AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1 Skrevet 3. juni 2021 Har tenkt litt i det siste. Hadde en lærer for 18 år siden (barneskolen) som ødela mye av min selvtillit og vennskap. Mye stygge kommentarer, fikk meg til å avslutte vennskap fordi hun sa jeg var en dårlig påvirkning på de rundt meg, sa jeg ikke kom til å komme meg gjennom skolegangen og ikke få utdanning(har alltid vært stille, men skoleflink og gjort det jeg skal (og har fått meg master-utdanning). Mye andre småting, har ikke lyst å bli gjenkjent, men fikk stadig vekk negative tilbakemeldinger, ingen positive. Det brøt meg ganske langt ned og det har hengt i lenge. Hadde gjennom hele resten av skolegangen angst for å snakke med lærer alene. Føler meg ferdig med dette, men jeg har fulgt med og vet at denne læreren fortsatt jobber, men har byttet skole. Det er jo sikkert for sent, men skulle ønske jeg hadde gitt beskjed til skolen eller kommunen. Vet at ikke alle har hatt denne opplevelsen med læreren, men syns jo egentlig det er dumt at hun bare får fortsette som før om det er flere som har hatt det som meg. Er det noe jeg kan gi beskjed om til noen, eller er det for sent? Hun kan jo selvfølgelig ha forbedret seg også. Anonymkode: ac027...760
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Kom over det og gå videre. Anonymkode: 8257e...c79 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 Du kommer nok ingen vei med dette, dessverre. Anonymkode: 9842b...846
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har tenkt litt i det siste. Hadde en lærer for 18 år siden (barneskolen) som ødela mye av min selvtillit og vennskap. Mye stygge kommentarer, fikk meg til å avslutte vennskap fordi hun sa jeg var en dårlig påvirkning på de rundt meg, sa jeg ikke kom til å komme meg gjennom skolegangen og ikke få utdanning(har alltid vært stille, men skoleflink og gjort det jeg skal (og har fått meg master-utdanning). Mye andre småting, har ikke lyst å bli gjenkjent, men fikk stadig vekk negative tilbakemeldinger, ingen positive. Det brøt meg ganske langt ned og det har hengt i lenge. Hadde gjennom hele resten av skolegangen angst for å snakke med lærer alene. Føler meg ferdig med dette, men jeg har fulgt med og vet at denne læreren fortsatt jobber, men har byttet skole. Det er jo sikkert for sent, men skulle ønske jeg hadde gitt beskjed til skolen eller kommunen. Vet at ikke alle har hatt denne opplevelsen med læreren, men syns jo egentlig det er dumt at hun bare får fortsette som før om det er flere som har hatt det som meg. Er det noe jeg kan gi beskjed om til noen, eller er det for sent? Hun kan jo selvfølgelig ha forbedret seg også. Anonymkode: ac027...760 Jeg tenker at det jo er veldig lenge siden, men at om det får deg til å føle deg bedre, så kan du evnt ta kontakt med læreren? Høre hva hun tenker om deres relasjon og om bruk av negative tilbakemeldinger. Prøv å være så saklig du klarer, du vet jo heller ikke hvorfor læreren oppførte seg så ufint (om andre ting i livet pushet på etc) - så jeg ville vært mer undrende enn anklagende. Kanskje du får et svar som gjør at du kommer videre. Og dersom du får et bekymringsverdig svar, så kan du jo sende dine bekymringer til rektor med kopi av svaret du fikk. Det endrer sikkert ingenting, men om dette er en person med et uakseptabelt elevsyn, så er det jo fint at noen gir en beskjed. Anonymkode: 79d1f...a9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå