser jo det. Du fortjener bedre og jeg tror på deg! 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 Han truet seg ikke til sex, han voldtok deg. Fedre som blir dumpet fordi de behandler som dritt truer alltid med 50/50. Babyer får ikke 50/50. Skriv ned alt han har gjort, ta lydopptak og skjermbilder av meldinger etc. så vil han aldri få 50/50 Anonymkode: a912f...426 14
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han truet seg ikke til sex, han voldtok deg. Fedre som blir dumpet fordi de behandler som dritt truer alltid med 50/50. Babyer får ikke 50/50. Skriv ned alt han har gjort, ta lydopptak og skjermbilder av meldinger etc. så vil han aldri få 50/50 Anonymkode: a912f...426 Problemet er at det aller meste har skjedd når vi har vært alene, eller så har han sendt mye over snapchat. Har sikkert noe på meldinger men føler ikke det er nok. Han tvang meg også til gynekolog for å finne ut hvorfor jeg blødde konstant pga prevensjon etter fødsel. Fordi hvis ikke det ble fikset visste han ikke hva han kom til å gjøre. 😩 Lista er uendelig lang. Skulle tro vi hadde vært sammen i 20år. Jeg får ringe de i første omgang. Så får jeg forhåpentligvis noen råd og evt hjelp. Ts Anonymkode: 0a709...81a
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #8 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet er at det aller meste har skjedd når vi har vært alene, eller så har han sendt mye over snapchat. Har sikkert noe på meldinger men føler ikke det er nok. Han tvang meg også til gynekolog for å finne ut hvorfor jeg blødde konstant pga prevensjon etter fødsel. Fordi hvis ikke det ble fikset visste han ikke hva han kom til å gjøre. 😩 Lista er uendelig lang. Skulle tro vi hadde vært sammen i 20år. Jeg får ringe de i første omgang. Så får jeg forhåpentligvis noen råd og evt hjelp. Ts Anonymkode: 0a709...81a Du skal skrive det ned, må ikke ha bevis, men noter det ned. Dra på krisesenteret, at du i det hele tatt vurderer det sier litt om at det er nødvendig ❤️ Anonymkode: a912f...426
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #9 Skrevet 3. juni 2021 Ta skjermdump av Snapchat. Anonymkode: a912f...426 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #10 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har nå levd i et forhold med psykisk vold i nesten tre år. Vi ble gravide veldig tidlig når alt fortsatt var rosenrødt. Viste seg fort at dette ikke var så rosenrødt alikevel. Startet med å nekte meg å ha venner jeg har hatt i over et tiår fordi de er av motsatt kjønn. Har truet med selvmord gjentatte ganger om jeg går fra han, har truet til seg sex. Da jeg var gravid fikk han meg nesten til å kræsje bilen da jeg hentet han når han var full, dyttet meg bortover veien og skrek til meg. Før barnet ble født truet han meg med barnevernet og at han skulle ødelegge livet mitt om jeg ikke ville være sammen med han. Endte med at han var utro. Etter barnet ble født måtte vi være en stund på sykehuset pga meg og barnet, eneste han gjorde var å klage fordi han ville hjem, selvom barnet trengte legetilsyn. Har vært veldig egoistisk i forhold til barnet, hvis barnet ikke har vist interesse for han så har han gitt tilbake med samme mynt, (barnet er under 2år). Sexpresset har også vært stort etter vi fikk barn. Jeg følte meg ikke klar for sex men følte at jeg måtte eller så hadde han gjort noe fælt. Han brydde seg ikke om at penetrering var veldig vondt for meg eller at jeg revnet ved penetrering. Trenger ikke utdype mer. Men jeg har endelig sagt at nok er nok. Men hans økonomi er dårlig, og jeg eier huset vi bor i. Han nekter å flytte og han vil også kreve 50/50 med barnet som ikke er særlig knyttet til far da far har jobbet mye kveld hele tiden mens barnet har vært. Jeg trenger hjelp! Jeg er redd, jeg har angst og jeg vil bare ha han vekk😭 jeg vil ikke nekte han å se barnet, det er ikke det jeg ønsker. Men jeg orker ikke å bo med han lenger.. Hvor kan jeg få hjelp? Har vurdert krisesenter, men føler det kanskje blir litt overdrevent? 😩 Anonymkode: 0a709...81a Dra til krisesenter for de kan hjelpe deg med absolutt alt. De hjelper deg med politiet, barnevern, advokat. Du står sterkere av å ordne deg med et krisesenter. De ser også deg som mor og at du er flink, så derfor vil dette være den beste løsningen. Jeg har en veldig lignende historie og dro til krisesenter, var borte i 4 dager. Tenkte først at jeg overdrev, men jeg underdrev kraftig. Jeg har blitt utsatt for seksuell vold, materialistisk vold, psykisk vold, men ikke fysisk. Anonymkode: 1ce25...d02 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #11 Skrevet 3. juni 2021 Ha på lydopptak når du må møte på han. Anonymkode: 1ce25...d02
Mnjah Skrevet 3. juni 2021 #12 Skrevet 3. juni 2021 Vil bare si at det kan føles veldig skummelt å forlate han, fordi selv om du har det helt jævlig, så er det hverdagen din og automatisk noe trygt og kjent. Men jeg lover deg at du og barnet får det så mye bedre uten han❤️ det er veldig stort av deg å komme hit at du vurderer å gå fra han, ring krisesenteret som du sa. Ring en venn som kan hjelpe deg. Har du foreldre? Som du er fortrolig med og som bor i nærheten? Eller noen andre godt voksne folk? Som kan komme og be han flytte ut?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #13 Skrevet 3. juni 2021 Mnjah skrev (35 minutter siden): Vil bare si at det kan føles veldig skummelt å forlate han, fordi selv om du har det helt jævlig, så er det hverdagen din og automatisk noe trygt og kjent. Men jeg lover deg at du og barnet får det så mye bedre uten han❤️ det er veldig stort av deg å komme hit at du vurderer å gå fra han, ring krisesenteret som du sa. Ring en venn som kan hjelpe deg. Har du foreldre? Som du er fortrolig med og som bor i nærheten? Eller noen andre godt voksne folk? Som kan komme og be han flytte ut? Vet ikke om jeg ikke skrev det tydelig i hovedinnlegget, men jeg har gjort det slutt med han. Men han har ikke økonomien i orden å mener da at han ikke har mulighet til å flytte pr nå og mener jeg ødelegger livet hans nå da han må flytte å begynne på null. Noe som gjør situasjonen enda værre. Jo jeg har familie osv men vil på en måte ordne opp selv, å samtidig gjøre det så riktig som mulig så ikke det kommer tilbake å biter meg i ræva om jeg kan si det sånn. Ts Anonymkode: 0a709...81a
Mnjah Skrevet 3. juni 2021 #14 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke om jeg ikke skrev det tydelig i hovedinnlegget, men jeg har gjort det slutt med han. Men han har ikke økonomien i orden å mener da at han ikke har mulighet til å flytte pr nå og mener jeg ødelegger livet hans nå da han må flytte å begynne på null. Noe som gjør situasjonen enda værre. Jo jeg har familie osv men vil på en måte ordne opp selv, å samtidig gjøre det så riktig som mulig så ikke det kommer tilbake å biter meg i ræva om jeg kan si det sånn. Ts Anonymkode: 0a709...81a Beklager, jeg så ikke det. At han ikke har økonomien på stell er ikke ditt ansvar, mange kvinner må gå gjennom det han må nå, oftest er det mannen som eier. Har du gjort det slutt får han flytte, enkelt og greit. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #15 Skrevet 3. juni 2021 Han får reise hjem til egen familie heller flytte til krisesenter for menn. Det er slutt og det er ditt hus. Han får bare si at han er kastet ut. Anonymkode: cac7f...7a3 2
Lukia Skrevet 3. juni 2021 #16 Skrevet 3. juni 2021 Høres ut som en tøff situasjon for deg. Håper du klarer å kontakte krisesenter, for hverken du eller barnet ditt fortjener å ha det sånn❤️ Vet det finnes noen apper du kan installere som diskret hjelper deg å ta opptak osv med mobilen. Ville forsøkt å samle noen beviser sånn at du står sterkere. Ønsker deg masse lykke til❤️❤️❤️
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #17 Skrevet 3. juni 2021 Jeg er i en lignende situasjon, barnet er 3 år. Tør ikke å gå fra mannen fordi jeg er livredd for hvordan det kommer til å bli for barnet med samvær, eventuelt helt opp i 50 prosent som han selvfølgelig truer med. Mener dere het inne helt sikkert at det er barnets beste at foreldrene skiller lag i en slik situasjon? Jeg klarer ikke å se hvordan jeg skal kunne leve med meg selv, om barnet har det dårlig og jeg ikke kan være der for det. Min mann er nok mer ressurssterk enn ts sin, og kan ha fine sider som gjør ham godt likt også. Til ts, masse lykke til, jeg føler så med deg. Anonymkode: 15d19...d1b 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #18 Skrevet 3. juni 2021 Begynn ta lydopptak. Anonymkode: 37cda...a9c
Nymerïa Skrevet 3. juni 2021 #19 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vet ikke om jeg ikke skrev det tydelig i hovedinnlegget, men jeg har gjort det slutt med han. Men han har ikke økonomien i orden å mener da at han ikke har mulighet til å flytte pr nå og mener jeg ødelegger livet hans nå da han må flytte å begynne på null. Noe som gjør situasjonen enda værre. Jo jeg har familie osv men vil på en måte ordne opp selv, å samtidig gjøre det så riktig som mulig så ikke det kommer tilbake å biter meg i ræva om jeg kan si det sånn. Ts Anonymkode: 0a709...81a Hvis familien din er normalt oppegående og omsorgsfulle, synes jeg du skal revurdere å holde dem utenfor. Jeg tror det kan være lurt at du inviterer noen i familien til å bo sammen med dere til han er ute av huset. Da tipper jeg han oppfører seg som folk. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #20 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk. Det er det jeg tenker å gjøre i første omgang. Å ringe de. Var på familievernkontoret igår nemlig, men der er de upartiske og jeg følte han bare la all skyld over på meg. Så jeg følte ikke det hjalp noe som helst😩 TS Anonymkode: 0a709...81a Dessverre har jeg samme erfaring med familievernkontor og psykisk vold. Min mann ser så snill og god ut, han har stor omgangskrets og er godt likt. Ingen ser hans skjulte sider, og jeg har ikke blitt trodd når jeg har bedt om hjelp. Anonymkode: 3c66c...345 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå